Maar eventjes voorstellen.

Lees meer
09-04-2013 18:21 #125912 door Jules Bastin
Maar eventjes voorstellen. is gemaakt door Jules Bastin
Hallo iedereen,
Mijn naam is Jules Bastin, 16 jaar oud, woon in Liessel (in de buurt van Helmond) en heb een leuk baantje bij de Jan Linders op dit moment. Ik ben nu nog bezig met mijn Havo opleiding. (Misschien kennen enkelen van jullie mijn vader? Maurice Bastin aka "de volvoman" uit Liessel)
Ik heb sinds een week een Amazon gekregen van mijn vader, nu denken jullie vast. Wat moet iemand van 16 hier op het forum en wat moet hij met een Volvo Amazon. Nou, dankzij de Hobby van mijn vader ben ik langzaam aan ook geïnterreseerd geraakt in Volvo's. Mijn ouders hebben sinds dat ik al klein was altijd Volvo gereden, dus het is er zeg maar met de paplepel ingegoten.

Mijn Amazon is er een uit 1969. Op dit moment is hij nog azuurblauw. Maar dat blijft hij natuurlijk niet. Het idee is om hier een beetje een stoere wagen van te maken met enkele aanpassingen. De puristen onder ons zullen hier niet blij mee zijn, maar ik vind het een hele mooie wagen en wil er graag een voor mezelf.
De body is keihard, en heeft alleen wat roest op de gebruikelijke plekken (spatbord en dergelijken). Er is veel slecht laswerk verricht aan de achterkant. Dit moet wel grondig gedaan worden.
Dit is hoe hij er op dit moment uit ziet:
En dit is de wagen waar het idee een beetje op is gebaseerd:

Ik zal hierover in het desbetreffende forum ook een topic plaatsen waar ik alle vooruitgang en een log van aanpassingen bijhoud.
Hier is een klein lijste van de aanpassingen die ik wil verrichten:
Dubbele carburateurs (Er zaten al 2 SU's bij de wagen. Deze moeten dus gereviseerd worden.)
Simon's uitlaat (Deze heeft mijn vader nog een in bezit en krijg ik waarschijnlijk)
Nokkenas (Ben ik nog niet over uit welke, dit zal ik in een later stadium beslissen)
Een aangepast dashboard (met ronde klokken en meer afgewerkt en aangepast)
Verlaagd en andere schokbrekers.
Doorlopende grill. (Hier zullen waarschijnlijk al veel mensen meteen beginnen te schreeuwen maar dit is iets wat ik mooi vind op een Amazon, en het blijft mijn keuze)
Sportvelgen eronder (Weet nog lang niet welke ik eronder wil, dat zien we later wel en heeft ook met het budget te maken natuurlijk)
Sportstoelen erin (En misschien iets met de andere bekleding?
Sportstuur
Er zal geen tot weinig chromewerk op deze wagen zitten.

Mogelijke andere aanpassingen:
Andere versnellingsbak? Vind dat korte pookje van een 144 bak toch wel iets hebben in een Amazon.
Aangepaste voor en achterlichten? Zodat je niet meer die chromestrips hebt maar een doorgelast omhulsel voor de lampen. (als dit mogelijk is)
Aangepaste deurklink (zoals ik al zei, geen tot weinig chromewerk)
Een andere achteras, aangezien de overbrenging van een nieuwere achteras beter is en deze schijfremmen heeft.
En misschien nog andere motor aanpassingen.
Maar dit hangt allemaal natuurlijk af van het budget.

Ik hoop dat jullie mijn proces zullen volgen en het aanmoedigen.
Gr. Jules Bastin

Volvo Amazon 2 Deurs uit '69 (restauratie)
Bezoek voor alle vooruitgangen en updates mijn site: www.julesbastin.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2013 20:26 #125915 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Maar eventjes voorstellen.
Altijd leuk dat de jeugd kiest voor oldskool. Mijn zoon van 15 heeft misschien ook mazzel, die krijgt van mij onze 245 met bignose en amerikaans front en die had het ook al over het aanpassen dus verlagen, grote dikke velgen, turbo motor en zwart met getint glas.

Die bumper op de foto heb ik toen voor mijn amazon combi ook gemaakt, staat erg strak moet ik zeggen.

Wat betreft de motor keuze zou ik voor een 940 motor gaan met LPT die kun je middels turbo druk verhoging op 165 pk krijgen en als je nog gaat chiptunen op bijna 200 pk. Alleen hangt deze motor schuin in de 940 en die moet recht in je amazon waardoor je bak weer schuin komt te zitten en de tunnel moet je ff verbouwen maar alles is pas te maken. Maar met een 940 motor heb je veel trekkracht onderin en een topsnelheid van minimaal 200 km/h

Suc6 met je project en doe het rustig aan en overdenk je keuzes goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2013 20:29 #125916 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Maar eventjes voorstellen.
Super vet!!

