Mijn Volvo Amazon 1964

Lees meer
04-10-2012 11:47 #118546 door Jordie van Rhee
Mijn Volvo Amazon 1964 is gemaakt door Jordie van Rhee
Ik zal mij ook even voorstellen.

Ik ben Jordie van Rhee, 29 jaar en sinds gisteren in het bezit van een Volvo Amazon.
Nadat ik de vorige oldtimer had gekocht om financiele redenen (2e auto, geen belasting/lage verzekering, kon daardoor 2 mindere auto's weg doen) ben ik toch eens verder rond gaan kijken.

Daar kwam ik onder de oldtimers de Volvo Amazon tegen en sindsdien krijg ik die niet meer uit mijn hoofd, schitterende auto.
Maar ik had nog een VW Golf 1 en niet het geld om fatsoenlijk in te stappen, al bleef ik wel speuren op marktplaats en dit forum onder andere. Nadat een vrachtwagen het nodig vond mij van achter aan te drukken en de auto voor mij niet ontzien kon worden was dit dus einde Golf 1.

In de tussentijd werden bepaalde zaken op mijn werk onzeker en was er een kleine op komst, waardoor ik maar even een andere auto voor woon-werk verkeer heb gekocht. Nu iets later is mijn zoon ruim 8 maand, heb ik weer de benodigde zekerheid op het werk en, niet onbelangrijk, financieel wat achter de hand.

Dit is voor mij dus het moment geworden waarop ik eindelijk heb doorgepakt, gisteren heb ik de Amazon op mijn naam laten zetten en ben nu dus een trotse eigenaar van een Volvo Amazon uit 1964.
Er zit nog werk aan de auto, maar ik heb de tijd om dit direct aan te pakken gezien ik nog de andere auto heb.

Verwacht van mij voorlopig geen technische verhalen, want het is hobby en ik heb (nog) niet de kennis om over technische zaken te praten. Uiteraard wil ik alles leren en dat gaat me zeker lukken met behulp van mijn kamaraad (monteur), fora en documentatie.

Al met al dus een verantwoorde sprong in het diepe ;)

Nog kort over de auto:
Deze auto is ingevoerd in 1997, na zeker in Portugal te hebben rond gereden.
Rijdt op benzine en is ruim 10 jaar van de vorige eigenaar geweest.

Nog een vraagteken van mijn kant is, op het kenteken en bij de rdw staat P12136, wat mij naar een automaat leidt.
In de auto op het plaatje staat 12138 VG, wat naar een 4-versnellingsbak leidt.
Misschien zie ik iets verkeerd, suggesties zijn welkom.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2012 12:11 #118547 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Mijn Volvo Amazon 1964
Mooie wagen!

144 DL 1971
V40

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2012 13:51 #118555 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Mijn Volvo Amazon 1964
Beste Jordie, ziet er goed uit ik heb zelf mijn tweede amazone in bijna dertig jaar, het dus altijd een beetje geluk hebben,
Toen ik mijn tweede Amazone kocht zei ik tegen mijn vrouw mechanisch is het geen wonder maar ja zij vond hem mooi dus kopen en het was ook een vierdeurs net als mijn vorige amazone.
Ik had mijn eerste amazone gesloopt (total loss door ongeluk) dus ik heb er van twee eentje gemaakt.
Motor over gelegd, die erin lag lekte olie en ik had geen zin omdat op te lossen daar de motor in mijn eerste amazone nog maar 80000km had gelopen en een sneller motor was en de overdrive werkte niet revisieset en een andere soloniod van een oude bak die ik voor 50euro had gekocht en de zaak bolde weer.

dus een beetje kunnen sleutelen al houwel het niet dikwijls nodig is, is geen ovebodige luukse.

groetjes en veel geluk met je aanwinst

groetjes

Johan Geers

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2012 14:27 #118558 door Jordie van Rhee
Beantwoord door Jordie van Rhee in topic Mijn Volvo Amazon 1964
Ja, geluk moet je toch hebben en werk zit eraan of komt eraan.

Het is niet zo dat ik niet kan sleutelen, maar de technische kant is een nieuw te ontdekken kant.
Ik zie het als een uitdaging om dit verder onder de knie te krijgen.

We zullen het zien...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-10-2012 17:50 #118569 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Mijn Volvo Amazon 1964
Ziet er goed uit zo op de plaatjes. En binnenkort naar de klassiekerbeurs om een nieuwe spatlap te kopen??? :D :D

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2012 23:46 #118599 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Mijn Volvo Amazon 1964
Hallo Jordie,

Van harte welkom aan boord. Ik zag dat het vandaag, als ik mij niet vergis, precies een jaar geleden is dat jij jouw eerste post had op het forum. Het is dus toch een andere Amazon geworden. De auto ziet er prachtig uit! Jouw zoon zal het wel naar de zin krijgen op de achterbank. (en later achter het stuur)
Ik wens je vele jaren zorgeloos rijden en in nood is er altijd dit forum.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2012 10:30 #118857 door Jordie van Rhee
Beantwoord door Jordie van Rhee in topic Mijn Volvo Amazon 1964

"Jeroen Visser" schreef:
Ziet er goed uit zo op de plaatjes. En binnenkort naar de klassiekerbeurs om een nieuwe spatlap te kopen??? :D :D

Groet Jeroen



Haha, scherp opgemerkt!
Op dit moment komt de beurs nog niet gelegen, ik probeer een aantal zaken te schuiven zodat ik erheen kan.
Afwachten dus.

Gr. Jordie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2012 10:36 #118858 door Jordie van Rhee
Beantwoord door Jordie van Rhee in topic Mijn Volvo Amazon 1964

"Teun van Popta" schreef:
Hallo Jordie,

Van harte welkom aan boord. Ik zag dat het vandaag, als ik mij niet vergis, precies een jaar geleden is dat jij jouw eerste post had op het forum. Het is dus toch een andere Amazon geworden. De auto ziet er prachtig uit! Jouw zoon zal het wel naar de zin krijgen op de achterbank. (en later achter het stuur)
Ik wens je vele jaren zorgeloos rijden en in nood is er altijd dit forum.

Teun


Bedankt
Ik heb het even terug gekeken, de eerste post was 05-10-2011, op een dag na dus! ;)
Zoals het verhaal aangeeft, was dit een beter moment voor mij dan een jaar geleden.
De foto's masceren een klein beetje de werkelijkheid, gezien ik overal onderlangs (op het plaatwerk) wel wat oppervlakkig roest moet gaan wegwerken (behalve de achterzijde). Verder moet ik eerst 3 plaatjes in de bodem lassen en dan de bodem ook even preventief bewerken.

Al met al zit er wel wat werk aan, ook motorisch in de afstelling waarschijnlijk, maar dat ga ik leren zelf zoveel mogelijk op te lossen met behulp van verscheidene middelen (forum, handboek, monteur etc.)

Ik heb er zin in om ermee aan de slag te gaan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.