Ik en de amazon combi

Lees meer
11-11-2013 15:54 - 12-11-2013 11:29 #133878 door Ritsaert Snijder
Ik en de amazon combi is gemaakt door Ritsaert Snijder
Goededag,

Ik ben een paar weken lid . We hebben jaren een volvo amazon combi gereden. Na andere auto' s ben ik weer terug bij de amazon combi. Ik ken de auto en ik weet waarmee ik rij. Kon ik van mijn laatste auto' s niet zeggen.

Nu heb ik een lentegroene combi gekocht in Kortrijk (Belgie) en ik heb net de RDW kunnen overtuigen van de identificeerbaarheid van de auto; www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=31&...998b54265d08c7e84776 .

We (vrouw, zoon, twee meiden en ik) wonen in Portengen in een klein boerderijtje (afrondend jaar van een paar jaar opknappen). We hebben ruimte zat en en ook voldoende schuren. Probleem is wel dat de bruikbare schuren in gebruik zijn en dat de rest vervallen en weggezakt is...

Deze week hoop ik de papieren binnen te krijgen. Nu die toch stil staat ben ik ondertussen bezig met de lekkages (kachelgat en raamrubber voorruit). De startmotor (die draait nogal slakkerig met een volle accu en een goede massa). En de motoruimte schoon maken.

Het valt me daarbij op dat de onderdelen nu veel beter verkrijgbaar zijn dan 15 jaar geleden. En dat de prijzen nogal verschillen. Een gereviseerde ruilstartmotor bijvoorbeeld zie ik hier bij de VOD (zo heet dat toch) en bij Scandcar en is bij Amazon parts een stuk goedkoper. Of moet ik als lid braaf inkopen bij de eigen club?


groet!
Ritsaert


Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2013 16:19 #133880 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ik en de amazon combi
Nou, je moet kopen waar je wilt lijkt me! De portemonnee is belangrijk nietwaar? Je moet wel kijken of de kwaliteit en/of originaliteit gelijk zijn....
En inderdaad, er is veel gemakkelijker aan onderdelen te komen dan zeg 15 jaar geleden!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2013 18:18 #133886 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Ik en de amazon combi
Aangezien je Scandcar niet als goedkoopste genoemd hebt neem ik aan dat je gezien hebt dat de prijzen op hun website, afwijkend van de anderen, exclusief btw zijn (daardoor lijken ze vaak duidelijk goedkoper, of was de prijs die je gezien hebt exclusief btw?).
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2013 21:57 #133894 door Ritsaert Snijder
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic Ik en de amazon combi
Ja de kwaliteitsverschillen zijn groot en ik moet zeggen dat de exclusief BTW prijzen van Scandcar mij elke keer op het verkeerde been zetten.

Maar de beste prijzen zijn te vinden, denk ik, op marktplaats en e-bay. Maar tijdrovend.

Ritsaert

groet!
Ritsaert


Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2013 14:49 #133919 door Richard van Wees
Beantwoord door Richard van Wees in topic Ik en de amazon combi
Beste Ritsaert,

Welkom terug bij de club!
Allereerst moet je natuurlijk geen dief van je eigen portemonnee worden, maar je moet inderdaad goed kijken naar de kwaliteit van de onderdelen.
Wat betreft het VKO (voorheen het VOD) proberen wij om zoveel mogelijk originele kwaliteits onderdelen in te kopen.
We hebben ook wel onderdelen die van andere leveranciers komen maar deze worden alleen verkocht als ze dezelfde
kwaliteit hebben als de originele onderdelen.

Veel plezier van de combi!

gr Richard van Wees
VKO verkoopmedewerker

VKO-Shop medewerker - dinsdagavondploeg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.