Nordicar en Amazon

Lees meer
18-09-2012 21:52 #117888 door Marnix van der Pol
Nordicar en Amazon is gemaakt door Marnix van der Pol
Na een lange zoektocht bij allerlei partikulieren heb ik een Amazon gevonden bij Nordicar. Deze ziet er redelijk goed uit met wel enige plekjes,, de techniek heb ik niet kunnen beoordelen aangezien de auto niet rijklaar in de showroom staat

Het betreft een 122s , deze is het
www.nordicar.com/html_nl/showroom_nl.html


De auto ondergaat een APK keuring en wordt in de werkplaats rijklaar gemaakt inclusief OH beurt. Verder wordt er tegen een meerprijs een stukje in het rechterportier en de beide spatborden voor gelast inclusief spuitwerk

Over 2 weken pik ik de auto op

Aangezien ik dit bedrijf niet echt ken , vraag ik me af wat in het algemeen de ervaringen met Nordicar zijn van de forumleden hier

Ik kijk uit naar de reakties

Marnix

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2012 22:49 #117894 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Nordicar en Amazon
Dat maakt nu weinig meer uit, de koop is immers al gesloten :mrgreen:

Garantie op een oldtimer, pff, dat is lastig ;) , ga er maar vanuit dat ze hun afspraken nakomen en als je al een bepaalde garantie hebt afgesproken laat dit dan op papier zetten.

Maar ehh nu weten we nog niet welke auto je gekocht hebt.
laat over 2 weken eens wat foto's zien, altijd leuk. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2012 22:54 #117896 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Nordicar en Amazon
Ik weet niet welke auto je bedoeld want je link verwijst niet naar de auto. Net zoals bij elk bedrijf en bij particulier moet je uitgaan van de blauwe ogen van de verkoper of niet ;) Nordicar koopt auto's in van particulieren en uit het buitenland en krijgt ze aangeboden middels inruil. Veelal wordt er niet meer gedaan dan het hoognodige, maar wordt de verkoop prijs wel een stuk hoger, logisch want er moet brood op de plank. Als je een leek bent had ik eerst een aankoop keuring laten doen door 1 van de TC leden binnen de club, die kan bepalen of de verkoop prijs overeenkomt met de werkelijkheid. Doe je dit niet neem je het risico, die kan goed uitpakken maar ook niet.

Om nu iets te vertellen over Nordicar gaat mij te ver, daar ken ik het bedrijf niet goed genoeg voor en het heeft ook geen zin om met modder te gooien of hele goede dingen te zeggen. Dit geeft alleen maar onnodige discussie. Ik zou google raaplegen op reviews en daar je eigen conclusie op trekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2012 23:27 #117900 door Marnix van der Pol
Beantwoord door Marnix van der Pol in topic Nordicar en Amazon
Het betreft deze auto: DM0813. In 1996 ingevoerd vanuit California, dus waarschijnlijk gefabriceerd in Canada?

Ik heb in eerste instantie nogal wat auto's bekeken bij partikulieren maar dat is heel erg lastig en valt altijd tegen. Stad en land rij je af.

Ik moet zeggen dat deze auto er in verhouding tot de prijs en in vergelijking met wat ik bij partikulieren tegenkwam behoorlijk goed uit ziet. Ook het interieur is zeer redelijk. Lak is zeer redelijk , bij mij kan ie ook mooi binnenstaan en deze auto is uitsluitend bedoeld voor hobby.

De Amazon is imo de mooiste auto ooit gebouwd, komt misschien ook wel omdat ik erg gesteld ben op Zweden

De eigenaar van Nordicar maakt verder ook een sympathieke indruk

Natuurlijk heb ik de auto gekocht ovb van een proefrit

Ben benieuwd wat jullie eerst indruk van deze auto is :?:

Bijlage img_3727.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2012 23:42 #117901 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Nordicar en Amazon
Mocht je de auto graag een keer van de onderkant bekijken nog,
ik zit er om de hoek met mijn sleutelgarage ;)

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2012 00:04 #117902 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Nordicar en Amazon
Dat is een mooie auto, ik heb ze allemaal nog zaterdag bekeken.
ik woon namelijk ook om de hoek :)
Gefeliciteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2012 12:38 #118072 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Nordicar en Amazon
Met onderdelen leveren heb ik een hele goede ervaring met Nordicar (goed advies en nemen de moeite om ook bij hun tweedehands afdeling onderdelen voor je te zoeken). Ervaring met een auto bij hen kopen heb ik niet, maar lijkt me sterk dat een groot bedrijf als Nordic zijn naam te grabbel gaat gooien.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2012 23:44 #118331 door 12952-dummy
Beantwoord door 12952-dummy in topic Nordicar en Amazon
Beste Volvo vrienden

ik heb zelf een mooie Amazon bij Nordicar gekocht ik koop er ook mn onderdelen ik heb er uitstekende ervaringen mee

Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.