Ik ben ook op mijn 16e begonnen met het opknappen van mijn 144. Kijk maar op het forum, daar heb ik een topic van!
Hij is sinds 2 weken zo goed als klaar, en geloof me, de eerste meters zijn geweldig!

Als je ooit hulp nodig hebt, ik woon vlak bij je. In Soerendonk ;)


Heel veel succes!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09-04-2013 20:39 #125917 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Maar eventjes voorstellen.
geweldig dat je zo enthousiast bent!
En mooi maken zoals jij zelf wilt en voor vragen kan je altijd op het forum terecht.
Heb je ooit vragen voor de inbouw van een M47 of iets dergelijks of voor de inbouw van een B230FT kan je bij mij terecht.
Leuk een "vent" van 16 in de club, welkom! :D :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2013 21:14 #125919 door Jules Bastin
Beantwoord door Jules Bastin in topic Maar eventjes voorstellen.
Zoals ik al had gezegd. Het budget is niet heel groot en ik moet veel zelf doen. Dus de standaard motor (B20) word gewoon wat aangepast. Geen ideeën dus om een andere motor erin te lepelen. Het hoeft geen wagen te worden met heel erg veel pk's, en het moet gewoon betaalbaar voor mij blijven. Dus veel grote aanpassingen zoals een andere motor zijn nauwelijks tot niet mogelijk.
Zaterdag ga ik beginnen met alles eruit te halen zodat alleen de body overblijft. Al het proces zal ook vindbaar zijn op mijn blog vanaf dat moment: www.julesbastin.nl

Volvo Amazon 2 Deurs uit '69 (restauratie)
Bezoek voor alle vooruitgangen en updates mijn site: www.julesbastin.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2013 21:24 #125921 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Maar eventjes voorstellen.
Daarom is het ook belangrijk dat je goede keuze's maakt en de tijd neemt. Met geduld en doorzettings vermogen krijg jij de auto die je zelf wil. Ik ga binnen kort ook met een Project beginnen, is wel geen volvo maar een Opel admiral uit 1974. Ligt nu een 2,8 6 in lijn in maar er komt een 5,7 chevvy motor in te hangen met een 5 bak (hand) verder wordt elk boutje en moertje behandeld. Voor mij zal dit het laatste project worden want hier gaat heel veel geld in zitten en heel veel tijd. Tijd heb ik zat maar geld niet. Maar met geduld zal ik ver komen en zal een droom waarheid worden.

Wat ik bedoel te zeggen is, maak er wat van want je centen kun je maar 1 keer uitgeven. Als je het half bakke uitvoert kom je dat later toch weer tegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2013 22:50 #125928 door Jules Bastin
Beantwoord door Jules Bastin in topic Maar eventjes voorstellen.
Mijn vader restaureert al enkele jaren Amazons dus het zal niet halfbakken worden gedaan. Maar het is gewoon de bedoeling dat het een mooi wagentje word wat een tijd mee kan. Geen zwaar opgevoerde, zwaar aangepaste wagen. Vind ik niet nodig en is voor mij ook gewoon niet mogelijk.

Volvo Amazon 2 Deurs uit '69 (restauratie)
Bezoek voor alle vooruitgangen en updates mijn site: www.julesbastin.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2013 12:07 #125939 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Maar eventjes voorstellen.
Leuk project.
Je kan je ook inschrijven voor het Jongeren Register. Wij willen de jongeren in de club meer bij elkaar brengen door leuke evenementen te organiseren. Klink hierboven maar op vereniging> regio's en registers > Jongeren register.
Dan voegen we je ook toe op facebook.

Suc6 met je project ik blijf het volgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2013 14:26 #125941 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Maar eventjes voorstellen.
Beste Jules, het voorbeeld van de Amazone is een mooi voorbeeld hoe mooi er een Amazone uit kan zien.
Ik hoop dat die van jou ook zo wordt.
Je sprak over een kort pookje in je Amazone, nu dat heb ik in mijn Amazone.
Zie foto's

succes met je project
JOHAN GgEERS













Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2013 14:42 #125943 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Maar eventjes voorstellen.
Welkom Jules,
ik ben zelf zo langzamerhand een oldtimer, in de jaren '70 heb ik vaak Amazons gezien met het schakelmechaniek van de 1800, daarmee heb je ook het korte pookje.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.