ben ik een buitenbeentje met een 480 ?

  • Benedict Goes (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-03-2013 14:45 #124111 door Benedict Goes (GAST)
ben ik een buitenbeentje met een 480 ? is gemaakt door Benedict Goes (GAST)
Als nieuwe bezoeker van deze site ben ik nog niet helemaal zeker of mijn 480 2.0GT wel geaccepteerd wordt. Ik ben er in elk geval heel blij mee en rijd 'm echt voor mijn plezier. Zoals naar een vriend van mij die - als anitkraak - een fraai buiten in het oosten van het land bewoonde. Mijn auto valt een beetje in het niet, maar staat er toch mooi bij.



Of op een tocht naar Friederichstadt, boven Bremen.



Kortom, een leuk uitziende, heerlijk rijdende tourwagen, groot genoeg voor 2 personen met bagage.

Hartelijke groet aan alle andere liefhebbers van het rollende merk,
Benedict



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2013 16:23 #124164 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic ben ik een buitenbeentje met een 480 ?
Ach Benedict, welkom ben je natuurlijk altijd en alle Volvo's ouder dan 25 jaar worden als clubauto geaccepteerd..
Er zijn hier veel mensen die naast de 444, 544, amazon of de 140/240 nog een 700 of 900 serie, een 440 of 340/360 hebben hoor!
En de 480 begint een schare aanhangers te krijgen, er is meen ik zelfs een aparte club voor?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
03-03-2013 16:32 #124166 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic ben ik een buitenbeentje met een 480 ?
ik heb er dit jaar 1 als pekelauto gehad.

Geweldige auto's, leuk om mee te rijden. Ik vind het vooral grappig dat je delen van de 1800 en de c30 erin terug herkent.
Volgens mij zit ook tussen elke serie ongeveer 20 jaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
04-03-2013 10:40 #124216 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic ben ik een buitenbeentje met een 480 ?
Welkom.
Ik heb er ook een gehad, rood modeljaar 1990 met speciale bumpers. Probeersel van proto-bouw Helmond. Achteraf spijt dat ik hem verkocht heb. Maar helaas geen schuur of zo om hem op te slaan. Met veel plezier in gereden, Nederlands laatste auto van ontwerp tot en met productie. Ik heb hem aan iemand van de 480 club verkocht.
mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
10-03-2013 22:31 #124508 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic ben ik een buitenbeentje met een 480 ?
Ik heb er (uiteraard..) ook een paar gehad. Je koopt die dingen voor nog geen 1.000 euro max. Had een witte van de 1e eigenaar met een behangrol aan rekeningen van de Volvo dealer (en dat voor 350 euro met een jaar APK). Na 3 maanden verkocht en toen gegaan voor een zwarte maar die was een stuk minder. Ik heb geloof ik ooit nog een rode gehad en daar heb ik het langst van alle volvo's mee gereden (dacht 6 maanden :lol: ) alleen de spatbordranden roesten snel zoals ook bij de rode
Unieke auto die echt voor weinig is aan te schaffen en toch veel lol geeft. Ik had er pas weer 1 bijna gekocht maar die beste verkoper wilde (wellicht terecht) de hoofdprijs.
Jammer dat de boordcomputer vaak stuk is en bijna niet meer te repareren is

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Benedict Goes (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-03-2013 21:50 #125191 door Benedict Goes (GAST)
Beantwoord door Benedict Goes (GAST) in topic ben ik een buitenbeentje met een 480 ?
Dank voor jullie reacties. Ik vrees dat ik meer betaald heb dan jullie, maar heb wel het geluk dat alles, inclusief de boordcomputer, het netjes doet. Inmiddels rijd ik al weer drie jaar met mijn racing-green 480. En... hoop het nog een tijd vol te houden.

Groet, Benedict

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2013 15:25 #125207 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic ben ik een buitenbeentje met een 480 ?

