- Berichten: 428
Project Amazon'68
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
Deze heb ik van buiten reeds schoon gemaakt en opgefrist.
Ik heb daarop contact gezocht met Ed vd Zee of hij mij wil helpen met de revisie van deze bak.
Ik durfde het niet aan om dit zelf te doen.
Vandaag zijn we samen begonnen met het demonteren.
Nu even een lijstje maken met de benodigde onderdelen, zodat hij weer lange tijd mee kan.
Ed bedankt voor de leuke en gezellige middag.
Er gaan er nog een paar komen. Waaronder hem weer in elkaar te zetten.
Wordt vervolgd....
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ik had toch beter iets op mijn hoofd moeten zetten.
Nu moest ik 3 keer de haren wassen om de tectyl eruit te wassen....
Maar het resultaat mag er zijn.
Ik kon gelukkig gebruik maken van een brug bij de garage van Marco Niehoff.
Nadat alle tectyl met een multitool verwijderd was heb ik de haakse slijpen met staalborstel gebruikt om tot de basis te komen.
Daarna de naden opnieuw gekit met strijkkit en laten drogen.
Vandaag de eerste lagen 2K epoxy aangebracht.
Volgende week de 2 lagen 2K groene lak aanbrengen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ik wil aan de onderkant zichtbaar hebben hoe de body zich houd.
Ik ga hem wel behandelen met fluidfilm, zowel de kokers als de bodemplaat/wielkasten.
Eerst nog 2 lagen lak aanbrengen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Nu laten drogen en de as kan er weer onder, de handrem, de uitlaat er onder en de brandstofleiding naar voren brengen.
Het schiet mooi op zo.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Het is inderdaad de moeite waard.
Nu weet je in ieder geval hoe de staat is van de onderzijde.
Vandaag de onderdelen weer terug geplaatst.
Morgen krijg ik hem weer thuis en kan ik hem
Verder afbouwen.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 113
Ben je niet bang dat ieder steentje een potentieel roestplekje gaat worden?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ik heb mij dezelfde vraag gesteld, maar het is een bewuste keuze.
De kokers en de onderzijde worden behandeld met fluidfilm en niet met permafilm. Ik wil dit 2 jaarlijks gaan doen.
Hierdoor houd ik zelf de controle op de onderzijde en eventuele beschadigingen kan ik dan bijwerken.
De Amazon wordt ook niet dagelijks gebruik van gemaakt.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Ik heb een mooi setje inlaat en uitlaatspruitstuk kunnen overnemen, maar door het enthousiasme heb ik niet gekeken of het een enkele of dubbele pijp aansluiting was.
Je kunt het wel raden de verkeerde. Ik moet een dubbele hebben en heb een enkele.
Hij is nog in perfecte staat en heeft geen breuken of scheuren.
Zie onderstaande foto’s
Daarom de vraag; wil en kan iemand deze ruilen voor een versie met een dubbele pijp aansluiting.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.