Nieuw lid uit Velp (gld)

  • Edwin Bremer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2014 12:02 #137656 door Edwin Bremer (GAST)
Nieuw lid uit Velp (gld) is gemaakt door Edwin Bremer (GAST)
Hallo allemaal,

Ik ben Edwin 23 jaar en ben altijd al gek geweest van oude brommers en motorfietsen! En had dan ook nooit de behoefte om auto te leren rijden, gelukkig heeft moeders mij toch weten te stimuleren om toch ook maar mijn auto-rijbewijs te halen :mrgreen: .

Zodoende rijd ik ondertussen al iets meer dan een jaar rond in mijn zwarte amazon van '69. Dit gaat uiteraard niet geheel zonder problemen, maar gelukkig ben ik (ondertussen) vaste klant bij de ANWB en kan ik met een gerust hart op pad 8-) .

http://i831.photobucket.com/albums/zz240/rise_and-shine/5c893a98-06b2-4090-8fad-d39e1c574925_zps3f075128.jpg?t=1392721103

http://i831.photobucket.com/albums/zz240/rise_and-shine/ac47b62d-28bb-4de1-a578-83752c245277_zpsb0ff2289.jpg?t=1392721241

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2014 12:26 #137662 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Nieuw lid uit Velp (gld)
welkom . maar heb je zoveel panne ?? .

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2014 12:30 #137663 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Nieuw lid uit Velp (gld)
Hartelijk welkom! En veel plezier gewenst met je amazon....
Wordt lid en kom naar de sleuteldagen en technische avonden, dan :) hoef je nooit meer stil te staan!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Edwin Bremer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2014 12:42 #137665 door Edwin Bremer (GAST)
Beantwoord door Edwin Bremer (GAST) in topic Nieuw lid uit Velp (gld)
Bedankt voor het hartelijke welkom :) !

De amazon heeft behoorlijk wat achterstallig onderhoud gehad, en vooral de elektra is een ramp!
Laatst reed ik op de A15 en stopte alles opeens met werken, de constante + naar het contact slot bleek zo warm te worden dat de contacten gewoon weg smolten! Ook redelijk wat problemen gehad met de ontsteking, maar dit is ondertussen opgelost met een Vellemankit.

Ook de verdamper van mijn LPG installatie was door de vorige eigenaar al eens 'gereviseerd' (lees met vloeibare pakking aan elkaar geplakt) :lol: .

Het grootste probleem wat ik nu heb is dat er aan de onderste draadarmen gelast is, daar de schokbrekers gemonteerd zitten, omdat de rubbers en bussen ook vervangen moeten worden leek het mij het beste om maar nieuwe/andere te monteren. Een maatje van mij uit België had in oktober belooft om mij een setje toe te sturen, maar die zijn tot nu toe helaas nog niet binnen gekomen! Over een paar maanden moet de wagen weer naar de APK, en ben daarom nu hard opzoek naar nieuwe draagarmen, dus als iemand nog wat heeft liggen houd ik me zeker aanbevolen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2014 14:42 #137672 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Nieuw lid uit Velp (gld)
Hoi,

allereerst welkom! Maar ik zit even naar die achterlichten te kijken.... Wat is daar mee gebeurt, ziet er wel gaaf uit zo.


Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2014 16:04 #137674 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Nieuw lid uit Velp (gld)
Dag Edwin,
Welkom bij de club. Volgens mij is de auto niet meer helemaal origineel zoals je Jeroen ook zegt. Doen ze daar niet moeilijk over bij de APK?

Misschien is het jongerenregister ook iets voor jouw. Dit is een onderdeel van de Volvo klassieker vereniging. Zoek op facebook maar naar VKV Jongerenregister (besloten groep). Dan op lid worden klikken en als je door de selectie heen komt wordt je toegevoegd (interesse in klassieke Volvo en jonger dan 36 jaar).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Edwin Bremer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2014 16:26 #137676 door Edwin Bremer (GAST)
Beantwoord door Edwin Bremer (GAST) in topic Nieuw lid uit Velp (gld)

"Jeroen Visser" schreef:
Hoi,

allereerst welkom! Maar ik zit even naar die achterlichten te kijken.... Wat is daar mee gebeurt, ziet er wel gaaf uit zo.


Jeroen


Er er daar ooit door een vorige eigenaar wat aan geknutseld, voor zover ik heb kunnen ontdekken is er gewoon een plaatje staal omheen gelast!

Of ze er bij de APK moeilijk over gaan doen weet ik nog niet, heb de auto net een jaar... Dus daar gaan we achter komen bij de keuring!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2014 16:27 #137677 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Nieuw lid uit Velp (gld)
Dag Edwin,

Welkom!

Mijn vader en ik wonen in Oosterbeek niet heel ver van je vandaan.
Ik zit zelf ook bij het jongerenregister.

Veel rijplezier!

Mvg, Luuk

'65 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2014 16:36 #137678 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Nieuw lid uit Velp (gld)
Vroegah, toen ik jong was, noemden ze deze techniek om lampen en dergelijken in een tunneltje te vatten " frenchen ".
Het zou me niet verbazen als ook de koplampen 'gefrenched ' zijn, evenals de clignoteurs en eventueel de antenne.
Vaak werd dan tevens de originele deurkruk verwijderd en vervangen door een weggewerkte knop ofzo.

Voor up to date brengen van de techniek zou je contact op kunnen nemen met / lid worden bij de SBKA.
Contactpersoon: Ed van der Zee.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2014 12:08 #137701 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Nieuw lid uit Velp (gld)
Hmm volgens mij ken ik die auto.. wat voor banden liggen erop, Vredestein Sprint's toevallig? Ik heb ooit iemand langs gehad die voor die auto op zoek was naar een setje banden en die heb ik 'm toen verkocht. :)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.