Amazon gekocht!

  • Arjan van Hal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-01-2013 09:41 #121981 door Arjan van Hal (GAST)
Amazon gekocht! is gemaakt door Arjan van Hal (GAST)

Bijlage niet gevonden

Dus.. zo zit je op kantoor een auto voor je ouders te zoeken (eigen baas, dus dan mag dat), en zo zit je in je auto op weg naar een klassieke Volvo.
Daar was ik niet naar op zoek (eigenlijk op zoek naar een bijna nieuwe Qashqai), maar een uur later ben ik de (toekomstige) eigenaar van een donkerblauwe Volvo Amazon 121 uit 1966.

Waar het eigenlijk op neerkomt: Deze kon ik gewoon niet laten staan.
Hij heeft bijna geen roest, alleen rechtsachter, bij de linkerkoplamp en een heel klein beetje op een deur. De hele onderkant (voor zover geconroleert) is gaaf en hard. Alles zit erop en eraan, of ligt in de kofferbak (kapje binnenverlichting).
EN hij rijdt gewoon erg goed!

Is hij dan perfect? Neuh, er moet genoeg TLC aan besteed worden. Armleuningen op de deur zitten los. Rechterraam is door de huidige eigenares zelf weer teruggehangen toen hij naar beneden viel... even nakijken. Het olielampje brand, maar op de rotonde niet meer. Waarschijnlijk gewoon de olie bijvullen.
Zo zijn er nog wel 10 dingen te noemen, maar het voelde gewoon goed. Dus ik heb toegehapt.

Ondertussen heb ik de auto mogen ophalen en rijd ik er alweer een paar weken (af en toe) mee. Het is echt niet allemaal perfect, maar... voor dit geld is het VEEL meer dan je zou verwachten. :mrgreen:
Die olie: dat was inderdaad een kwestie van bijvullen, het raam hangt er weer goed in en de ventilator werkt weer (schoonmaken, klaar). Nu de sloten nog vervangen en de remmen nakijken, en dan maar eens op zoek naar gordels voor op de achterbank zodat ik weer samen met mijn vriendin voorin kan zitten ipv met mijn dochter in haar stoeltje. (Is toch gezelliger ;) )

Ik had me al aangemeld (vanwege mijn andere V40 uit 1999) op een ander forum, maar nu dus ook maar hier. Twee (forums) weten meer dan èèn, en ik kan nog wel eens wat tips gebruiken denk ik...

Bijlage niet gevonden


Bijlage niet gevonden


img_8898 (small).jpg

Hieronder wat extra foto's van mijn 'nieuwe' auto:
www.flickr.com/photos/90435143@N05/sets/72157632109357464/







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2013 10:11 #121982 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Amazon gekocht!
Van een " kwasiekwasie" naar een Amazon! Gefeliciteerd!
En welkom natuurlijk, ik hoop dat je er veel plezier mee zult hebben. Dit forum barst uit zijn voegen van de info, en als je lid wordt kun je naar sleuteldagen, bijeenkomsten in je regio en daarbuiten en je hebt toegang tot de werkplaatshandboeken, onderdeelboeken, folders etc op deze site onder "documentatie".
En dan niet tevergeten toegang tot de onvolprezen Onderdelen Shop van deze club! Ook een goedkope en door de verzekeraars geaccepteerde taxatie van de auto is dan mogelijk. Je hebt het lidmaatschap er zo uit!
Ik zou de auto zowieso laten taxeren en hem op basis daarvan verzekeren!
Oh, en kijk eens op deze site bij " Volvo Klassieker magazine" dan zie je wat voor prachtig blad je ook nog krijgt!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2013 10:25 #121986 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Amazon gekocht!
Gefeliciteerd :)
ik weet ook waar je hem vandaan hebt, Edam.
Ik had namelijk zowel telefonisch als via e-mail de nodige afspraken gemaakt om de volgende ochtend te komen kijken
omdat eerder komen niet mogelijk was , anders was ik meteen op pad gegaan ;)
Deze mazzel heb jij nu voor inderdaad weinig geld, door de verwarring over wel of geen wegenbelasting voor oldtimers zijn de prijzen voor deze auto's, en dan vooral in deze staat nogal gedaald.
Dit neemt niet weg dat je hem goedkoop hebt en ik hoop dat deze origineel in nederland geleverde auto de aandacht zal krijgen
Die het verdient.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan van Hal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2013 12:01 #122104 door Arjan van Hal (GAST)
Beantwoord door Arjan van Hal (GAST) in topic Amazon gekocht!

"rene Brandt" schreef:
Gefeliciteerd :)
ik weet ook waar je hem vandaan hebt, Edam.
Ik had namelijk zowel telefonisch als via e-mail de nodige afspraken gemaakt om de volgende ochtend te komen kijken
omdat eerder komen niet mogelijk was , anders was ik meteen op pad gegaan ;)
Deze mazzel heb jij nu voor inderdaad weinig geld, door de verwarring over wel of geen wegenbelasting voor oldtimers zijn de prijzen voor deze auto's, en dan vooral in deze staat nogal gedaald.
Dit neemt niet weg dat je hem goedkoop hebt en ik hoop dat deze origineel in nederland geleverde auto de aandacht zal krijgen die het verdient.

