66er ratlook + sinds 15-06-2013 P220

  • Michael Breit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02-12-2012 22:02 - 16-06-2013 22:34 #120925 door Michael Breit (GAST)
66er ratlook + sinds 15-06-2013 P220 is gemaakt door Michael Breit (GAST)
Na een paar weken rond te hebben gekeken op het forum is het maar eens tijd dat ik mezelf voorstel.
Ik ben Michael, 23 jaar en op dit moment woonachtig in Delft.
Na het behalen van mijn rijbewijs had ik een 106 1.1 op lpg gekocht, een tijdje later was ik hierop uitgekeken en ben ik overgegaan op een 106 gti met wat leuke motorische aanpassingen. Nu was en een paar weken geleden weer tijd voor iets nieuws, ik woon direct naast mijn werk en heb dus geen dagelijkse auto meer nodig.
Op mijn werk ( www.ogd.nl ) hebben we een aantal oldtimers als promotievoertuigen, 2 volkswagen T2 busjes, een 2cv, kattenrug en een 68er VW kever omgebouwd naar 100% elektrisch (!!). Omdat deze auto's 1 van mijn verantwoordelijkheden zijn heb ik ze allemaal regelmatig gereden en verliefd geworden op de charme van een oldtimer.

Tijd voor een eigen oldtimer dus! Ik was altijd al fan van de lijnen van een volvo amazon, de keuze was dus snel gemaakt, opzoek naar een Volvo amazon! Het budget was redelijk laag omdat ik het zonde vind om iets te kopen wat al helemaal goed is en er toch niet teveel in gereden zou gaan worden.

Na wat zoek werk een amazon gevonden die er iets anders uitziet als de meeste mensen hier waarschijnlijk prefereren.
Namelijk een soort van ''ratlook'', verlaagd, niet gewassen, vliegroest en helemaal strak gemaakt. Ik was direct verkocht na het testritje.

De amazon komt uit 1966 afgeleverd bij de dealer in Malmö op 20 april dat jaar. Ze voorzien van een B18 blok op LPG.
Genoeg gepraat, tijd voor wat foto's:













Het exterieur zal niet alteveel aandacht gaan krijgen, ik ben opzoek naar bredere velgen maar daar gaat het ook bij blijven.
Het interieur zal echter wel helemaal opgeknapt gaan worden, hier missen momenteel wat onderdelen welke ik snel weer in de auto hoop te hebben!

Sinds gister 15-06-2013 ben ik ook in het bezit van een Volvo Amazon Combi B20 op LPG:



Deze zal de komende tijd wat opgeknapt worden en zal gebruikt gaan worden voor de lange afstanden.


Bedankt voor de interesse!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2012 14:05 #120934 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic 66er ratlook + sinds 15-06-2013 P220
He Micheal,

Leuke auto, totaal iets anders dan mijn Amazon. Maar iedereen heeft zijn eigen smaak.
Ook leuk om te zien dat je wat jonger dan de gemiddelde leeftijd van de club.

Wat ga je allemaal veranderen aan het interieur en waar ben je naar opzoek?

mvg
Steven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2012 19:22 #121035 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic 66er ratlook + sinds 15-06-2013 P220
Michael,

Leuk dat er idd meer jonge mensen bij de club te vinden zijn, ben zelf 26. Mocht je nog iets nodig hebben laat het weten, veel van ons hebben nog wel wat liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Michael Breit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17-03-2013 11:49 #124872 door Michael Breit (GAST)
Beantwoord door Michael Breit (GAST) in topic 66er ratlook + sinds 15-06-2013 P220
De volvo is gelukkig zonder problemen de winter door gekomen. Op korte termijn zal hij technisch wat aangepakt worden.


Onlangs is het de volvo ook gegund om in een filmpje te komen:


De video volgt snel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2013 12:07 #124874 door Eric van Vliet
Beantwoord door Eric van Vliet in topic 66er ratlook + sinds 15-06-2013 P220
Hey Michael,

Coole Amazon heb je. Ik vind het ook altijd wel mooi staan als alle sierstrips er vanaf zijn. Ben je trouwens al lid van het jongerenregister van de vereniging?

Aanmailen doe je door een mailtje te sturen naar: jongerenregister@volvokv.nl
Like gelijk even onze facebookpagina en blijf op de hoogte! www.facebook.com/pages/VKV-Jongerenregister/519562831390131

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Michael Breit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02-04-2013 17:36 #125579 door Michael Breit (GAST)
Beantwoord door Michael Breit (GAST) in topic 66er ratlook + sinds 15-06-2013 P220
2e volvo aangeschaft, zie eerste post!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Michael Breit (GAST)
  • Michael Breit (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11-07-2013 14:37 #129723 door Michael Breit (GAST)
Beantwoord door Michael Breit (GAST) in topic 66er ratlook + sinds 15-06-2013 P220
Trots op de nieuwe volvo @ Volsa Oldtimerdag Enschede

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-07-2013 20:24 #129736 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic 66er ratlook + sinds 15-06-2013 P220
Hey Michael, was 22 toen ik mijn eerste Amazon aanschafte, ben inmiddels een 'paar' jaartjes ouder maar ik begrijp wat je bedoelt als je het over de lijnen van de auto hebt. Zelf ben ik een purist, maar net als dat ik geloof dat mijn keuze mijn keuze is, moet jij vooral kiezen voor wat jij mooi vindt. En, om eerlijk te zijn, in die 'Rat-look' heeft je wagen net weer een andere dimensie die hem ook weer erg aantrekkelijk maakt. Misschien net zoals een ruine van een kasteel net iets meer heeft dan een compleet gerestaureerd kasteel. Alle fantasie en mogelijkheden zijn er uit gerestaureerd en wat over blijft is wat is, niet wat mogelijk geweest kon zijn. Hoe dan ook, welkom en ik hoop dat je er erg veel plezier aan gaat beleven.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.