Misschien binnenkort eigenaar... Toch niet.

Lees meer
14-02-2013 13:22 - 26-02-2013 14:43 #123457 door Joost Jager
Misschien binnenkort eigenaar... Toch niet. is gemaakt door Joost Jager
Hallo allemaal,

Ik kom hier even kijken omdat een collega me een Amazon aanbiedt waar hij vanaf moet.
Het fenomeen Amazon is mij onbekend, ik ben daarentegen goed bekend met de 740/940.
Daarvan heb ik er 5 gehad, totdat ik drie jaar geleden Saab 900 classic ben gaan rijden.
Ik was ook jarenlang lid van de Volvo 700 Vereniging. Dus zeker wel Volvo in het bloed ;)

Goed, ik heb de auto nog niet gezien. Hij staat in een loods in A'dam West en ik ga dit weekend kijken.
Het betref een origineel Nederlandse tweedeurs Amazon (13134) van november 1965. Géén LPG.
Kleur is het originele grijs, hij heeft een schuifdak (hoera!), rembekrachtiger, toerenteller en rode bekleding.
De motor is ooit gereviseerd (daar zijn rekeningen van) en heeft sindsdien niet meer dan een paar duizend gereden.

Maar nu: de auto heeft vijf jaar stil gestaan, waarvan vier jaar in de buitenlucht.
U begrijpt: ik ben zeer benieuwd wat ik aantref in de loods. Ik hou u op de hoogte!

Groet,

Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2013 13:32 #123459 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Misschien binnenkort eigenaar... Toch niet.
Joost,

je weet me denk ik te vinden.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2013 13:50 #123461 door Joost Jager
Beantwoord door Joost Jager in topic Misschien binnenkort eigenaar... Toch niet.

"Siang Phoa" schreef:
Joost,
je weet me denk ik te vinden.


Ha Siang! Ik was al van plan je direct uit te nodigen, mocht dit plan doorgaan.
Of heb je tijd & zin om mee te gaan kijken zaterdag?

Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2013 15:03 #123960 door Joost Jager
Beantwoord door Joost Jager in topic Misschien binnenkort eigenaar... Toch niet.
Onlangs de Amazon bekeken met een deskundig forumlid.

Het blijkt een flink restauratieproject, dus niets voor mij. Maar te goed om weg te gooien. Hij heeft een aantal goede punten.
De neus is ooit gerestaureerd en voor- en binnenschermen + balkjes zijn als nieuw. Motor is gereviseerd, voor hij werd stilgezet is er nog groot onderhoud gepleegd, w.o. nieuwe koppeling. Banden goed. En zoals gezegd org. NL en met Hollandia schuifdak (zit vast). Het is daadwerkelijk een auto met de vraag: loop of sloop? Ik ga nog even voor loop ;)

Maar het water heeft z'n verwoestende werk gedaan: de complete bodem is verrot, net als de achterschermen aan de binnenkant, het achterpaneel en een aantal plekken in de kofferbak. Linker deur is slecht. En zo nog wel wat meer plekken. De techniek heeft al 5 jaar niet gedraaid en loopt op dit moment niet. Maar zoals gezegd wel weggezet met pas gereviseerd blok. Alle vloeistoffen zijn op peil, de koelvloeistof is nog steeds mooi groen, dus ik verwacht niet teveel roestschade in het koelsysteem. Ik weet niet of ik de motor ga proberen te starten, wellicht dat ik dan schade aanricht. Ik zal op in een ander sub-forum eens vragen wat verstandig is.

De auto wordt binnenkort aangeboden als project voor de liefhebber. Omdat mijn collega, de huidige eigenaar, er geen zin meer in heeft heb ik aangeboden de auto te verkopen. Anders gaat-ie direct voor onderdelen en da's zonde. Als ik goede afspraken heb gemaakt zal ik een advertentie plaatsen inclusief een link naar de ruim 100 foto's die ik heb gemaakt. Er zitten veel rekeningen en oude taxaties bij de Amazon, w.o. de rekening van de motorrevisie.

Groet,

Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2013 09:21 #123992 door Joost Jager
Beantwoord door Joost Jager in topic Misschien binnenkort eigenaar... Toch niet.
Hallo,

Van het forumlid dat met me naar de auto is gaan kijken kreeg ik het advies de auto niet als 'loop' aan te bieden.
Vandaag zal ik op de juiste plek een advertentie met fotolink plaatsen en de auto aanbieden als donorwagen.

Groet,

Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2013 11:29 #124000 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Misschien binnenkort eigenaar... Toch niet.
Is het echt zo erg? Op de foto's lijkt het nog wel mee te vallen.
Op zich wel roestig, maar geen grote gaten. Als opknapproject een hele klus, maar het zou me niks verbazen als je er zo nog een tijd mee zou kunnen rijden als je hem technisch even opfrist.
Console met klokje en toerenteller zijn sowieso toffe gadgets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2013 12:06 #124001 door Joost Jager
Beantwoord door Joost Jager in topic Misschien binnenkort eigenaar... Toch niet.

"Lars Rengersen" schreef:
Is het echt zo erg? Op de foto's lijkt het nog wel mee te vallen.
Op zich wel roestig, maar geen grote gaten. Als opknapproject een hele klus, maar het zou me niks verbazen als je er zo nog een tijd mee zou kunnen rijden als je hem technisch even opfrist.


Het is inderdaad geen drama, maar het wordt gewoon tijd dat deze auto een nieuwe eigenaar krijgt die er iets mee doet.
De foto's geven een realistisch beeld en dat vraagt een iets andere mindset. Meestal worden auto's mooier gemaakt dan ze zijn.
Deze Amazon is zeker restaurabel, dus we hopen dat de uiteindelijke koper dezelfde conclusie trekt als jij ;)

Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.