Klopt, de auto komt inderdaad uit Edam!
Grappig dat je ook contact hebt opgenomen, ik had inderdaad begrepen dat er ook andere gegadigden waren. Vandaar dat ik maar meteen was gaan kijken.. Het mooiste vond ik de reden van de lage vraagprijs: Ze wilde graag dat er iemand voor ging zorgen, en als ze minder vroeg bleef er geld over om in de auto te stoppen. Mooie beredenering: en hij klopt ook nog.
De historie voor zover bekend:
- geleverd in 1966 aan een huisarts in Noord-Holland (met garage aan huis)
- overgenomen in 1992 door man in oosten van het land (met garage aan huis)
- overgenomen in (ongeveer) 2009 door de dochter van deze man (met koude & natte garagebox in de polder)
- Nu door mij gekocht.
Ik ben dus pas de 4e eigenaar in 46 jaar...
Er zijn al meerdere (dure) reparaties aan geweest, ze vond nog een aantal rekeningen en taxaties terug voordat ik de auto ging ophalen.
Reken maar dat het karretje de aandacht gaat krijgen die het verdiend, de garage wordt binnenkort leeg gehaald en dan kan hij naar binnen. Lekker warm en droog, met ruimte om te knutselen. We hebben er al een aantal probleemloze ritjes mee gehad, dus ik aardig helder voor ogen wat ik er allemaal aan moet doen. Eerst de veiligheid & betrouwbaarheid garanderen (remmen, gordels, onderhoudsbeurt), daarna gaan we aan de TLC dingetjes starten (lampekapjes, radio, bekleding, etc, etc..). Oh, en niet vergeten: de roest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan van Hal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-01-2013 12:09 #122106 door Arjan van Hal (GAST)
Beantwoord door Arjan van Hal (GAST) in topic Amazon gekocht!

"Tom Steverink" schreef:
Van een " kwasiekwasie" naar een Amazon! Gefeliciteerd!
En welkom natuurlijk, ik hoop dat je er veel plezier mee zult hebben. Dit forum barst uit zijn voegen van de info, en als je lid wordt kun je naar sleuteldagen, bijeenkomsten in je regio en daarbuiten en je hebt toegang tot de werkplaatshandboeken, onderdeelboeken, folders etc op deze site onder "documentatie".
En dan niet tevergeten toegang tot de onvolprezen Onderdelen Shop van deze club! Ook een goedkope en door de verzekeraars geaccepteerde taxatie van de auto is dan mogelijk. Je hebt het lidmaatschap er zo uit!
Ik zou de auto zowieso laten taxeren en hem op basis daarvan verzekeren!
Oh, en kijk eens op deze site bij " Volvo Klassieker magazine" dan zie je wat voor prachtig blad je ook nog krijgt!

De Quasqai / quiashquai / whatever is uiteindelijk ook gevonden, maar die was voor mijn vader. Ik was alleen maar aan het kijken welke auto's ik zou vinden als ik een van de vele (vele, vele... :roll: ) eisen van mijn vader aan een auto zou laten vallen. Bij het vervallen van het bouwjaar... kwam de Amazon ineens tevoorschijn! :o
Mijn vader mag zijn witte droombolide met panoramadak binnenkort halen in Rotterdam, en ik heb eindelijk weer een echte klusauto. Ik had als speeltje een Smart cabrio, topwagen, ik heb er veel lol aan gehad. Maar mijn vriendin was de versnellingsbak zat, ik reed er te weinig mee en met z'n allen (hond, kind, vriendin en ik) weg... dat is wat lastig in een Smart.Ik ben ondertussen lid geworden van de vkv, dus laat de evenementen maar komen! Ik zag al een mooie nachtrit in Maart, maar mogelijk komt die voor ons nog wat te snel. (Eerst mijn vriendin warm laten worden voor een rol als navigator... Denk namelijk dat ze dat prima kan... :D )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2013 13:08 #122184 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Amazon gekocht!
Mooi Arjan! En dan ook welkom bij de VKV!!!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2013 20:12 #122380 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Amazon gekocht!

"Arjan van Hal" schreef:
Ik zag al een mooie nachtrit in Maart, maar mogelijk komt die voor ons nog wat te snel. (Eerst mijn vriendin warm laten worden voor een rol als navigator... Denk namelijk dat ze dat prima kan... :D )


Hoi Arjan,

Leuke auto! Niks te vroeg zo'n evenment! Gewoon meedoen, mocht je het niks vinden dan ga je na het eerste deel naar huis (iets van 80 kilometer). Ik ga speciaal voor de mensen die nog nooit een rally gereden hebben een uitleg geven over wat je die avond kan verwachten. Dat zal ik naar alle waarschijnlijkheid een uur van de voren doen. Daarbij geef ik in het kort tekst en uitleg van de verschillende kaartleessystemen. 2 jaar geleden ben ik ook met deze rally begonnen, samen met mijn vriendin en dat is ons erg goed bevallen. Daarom ga ik mij nu hard maken voor beginnende rallyrijders. Het is echt geweldig om te doen. (stuur anders een pb als je wat meer wil weten)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2013 21:58 #123734 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Amazon gekocht!
Om je te koop topic niet te vervuilen, hier maar even een reactie.
Jammer dat je hem weg moet doen.
Toch klinkt het als niet echt een grote klus.
Met wat hulp / een goede garage is een blok wisselen prima op een dag te doen.
Bijvoorbeeld www.sbkarnhem.nl maar ook Garage van West kan je vast helpen.
Een vervangend blok hoeft niet duur te zijn.
Dit kan bijvoorbeeld een leuke kandidaat zijn link.marktplaats.nl/647844914

Maar wellicht is het alsnog wat voor Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2013 22:39 #123737 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Amazon gekocht!
Ik begrijp het besluit tot verkoop van de fam Hal wel.
we weten allemaal wel wat het gaat kosten als je dit gaat uitbesteden.
ehh, zolang ik niet weet wat de wegenbelasting gaat doen koop ik even niets meer.
kijk maar naar de 164 van Boele, daar word je niet vrolijk van wat dat kan gaan kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-06-2013 18:29 #129086 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Amazon gekocht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.