Voorstellen

Lees meer
13-03-2012 21:17 #111611 door Matthijs van 't E
Voorstellen is gemaakt door Matthijs van 't E
Hallo allemaal,

Mijn naam is Matthijs, 22 jaar jong en nieuw hier op dit forum.
Ik woon sinds kort samen met mijn vriendin in Weesp en rij momenteel nog in een Volvo C30 1.6D
Zeker geen klassieker dus! De reden dat ik deze auto rijd is voornamelijk wegens mijn werk, veel km's waardoor een benzine auto al te duur wordt en een beetje meer "zekerheid" qua motorisch e.d. is ook altijd wel handig bij 30000+ km's per jaar.
Laat ik wel even voorop stellen dat mijn voorkeur altijd al is uitgegaan naar Volvo en dat dit ook altijd zo zal blijven. Hiervoor heb ik een S60 gehad uit 2001, ook een hele fijne auto. Aangezien mijn woon-werk situatie binnenkort gaat veranderen is het financieel niet verstandig om de C30 te houden, ik zal dan hooguit nog 30 kilometer op een dag rijden.
In plaats van de C30 moet er een nieuwe auto komen, en wel een klassieker. Ik ben mijzelf gaan oriënteren op de verschillenden klassiekers die Volvo te bieden heeft en kwam tot de conclusie dat de Amazon echt mijn hart heeft gestolen. Nu zit ik alleen nog met het dilemma of het een Amazon of een combi gaat worden. Ik ben er wel over uit dat het sowieso een van deze 2 auto's gaat worden. Het budget is nog niet bekend. In eerste instantie was dit 2000 euro, totdat we vanmiddag achter een prachtige Combi reden welke "toevallig" te koop stond. Diezelfde avond nog gebeld en toen bleek dat de vraagprijs toch iets boven ons eerste budget lag. Nou is het geld er wel, maar is was niet van plan om weer een wat duurdere auto aan te schaffen dus zit ik nog te een beetje te brainstormen over wat te doen. Ik heb de combi nog niet goed kunnen bekijken dus weet ook niet of ze de vraagprijs waard is. Deze week heb ik een afspraak met de verkoopster om de auto te bekijken, ik zoek alleen nog iemand die een vrij uurtje heeft en mij kan vergezellen bij deze bezichtiging en, mits nodig, mijn enthousiasme kan ontkrachten als blijkt dat er mankementen aanwezig zijn. Dus bij deze, als iemand zich geroepen voelt dan ben ik je zeer(!) dankbaar.

Gr, Matthijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2012 22:15 #111615 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Voorstellen
Welkom! Dat klinkt als een mooi plan.
Wellicht nog handig om te vermelden wat de standplaats is van die combi. Is dat ook Weesp?

Je zou Niek de Boer kunnen vragen, die doet aankoophulp/keuring. Ook kun je bij Ed in Arnhem terecht (maar dan moet je daar dus heen). Meer info over het aanbod van Niek is te vinden in het topic re: Tips voor aanschaf Amazon (meestal ook wel op Marktplaats, maar nu niet).
Meer info over Stichting Behoud Klassiekers in Arnhem op www.sbkarnhem.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2012 23:54 #111619 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Voorstellen
Hmm, nog niet eens veel vrije halve uurtjes. Ik zou anders graag helpen. Op welke dag en rond welk tijdstip heb je die afspraak?.

Groetjes,
Gerben.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-03-2012 21:20 #111719 door Matthijs van 't E
Beantwoord door Matthijs van 't E in topic Voorstellen
Vanmiddag samen met een vriend een kijkje genomen bij de combi uit weesp. Zeer mooie wagen alleen bij lange na geen 5500 waard. De b18 motor zag er keurig uit en is onlangs ook onderhanden genomen, onderkant was hard en geen ernstige roest te vinden op of rondom de bekende plekken. Helaas waren er ook wat mindere punten waaronder een lekkende achteras, afgezien van de trekhaak geen extra opties en geen van de tellers waren werkende. Als ik dan kijk wat je voor 5500 kunt krijgen is deze combi zeker te duur. En aangezien er nog een geïnteresseerde is laat ik deze auto voor wat het is en ga ik verder met mijn zoektocht. Maandag een bezoekje brengen aan Dries Bakkenes, heb op de site al wat leuke exemplaren gezien :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.