"Benedict Goes" schreef:
Dank voor jullie reacties. Ik vrees dat ik meer betaald heb dan jullie, maar heb wel het geluk dat alles, inclusief de boordcomputer, het netjes doet. Inmiddels rijd ik al weer drie jaar met mijn racing-green 480. En... hoop het nog een tijd vol te houden.

Groet, Benedict

Niks buitenbeentje, het is een mooie bolide en ik heb het altijd al een leuk model gevonden. Als mijn garage groter was zou ik er wel een willen hebben naast mijn P1800S. Lijkt me wel een leuke combinatie zo langs elkaar. :mrgreen:
Trouwens, Benedict, als je nog geen 35 jaar bent kun je je aanmelden bij het "jongerenregister". Ik ben er te oud voor maar jou zien ze graag aan komen rijden in je 480. ;)

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wilfred Scherpenzeel
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-03-2013 20:59 #125369 door Wilfred Scherpenzeel
Beantwoord door Wilfred Scherpenzeel in topic ben ik een buitenbeentje met een 480 ?
Tja, hoezo buitenbeentje ? De 480 is toch in opdracht van Zweden, door Volvo Nederland (Team Rob Koch) ontworpen. Veel electronica vind je ook terug in de 850...
Ik zelf heb jaren een 1800E gehad en een aantal jaar een 1800S. Ook nog in een Amazon en een 142 getoerd. Maar nu heel tevreden met Nederlands erfgoed !
Verleden jaar met de 480 GT turbo uit 94 met de oudjes mee geweest naar Monte Carlo.
Heerlijke auto waar je net zo fit uitstapt als je erin bent gegaan. We hebben de auto nu sinds 2005 en gaat nooit meer weg.
Verleden jaar een 87-er ES erbij gekocht.
Aan beide auto's al een hoop geld uitgegeven. Probeer in ieder geval de Turbo in nieuwstaat te houden (130K op de teller en n showroom conditie).
De zwarte 87-er gebruiken we als 2de auto. Beide auto's worden in de garage vertroeteld.
Er zijn er nog zo'n 1100 rijdend in Nederland maar er verdwijnen er in een rap tempo naar de sloop. Onderdelen problemen.
Misschien kunnen we een 480Register onder de pet van de volvokv opstarten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2013 22:32 #125379 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic ben ik een buitenbeentje met een 480 ?
Je organiseren is vaak het behoud van een type, dusss....alle 480's verzamelen???

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
30-03-2013 14:20 #125408 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic ben ik een buitenbeentje met een 480 ?

"Wilfred Scherpenzeel" schreef:
Tja, hoezo buitenbeentje ? De 480 is toch in opdracht van Zweden, door Volvo Nederland (Team Rob Koch) ontworpen. Veel electronica vind je ook terug in de 850...
Ik zelf heb jaren een 1800E gehad en een aantal jaar een 1800S. Ook nog in een Amazon en een 142 getoerd. Maar nu heel tevreden met Nederlands erfgoed !
Verleden jaar met de 480 GT turbo uit 94 met de oudjes mee geweest naar Monte Carlo.
Heerlijke auto waar je net zo fit uitstapt als je erin bent gegaan. We hebben de auto nu sinds 2005 en gaat nooit meer weg.
Verleden jaar een 87-er ES erbij gekocht.
Aan beide auto's al een hoop geld uitgegeven. Probeer in ieder geval de Turbo in nieuwstaat te houden (130K op de teller en n showroom conditie).
De zwarte 87-er gebruiken we als 2de auto. Beide auto's worden in de garage vertroeteld.
Er zijn er nog zo'n 1100 rijdend in Nederland maar er verdwijnen er in een rap tempo naar de sloop. Onderdelen problemen.
Misschien kunnen we een 480Register onder de pet van de volvokv opstarten.


Die is er toch? ben vroeger zelf lid geweest of is die ter ziele?

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.