Mijn Volvo 164 overdrive 1972 lpg

Lees meer
25-03-2013 23:23 #125233 door Edwin van Geenen
Beantwoord door Edwin van Geenen in topic Mijn Volvo 164 overdrive 1972 lpg
Goedenavond,


ff een update,
De Volvo 164 is nu 8 dagen thuis.

Gisteren al even een proef stukje gereden. Motor loopt goed na nieuwe bougies,olie en voorzichtig de zuigers los gemaakt te hebben. Nieuwe accu. Remt gelukkig ook aardig goed. Eigenlijk weinig problemen tot op heden. Alleen geen knipperlicht en mistlichten achter. Ook het achter uit rij licht werkt niet. Dit kunnen allemaal lampjes zijn die stuk zijn :lol:
Nu zitten er zekeringen achter de midden consule. Ik heb veel boeken maar ze hebben het altijd over 12 zekeringen. terwijl ik er wat minder heb. ook werkt de paniekverlichting niet...............................


Hier ook wat foto's ter verduidelijking







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2013 00:43 #125240 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Volvo 164 overdrive 1972 lpg
Mooie E, de kleur matched ook goed met de schuur of is dat toeval...
Electrciteitsproblemen bij een klassieker is bijna altijd een massa probleem, kwestie van schoonmaken van de aarde.
Slechts zelden zijn het de lampjes, ook kan je clignateur het hebben begeven, die kun je bij iedere goede autozaak krijgen, wellicht ook via het club onderdelen depot.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2013 20:14 #125271 door Laurens Zondag
Beantwoord door Laurens Zondag in topic Mijn Volvo 164 overdrive 1972 lpg
zaltbommel dat is niet ver rijden van waar ik woon. als je een keer hulp nodig hebt laat het maar weten :) extra handje kan altijd handig zijn. ps in geldermalsen zit 144 klassierkers daar komt mijn 242 vandaan hij heeft best veel onderdelen liggen van sloop 164's dus als je wat nodig hebt moet hem anders een belletje geven

first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2013 20:29 #125272 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mijn Volvo 164 overdrive 1972 lpg
Mooi dat het meevalt.
Tip voor transport op een trailer: Zorg dat de auto onafhankelijk van de trailer kan veren.
Concreet: Persoonlijk zou ik geen spanband over de voorschermen doen die aan de trailer vast zit, maar alleen de wielen/assen vastzetten aan de trailer.
Nu zou je een deuk in je voorscherm kunnen krijgen als de auto door een hobbel inveert en weer uitveert. Mocht je de motorkap willen zekeren, dan zou ik die spanband gewoon om de neus doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.