Voorstellen
- Hendrik Gulden
- Nieuw lid
-
Ik wil mij even voorstellen.
Mijn naam is Hendrik en ik ben lid van dit forum geworden omdat wij graag een Amazon willen kopen om hem dagelijks te gebruiken. De reden voor de Amazon is de lijn en eenvoud die wij er in zien.
Ik zal eerst veel lezen en later mogelijk nog wat vragen stellen.
Ik heb wel ervaring met oldtimers, Frans en Amerikaans. Ik ben meubel en auto stoffeerder en ga dit jaar een cursus plaatwerken volgen. Ik heb begrepen dat dit laatste met een Amazon geen overbodige luxe is.
Vriendelijke groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Volvo's roesten ook, alleen langer...
Goede daily drivers zijn er ook nu nog te vinden, lees je inderdaad goed in en huur zo nodig een kenner in voor je tot een aankoop overgaat.
Een goed exemplaar kan je jarenlang plezier geven als je haar de aandacht geeft die zij verdient.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Hendrik Gulden
- Nieuw lid
-
Ik heb al een paar leuke exemplaren op het internet te koop gezien en ga volgende week eens een paar exemplaren bekijken.
- Hendrik Gulden
- Nieuw lid
-
Zit er bv stuur en rembekrachtiging op en is er ook aftermarket airco beschikbaa voor een Amazon.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Stuurbekrachtiging en airco zijn nooit standaard geweest op de Europese markt.
Mijn exemplaar uit 1962 heb ik sinds 1981 en die blijft, maar stel het geval dat ik zou moeten vervangen, dan zou ik zoeken naar een exemplaar van na 1968.
De redenen waarom: vanaf dit bouwjaar is er een gedeelde stuurkolom gebruikt en een gescheiden remsysteem.
Je komt dan bijna automatisch uit op een 2-deurs model, tenzij je een zeldzame combi vindt met deze specificaties.
Als je langer bent dan pakweg 1.75 meter, dan is een 2-deurs wel handig als je rolgordels wilt monteren, want in dat geval kunnen de stoelen verder naar achteren dan bij een 4-deurs of combi vanwege de positie van de B-stijl.
Electrische stuurbekrachtiging en airco zijn achteraf in te bouwen, beide heb ik nog niet gemist, maar wellicht is het hobby aspect van de Amazon bij mij te groot.
Rembekrachtiging is altijd makkelijk in te bouwen.
Op het technische vlak is er zeer ruime keus aan opties.
Efficientere nokkenassen, electronische ontsteking, Weber carburateurs die prima combineren met het gebruik van lpg.
Vandaag zag ik een advertentie voor een cylinderkop met dubbele bovenliggende nokkenas en 16 kleppen, waarmee een B18 blok probleemloos 225 PK zou kunnen leveren. ( standaard pakweg 80 ).
Ook op het gebied van wegligging en remmerij zijn er upgrades te koop.
Hoe hoog kan en wil je springen?
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Hendrik Gulden
- Nieuw lid
-
Ik ga zoeken naar een laat bouwjaar.
De reden dat ik de vraag stelde over de rem en stuurbekrachtiging is gelegen in het feit dat mijn vrouw er ook ik moet kunnen rijden.
Ik heb al het een en ander gezien op het internet.
Vriendelijke groet,
- Steven Bleeker
-
- Elite lid
-
"Hendrik Gulden" schreef:
Bedankt voor dit uitgebreide bericht.
Ik ga zoeken naar een laat bouwjaar.
De reden dat ik de vraag stelde over de rem en stuurbekrachtiging is gelegen in het feit dat mijn vrouw er ook ik moet kunnen rijden.
Ik heb al het een en ander gezien op het internet.
Vriendelijke groet,
Opzich is het sturen niet erg zwaar, je moet alleen wel rijden met de auto om makkelijk te sturen. Ze hebben me ooit een keer goed klem gezet met file parkeren :evil: , dan is het wel flink werken.
Veel succes met zoeken