p1800 es met roest

Lees meer
30-07-2013 23:45 #130384 door Max en Akke Guérin
p1800 es met roest is gemaakt door Max en Akke Guérin
hello iedereen,

we hebben weer een volvo op het oog. Dit keer zijn we een trapje hoger gegaan en voor een p1800 es gaan kijken (mijn droomwagen) voor een redelijke prijs. De wagen is technisch goed (enkel de startmotor werkt wat tegen), maar het gene wat ons zorgen baart is de roest. De linker steunbalk (juiste benaming?) bij de deur is vrij verroest en we vragen ons af of dit ernstige gevolgen kan hebben. We zouden het sowieso laten lassen, maar waren niet zeker of het wel de moeite was (het is heel erg verroest, ik kan mijn duim erdoor steken).

Verder zijn er hier en daar wat blaasjes op het koetswerk. Opkomende roest denken we dus, maar het lijkt of ze al eens snel behandeld zijn geweest en nadien de wagen herspoten is. Wordt dit vaker gedaan? Het lijkt niet echt grondig te zijn en we hopen dat onder de laag verf het koetswerk nog ok is.

Weeral een dilemma of we de wagen zouden kopen of niet (we willen echt snel een mooie volvo!!)

Maxim en Axel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2013 03:33 #130387 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic p1800 es met roest
Hoi Maxim en Axel,

Mooie wagen hoor zo'n ES waar jullie naar kijken. Een mooie ES is veel geld waard. Ik weet niet wat voor jullie redelijk is, maar als de prijs erg laag is dan zal er mogelijk ook het nodige werk aan gedaan moeten worden. Nu hoeft dit echt niet het geval te zijn met deze wagen, misschien hebben jullie gewoon heel veel geluk en heb je het lotje uit de loterij gewonnen. Heel veel plaatwerk is te vervangen en vaak zijn er ook reparatie delen voor te koop. De dorpel die je beschrijft zal daarom wel te herstellen zijn maar je moet er rekening mee houden dat er mogelijk meer roest schade is dan wat je zo op het eerste oog kunt zien. De blaasjes die je beschijft zal inderdaad op roest duiden, vergeet niet dat je onder een laag plamuur een hoop ellende kunt verbergen. Ik weet niet waar je woont maar misschien is er bij jou in de buurt wel een clublid dat eens mee wilt kijken en denken. Je zou ook nog een aankoop keuring kunnen laten doen, binnen de club zijn er mensen die dit doen. Vraag ook eens naar het laatste APK rapport, mogelijk zijn er aantekeningen waar je mee verder kunt en rekening mee kunt houden. Het voorkomt teleurstellingen achteraf en kale plekken op je hoofd waar je je haren heb uitgetrokken :)

Heel veel succes met de aankoop.
Groet, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2013 10:39 #130393 door Max en Akke Guérin
Beantwoord door Max en Akke Guérin in topic p1800 es met roest
Bedankt voor de info.

Wij wonen in België dus denk ik niet dat er veel leden in de buurt wonen. De wagen is Engels gestuurd, daarom dat we denken dat de prijs ervan zo laag is. De laatste MOT (Engelse APK) opvragen is inderdaad een goed idee. Ik zet er echt veel hoop op, zo een pracht van een wagen. Iemand zoeken dat er wat meer vanaf kent en mee wilt gaan kijken is inderdaad de beste oplossing voor het dilemma. We zouden er niet te veel kosten aan willen hebben.

M.v.g.
Maxim en Axel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2013 11:18 #130398 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic p1800 es met roest
Is dat deze?
tweedehands.autoscout24.be/Oldti ... -232987848
Dan zou ik veel meer foto's van de dorpels en bodem opvragen.
In deze prijsklasse is het doorgaans een flink project.
Als je zelf niet kunt lassen, zou ik er een fiks budget voor reserveren.
De ene foto van de dorpel die wel geplaatst is voorspelt niet veel goeds. Er staat ook bij "needs body restauration".
Ik verwacht een project van vergelijkbare omvang als mijn 1800ES
Zie www.oudevolvo.nl/volvo/rijdende_ ... ina_1.html
Op het eerste gezicht zag hij er goed uit en dacht ik "zonde om te slopen".
Pas toen ik eenmaal begonnen was bleek hoeveel werk het was.
Was zeker leuk om te doen en daarmee is de auto gereed van de sloop, maar als je dit had moeten laten doen had het veel geld gekost. Nu was ik alleen al aan onderdelen een aanzienlijk bedrag kwijt.
Persoonlijk zou ik als ik jullie verhaal zo hoor nog even doorsparen en rond de 8000 a 9000 zien als 'lagere prijsklasse'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2013 11:55 #130402 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic p1800 es met roest
Ik doe aankoop keuringen in mijn hal, mocht je hierin geïnteresseerd zijn stuur me dan een 'pb'
Groet,
Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2013 17:03 #130416 door Max en Akke Guérin
Beantwoord door Max en Akke Guérin in topic p1800 es met roest
inderdaad Lars, deze is het!

