Na een 544 nu nieuw project '1800 E'

Lees meer
27-10-2013 20:29 - 30-10-2013 22:29 #133393 door Niels Bontjer
Na een 544 nu nieuw project '1800 E' is gemaakt door Niels Bontjer
laten we maar bij het begin beginnen...

8 jaar terug heb ik een Volvo 544 gerestaureerd.
Dit is toen allemaal een beetje uit de hand gelopen (zie foto)

Bijlage foto0003.jpg niet gevonden




1.5 jaar terug de auto opnieuw helemaal aangepakt. Er zat namelijk iets scahde aan de auto. Ook stond me de kleur wat tegen dus de auto in een egale kleur laten spuiten, namelijk metallic antraciet (zie foto)

Bijlage dsc_6884.jpg niet gevonden




Deze heb ik met pijn in het het moeten verkopen wegens het krijgen van een ongeluk.
Ik kan vanaf heden alleen nog maar in een automaat-auto rijden.
En na vandaag kan ik zeggen dat de eerste stap is gemaakt naar een automaat auto want ik heb een 1800 E gekocht.



Aan deze auto zit nog wel wat werk omdat hier nog geen automaat in zit. Nu zal men vragen, waarom heb je dan geen 1800 met automaat gekocht. Simpel, ik kon deze niet vinden dus dan vermaak ik hem zelf wel van handgeschakeld naar automaat.
Ik denk dat ik hier op het forum nog wel wat informative kan winnen bij sommige personen.
Dingen die bijvoorbeeld op het verlanglijstje staan zijn bijvoorbeeld een LPG injectie.
Boele is hier nu volgens mij mee bezig en ik ben benieuwd hoe zijn bevindingen zijn hierover.

groeten

Bijlage foto0003.jpg niet gevonden



Bijlage dsc_6884.jpg niet gevonden



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2013 21:21 #133394 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Na een 544 nu nieuw project '1800 E'
Ah, leuk ding! Ik had hem volgens mij ook al gespot op Marktplaats.
Ga je voor een BW35 automaat zoals die origineel te vinden is in de 1800E?
Of meteen voor een AW71L viertraps automaat met lockup (in dat geval zie mijn tips voor mechanische teller )
Mocht je een BW35 zoeken, mijn vader heeft er een in zijn 1800ES en wil die juist ombouwen naar handgeschakeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2013 22:33 #133398 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Na een 544 nu nieuw project '1800 E'
Volgens mij heb ik 'm ook zien staan. Hoe is de staat van het algeheel? Hij was toch slecht overgespoten? Het interieur zag er wel prima uit volgens mij. Wat zijn je plannen met deze auto?

Wat een uitdaging zo met je voet, je zult er vast prima in kunnen rijden als er een automaat in zit. Het zal vast een naar ongeluk zijn geweest.. Daarentegen lijkt het me de pijn te verzachten als je zoiets moois hebt gekocht :D .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2013 07:44 #133402 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Na een 544 nu nieuw project '1800 E'
Gaaf! Ik zag hem ook staan, vond hem niet te duur, al heb ik hem niet van dichtbij bekeken. Blijf toch een van de mooiste kleuren op de latere 1800's.

Mocht je vragen hebben over het injectiesysteem, kan je me altijd mailen of bellen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 00:46 #133457 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Na een 544 nu nieuw project '1800 E'
Beste Niels, heb je ook wel eens aan cruise control gedacht kun je de gas hendel aan het stuur maken met interlocks op rem en koppeling?
Kijk eens op de Conrad website die hebben nogal veel op dat gebied.
Lijkt mij goekoper dan de auto ombouwen naar een automaat.
Voordeel van een cruise control systeem is dat je het mee kan nemen naar een volgende auto.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 10:23 #133461 door Niels Bontjer
Beantwoord door Niels Bontjer in topic Na een 544 nu nieuw project '1800 E'

"Lars Rengersen" schreef:
Ah, leuk ding! Ik had hem volgens mij ook al gespot op Marktplaats.
Ga je voor een BW35 automaat zoals die origineel te vinden is in de 1800E?
Of meteen voor een AW71L viertraps automaat met lockup (in dat geval zie mijn tips voor mechanische teller )
Mocht je een BW35 zoeken, mijn vader heeft er een in zijn 1800ES en wil die juist ombouwen naar handgeschakeld.


Ik dacht eerst dat een BW35 de enige optie was maar na wat langer rondkijken zag ik dat een AW71 ook past. Deze automaat heft wel wat meer aanpassing nodig in de tunnelbak begreep ik. maar dat heb ik er voor over. Ik zal je mechanische teller in mijn achterhoofd houden. zover is het nog niet haha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 10:26 - 30-10-2013 22:30 #133462 door Niels Bontjer
Beantwoord door Niels Bontjer in topic Na een 544 nu nieuw project '1800 E'
De Volvo verkeerd in zeer nette staat. Hij heeft wel wat plekjes bij de spatbord randen en deuren maar voor de rest lijkt hij aardig hard. Toch wil ik hem wel opnieuw laten spuiten in dezelfde kleur. Ik vind dit inderdaad een mooi kleurtje.
Voor de rest blijft de auto aardig orgineel. Ik wou er een set andere wielen onder doen (16 inch) en misschien zo'n onderlip bij de voorbumper. Dat vind ik bij Boele ook wel gaaf staan. Voor de rest zien we wel wat we allemaal gaan aanpassen.

word vervolgd....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 10:31 #133463 door Niels Bontjer
Beantwoord door Niels Bontjer in topic Na een 544 nu nieuw project '1800 E'

"Johan Geers" schreef:
Beste Niels, heb je ook wel eens aan cruise control gedacht kun je de gas hendel aan het stuur maken met interlocks op rem en koppeling?
Kijk eens op de Conrad website die hebben nogal veel op dat gebied.
Lijkt mij goekoper dan de auto ombouwen naar een automaat.
Voordeel van een cruise control systeem is dat je het mee kan nemen naar een volgende auto.


Ik heb hier heel even aan gedacht maar ik vind het rijden in een automaat toch mooier en fijner. Na de verkoop van mijn 544 ben ik serieus aan het kijken geweest naar een amerikaanse muscle car. Een oude Camaro ofzo. Deze auto's rijden ook heerlijk met automaat. Toch zal het Volvo virus te diep en blijf ik Volvo rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2013 14:10 #133562 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Na een 544 nu nieuw project '1800 E'
Geen eBay APP ID en/of Cert ID gedefinieerd in Kunena-configuratieDag Niels,

Ik vond deze op ebay misschien handig voor je als je een automaat wil bouwen. Helaas mist er een deel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.