Even voorstellen.

Lees meer
06-05-2012 18:46 #113448 door Jakob Van Winckel
Even voorstellen. is gemaakt door Jakob Van Winckel
Hallo, ik ben Jakob. 22 jaar en woonachtig in het Belgische Gent. Mijn ouders hebben bijna altijd Volvo gereden. 3 240's, waarvan de laatste nog steeds in ons bezit is maar aan de kant staat. Dan een 740 2.3 16v gekocht, distributieriem gebroken jammer genoeg waardoor het blok kapot was. Sloper 740 gekocht, maar was te goed om af te breken. Daar een tijdje mee gereden, tot er een onverlaat midden in de nacht tegen reed en vluchtmisdrijf pleegde. Ook kapot dus. Blok van 740 2 in 740 1 gelegd, maar ding zoop koelwater: waarschijnlijk barst in de culasse.

Omdat ik nogal een Mercedes-Benz liefhebber ben (en de 740 moest sowieso vervangen worden) heb ik ze een S124 200TE uit 1989 aangesmeerd. Daar rijden we nu ongeveer een jaartje mee. Ik rij zelf bijna 3 jaar met een W123 230E uit 1983. Intussen is er nog een MB100 La Strada camper van 1992 bijgekomen.

We hebben met andere woorden 3 Volvo's staan (een wrak en twee mits werk rijdende) en 3 rijdende Mercedessen. Als ik de tijd heb zet ik de 2 Volvo's terug in orde, maar het laatste jaar ben ik weer beginnen dromen van een extra klassieker. Ik weet nog steeds niet goed wat: gedacht aan een Citroën Acadyane of een R4 Fourgonette, maar die roesten waar je naast staat. Een Méhari is te duur, een DS is technisch voorlopig te 'moeilijk' voor iemand als ik. Een 900 cabrio zou ik erg graag hebben, maar die zijn ook erg duur en het weer is er niet altijd voor. Bovendien hoop ik ooit de 900 turbo uit 1985 van mijn grootvader over te nemen. Sinds twee ben ik echter gigantisch beginnen kijken naar m'n eerste liefde, waarvan ik er verschillende bezichtigd heb nog voor ik de W123 kocht: de Amazon. Ik ben op dit moment volop aan het sparen en hoop van harte er binnen enkele maanden eentje te kunnen kopen. Die ga ik liefst zelf halen in Zweden. :)

De foto's van de auto's zijn iets te groot, die post ik later deze avond wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.