Nu zijn we er wel gaan onderliggen en is de gefotografeerde dorpel de enige in deze staat. Alles aan de linkerkant is nog steenhard. De dorpel achter de gefotografeerde is ook wel wat werk aan, maar lijkt ok. De rest van het chassis leek er een beetje vliegroest, maar dat kon ik er afkrabben en er onder zag het er nog goed uit.
We hopen dat de hoofdreden voor de lage prijs de RHD is en niet de staat waarin hij verkeerd.
Maar als ik het goed begrijp raden jullie het ons af?

M.v.g.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2013 19:38 #130420 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic p1800 es met roest
Tja, het blijft lastig. Het kan meevallen, maar ook erg tegenvallen.
Beruchte plekken van een ES zijn:
- Achterpaneel onderaan
- Achterraamrand
- Wielranden
- Gehele zijkanten panelen onderaan
- Dorpels (binnen en buiten)
- Voorschermen bij koplamp en knipperlicht
Het feit dat het een RHD is wil niet perse zeggen dat hij daardoor goedkoper is.
Dat geldt wel buiten de UK maar in de UK niet.
Zie bijvoorbeeld deze UK autosite
De auto in kwestie wordt daar ook aangeboden voor 3700 pond (circa 4200 euro).
Op de .be site is de prijs al gezakt van 3300 naar 2600 euro.

Als je RHD niet erg vindt, kun je ook eens naar deze kijken.
www.carandclassic.co.uk/car/C375610
Iets duurder, maar als je puur op de beschrijving afgaat, klinkt die beter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2013 22:23 #130434 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic p1800 es met roest
Aan de carrosserie van een 1800 werken is moeilijk en duur, dit komt omdat alle schermen aan het chassis vast zijn gelast.
Plaatwerk is erg duur....dus alles bijelkaar kun je voor duizenden euro's voor een plaatwerk job kwijt zijn.
Het technische gedeelte is minder belangrijk...dat is alom verkrijgbaar, maar plaatwerk en spuiten kan fors inde papieren lopen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-08-2013 00:48 #130440 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic p1800 es met roest
Best Max en Akke, zolang het geen wagen met garantie is of een met een gefotgrafeerde historie (fotoalbum van eventuele restauratie) is het een reeel risico om zo een auto te kopen.
Ik ondervind het nu met mijn Amazone heb ik zes jaar geleden gekocht en ik dacht dat de roest wel meeviel, ja voor de body was dat wel zo maar voor de deuren is het een ander verhaal.
Ik zit nu hier in de Filippijen eigen deurplaten te maken en meer van dat spul.
Zul je zeggen waarom het je geen concours Amazone gekocht voor dat je naar de Filipijne ging, nu de auto moet een jaar op je naam staan anders krijg je hem niet de Filippijnen binnen.
Dus ik had geen keuze.
Maar wat ik wil zeggen met zo een auto en rechts gestuurd ik zou er niet te veel voor geven.
Ik zou kijken wat is zo een auto in onderdelen nog waard m.a.w. hoeveel krijg ik nog voor de onderdelen als ik hem moet slopen en de onderdelen aan moet bieden op internet, dat zou mijn prijs zijn voor zo een auto en liefst nog wat minder.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-08-2013 02:17 #130442 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic p1800 es met roest
Blaasjes = gaten = laswerk / duur plaatwerk.

De foto waar de koplamp goed te zien is laat veel werk zien, kijk ook maar eens wat deze plaatwerkdelen kosten (en dan moeten ze er nog in gezet worden plus nog spuitwerk). Als er nog meer van deze plekken zijn wordt het echt duur.

Plaatwerk is bij een P1800 deels moeilijker te vervangen en altijd duurder dan bij een Amazon.

Ik zou echt met iemand die er verstand van heeft (en geen verliefde blik heeft) gaan kijken, van tevoren voor je zelf bepalen wat er aan werk en geld na aankoop in mag gaan zitten en wat prijzen van onderdelen opzoeken. Ik verwacht dat je daarna verder gaat kijken voor een andere.

groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.