even voorstellen

Lees meer
10-10-2012 12:40 #118824 door Michel Worseling
even voorstellen is gemaakt door Michel Worseling
Na al een tijdje op het forum aanwezig te zijn zal ik me eigen ook maar eens voorstellen.
Ik ben Michel en ben nu 37 jaar jong :) en woonachtig in Zeeuws-Vlaanderen.

Ik heb een mini special uit 1977 compleet gerestaureerd en hier rij ik af en toe (met mooi weer) in om te genieten van het sublieme weggedrag. Omdat ik een dochter van 4 heb en een zoon van 1,5 was het niet zo handig in de mini en werd het tijd voor wat anders erbij. De Volvo Amazon zat al langer in mijn hoofd maar ik wilde niet weer een compleet restauratie zoals de mini. Na lang zoeken en twijfelen heb ik een geschikte gevonden in België bij iemand die er echt vanaf moest in verband met ruimte gebrek, dus voor een leuke prijs waar ik dan ook nog wat af kon krijgen 8-) .

Nu staat de volvo zo'n kleine 3 maanden bij mij thuis en ben ik langzamerhand aan het kijken wat er nog aan gedaan moet worden voordat ik hem invoer. De vorige eigenaar had de auto 3,5 jaar geleden "gerestaureerd" en daarna altijd buiten laten staan. Ook zaten er kuipstoelen in en een of ander veel te klein sportstuurtje, de kuipstoelen zijn er dan ook uit en voor het stuur ben ik nog op zoek naar een mooi GT stuur.

De mini heb ik geheel cooper stijl gemaakt en dus echt een eye catcher, en nu komt het mindere voor waarschijnlijk iedereen hier, de volvo daar en tegen wil ik een beetje badass maken en dus niet zoals hij ooit in 1967 is afgeleverd. Hoewel ik weet dat sommige van jullie dit waarschijnlijk niet waarderen vind ik persoonlijk dat de amazon qua model zich hier wel voor leent.
En nu dan een foto van mijn amazon!



GRTZ Michel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2012 17:37 #118834 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic even voorstellen
Hoi Michel,

Lekker wagen heb je daar, compleet met ragtop nogwel...
gaaf hoor.
Ik deel je foto ook ff op Facebook, ik vind hem leuk!

Ruud

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2012 00:01 #118847 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic even voorstellen
ter introductie: de modelbeschrijving van de Amazon op deze site is grotendeels van mijn hand.

Gave kar heb je! Mooie kleur ook. Welke velgen zijn dit? Cragar of American Racing?
Ben je bekend met Hot Rod Magazine? Kijk eens of je - liefst veel - plaatjes kunt vinden van personalized Mercury's om inspiratie op te doen.
Ik zou beginnen met old skool deurklemspiegels en twee retractable antennes die op de achterspatborden gefrenched zijn.
Maar dat ben ik, jij bent jij, bovendien ben ik misschien even oud als jouw vader.

Het Mini gevoel is ook mij bekend, en er zijn ook anderen binnen VKV die dezelfde combinatie rijden. Misschien zelfs met ook een 700/900 als dagelijkse auto.
Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.





The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2012 00:17 #118848 door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic even voorstellen
alvast bedankt voor de reactie's!

de velgen zijn american racing en de deurspiegels zijn al aanwezig maar ik ben nog even aan het photoshoppen welke kleur het gaat worden. De kleuren combinatie van de chevy belair van SnapOn vind ik wel wat. Kan helaas geen foto op het internet vinden maar de kleur combinatie is rood onder en wit erboven. Zal hier nog even goed over na moeten denken. maa dat komt goed!

zal morgen ook stiekem foto van de mini plaatsen :roll: mooie van trouwens! ;)

GRTZ Michel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2012 11:19 #118861 door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic even voorstellen
zo was de mini toen ik hem kocht, redelijk incompleet bouwpakket......


en zo is die nu 8-)


De volvo heeft 2 SU carbs dus daar ben ik al goed mee bekend nu de rest nog :D

GRTZ Michel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2012 19:03 #118871 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic even voorstellen
Mooie Amazon en een mooi "toverdoosje" ook! Welkom! Ik hou van originele auto's, maar begrijp heel goed dat anderen een auto willen aanpassen. Mag hoor, zolang er niet wordt gebroddeld, enthousiasme is m.i. altijd goed!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-10-2012 11:46 #119086 door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic even voorstellen
Zo, op de beurs even wat blik ingeslagen voor de amazon 8-)

Weet iemand toevallig een goed adres om het blik op mijn amazon te laten lassen in Zeeuws-Vlaanderen of net over de grens.

Had iemand gevonden maar die heeft net zijn arm gebroken dus schiet niet echt op :lol: :oops:


GRTZ Michel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2013 09:21 #126213 door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic even voorstellen
Eindelijk iemand gevonden die voor mij het blik erin kan lassen.
Ik heb van het weekend de volvo bij hem gebracht en ga zondag kijken of het netjes gelast is.
Als het er zondag goed uitziet dan wordt de volvo geheel over gespoten in dezelfde kleur, hier heb ik lang over nagedacht en de huidige kleur vind ik toch wel iets hebben.
Dus als alles goed gaat is hij over 2 weken klaar en kan ik hem weer gaan opbouwen.

Als het zover is hou ik jullie op de hoogte

GRTZ Michel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2013 20:28 #128781 door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic even voorstellen
Zo na lang wachten door allerlei omstandigheden,
Ziet het er nu naar uit dat ik hem zondag kan ophalen.
De kleur is hetzelfde gebleven alleen wel met extra metallic erdoor.
Zodra hij weer thuis is zal ik foto's plaatsen. Er kwam wat meer roest tevoorschijn dan verwacht
Ondanks ik dat met de mini ook mee heb gemaakt....

Mvg michel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.