Nieuw in de klassieke volvo wereld

• Jean-Paul meijer (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-12-2014 20:15 #146120 door Jean-Paul meijer (GAST)
Nieuw in de klassieke volvo wereld is gemaakt door Jean-Paul meijer (GAST)
Ik zal me even voorstellen als nieuw lid op het forum. Mijn naam is Jean-Paul Meijer, afkomstig uit Den Haag. Ik rij al enige tijd met veel plezier een Mercedes Benz w123 280ce uit 1982. Deze staat momenteel in een stalling vanwege de nieuw MRB kwartstarief regeling.
Nu ben ik ook altijd gek geweest op de Volvo Amazon en ik vind de tijd rijp om mijn blik te verruimen op het klassieke auto gebied en wil graag dit forum gebruiken om kennis op te doen van de Amazon.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-12-2014 20:25 #146121 door Jean-Paul meijer (GAST)
Beantwoord door Jean-Paul meijer (GAST) in topic Nieuw in de klassieke volvo wereld
Ik vond deze advertentie op marktplaats wat me wel aansprak:

link.marktplaats.nl/m859336047

Zijn er nog opvallende dingen waar ik op moet letten?

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-12-2014 10:42 #146132 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Nieuw in de klassieke volvo wereld
Hallo Jean-Paul, welkom!
Er is hier op het forum in alle jaren zoveel geschreven over waar je op kunt en moet letten, dat ik je adviseer even te zoeken. Ik kan wel zeggen dat de staat van de carrosserie, (dus ook de reservewielbak, de onderkanten van de deuren en de dorpels, rondom de voorruit), veel belangrijker is dan de mechanische staat. Plaatwerken is duur.
Als je wilt gaan kijken is op deze plaats een oproep voor een ingevoerd clublid in die buurt wel een goed idee; dan kan hij even mee om te keuren.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-12-2014 15:12 #146136 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Nieuw in de klassieke volvo wereld
Je weet al iets van klassiek rijden dus zeg ik wellicht niets nieuws.
Maak een lijstje van wat je wilt.
Bijvoorbeeld: Deze door jou gevonden Amazon is een 122S, maar heeft geen dubbele carburateur (hoeft geen probleem te zijn)
Wil je een overdrive (spaart de motor)
Wil je gordels, hoofdsteunen, rembekrachtiging, stuurbekrachtiging. Kortom wil je passieve veiligheid?
Wat is jouw kleur?
en zo meer. Neem de tijd.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

• Leof
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-12-2014 15:54 #146137 door Leof
Beantwoord door Leof in topic Nieuw in de klassieke volvo wereld
Hallo Jean-Paul,
Welkom!
De Amazon op Marktplaats ziet er goed uit op de foto's. En lijkt mij niet heel duur als hij er in het echt ook zo uitziet.
Maar alleen een grondige inspectie en testrit of keuring kan zekerheid geven.
Van belang is een "harde" carrosserie (tenzij je goed bent in plaatwerken en/of spuiten). De techniek en het interieur zijn altijd makkelijker te repareren/aan te passen.
Leo

P544B B16A, P220VE B18A

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-12-2014 16:16 #146138 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Nieuw in de klassieke volvo wereld
Die rode ziet er zeker goed uit (op de foto-, maar mist de bumper-rozetten :)

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

• Senior lid
  • Senior lid
Meer
06-12-2014 22:00 #146147 door Jean-Paul meijer (GAST)
Beantwoord door Jean-Paul meijer (GAST) in topic Nieuw in de klassieke volvo wereld
Bedankt voor alle reacties. Ben op zoek naar een laat model, met name inderdaad vanwege de veiligheids aspecten. Hoofdsteunen zou mooi mee genomen zijn, maar die zie je toch wat minder (misschien nog later in te bouwen?).

Vandaag even contact gehad met de eigenaar en de auto zou hard zijn, er zou al aardig wat werk in zijn gaan zitten. Dat het een 122s is klopt inderdaad niet, maar dat is wat markplaats er zelf van heeft gemaakt, het is een 121. Binnenkort dus zelf maar even gaan kijken. Wel paar uurtjes rijden voor mij ;)

Iemand in de buurt van Sneek die eventueel mee zou willen 'keuren'?

• Ronald Stallmann (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2014 17:24 #146160 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Nieuw in de klassieke volvo wereld
Lijkt idd een mooie auto , je mag als je een testrit maakt bij mij op de brug de boel samen bekijken , woon vlakbij sneek .

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-12-2014 19:08 #146165 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Nieuw in de klassieke volvo wereld
Kijk, dat is een super aanbod vsn Ronald; daar moet je natuurlijk gebruik van maken!
De auto ziet er inderdaad erg goed uit op de foto's en de lak straalt je tegemoet! En dat laatste kan dan ook weer geljjk een valkuil zijn. Als de lak bij wjjze van spreken nog nat is, weet je echt niet wat er onder zit en hoe de auto er over een jaar uit ziet. Hoe lang geleden is deze overgespoten, en is er een restauratieverslag bij zodat je kan zien wat er gedaan is? Ook met verslagen wordt gesjoemeld, dus wees op je hoede: is het verslag -en zijn de foto's- wel van deze auto?
Voor de rest is een 69-er een heerlijke auto met een aantal aantrekkelijke "moderne" snufjes uit de 140-serie. B20 met Zenith-Stromberg carburateur is degelijk, betrouwbaar en eenvoudig om te bouwen naar LPG.
Deze Ama is nog niet helemaal compleet, maar het is juist leuk om op beurzen of Marktplaats op zoek te gaan naar bijvoorbeeld hoofdsteunen, bumperrozetten en andere accessoires; op die manier maak je er pas echt jouw auto van!
Succes met de proefrit en ik ben benieuwd of het wat is!

Groet, Hans

• Senior lid
  • Senior lid
Meer
07-12-2014 23:13 #146176 door Jean-Paul meijer (GAST)
Mooi om te zien dat zo'n forum werkt. Uiteraard wil graag ingaan op het aanbod van Ronald. Ik neem tzt even contact op, ik hoop zaterdag de 20ste de auto te bekijken.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD