amazon '67 verbreed staal

Lees meer
09-02-2012 20:14 #110536 door oDYLANo De Krijger
amazon '67 verbreed staal is gemaakt door oDYLANo De Krijger
Hallo ik ben dylan,18 jaar, ik woon in Maldegem,België.
Ik heb een amazon van '67.


s1251.photobucket.com/albums/hh5 ... e_Krijger/

fotos zijn te groot voor op te laden.. als iemand mij kan helpen?
sorry :)

mvg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09-02-2012 21:59 #110542 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic amazon '67 verbreed staal
Je kunt via Photobucket ook een thumbnail plaatsen waar je op kunt klikken, is een standaard functie...

Bijlage:


Voor vind ik het net goed, achter vind ik het veel te ver uit de wielkast steken. IMHO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2012 22:01 #110544 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic amazon '67 verbreed staal
Een Amazon als eerste (?) auto, goed bezig!

En 'verbreed' is ie inderdaad.. 8-) ik dacht dat ze in België veel strengere regels hadden en je nauwelijks iets aan je auto mocht doen?

Zijn je achterwielen nou nog breder dan voor? Aan de voorkant staat het stoer, aan de achterkant lijken ze nét te breed, vind ik. Of komt dat omdat de achterkant net iets hoger staat dan de voorkant..

Welke veren heb je eronder zitten?

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2012 22:03 #110545 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic amazon '67 verbreed staal

"Arjan Vrielink" schreef:
Voor vind ik het net goed, achter vind ik het veel te ver uit de wielkast steken. IMHO


haha, ik geloof dat we dezelfde mening hebben..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2012 22:49 #110546 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic amazon '67 verbreed staal
Je moet wel hele strakke veren eronder hebben want met 2 volwassen achterin heb je toch wel een probleem met die velgjes. Zal met die strakke veren niet denderend rijden als je alleen in de auto zit, springt alle kanten op als je op de klinkerweg rijd, meeste gewicht ligt vooraan. Breed is mooi maar dit is te :roll:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2012 00:47 #110550 door oDYLANo De Krijger
Beantwoord door oDYLANo De Krijger in topic amazon '67 verbreed staal
Deze amazon is inderdaad mijn eerste auto, mijn vader had het eens over een amazon die hij had zien staan bij een boer, helemaal onder het stof. Dan had ik maar eens op het internet gekeken over de fameuze volvo amazon, enja ik was opslag verliefd :D . Die lijnen... geen enkele wagen die dat heeft...Ik was verkocht. Achter een tijdje zoeken vond ik een amazon in Brugge (niet ver van mijn gemeente) maar deze was al eerder een restauratie project, daar was ik niet echt naar opzoek..alhoewel ik wel enorm graag aan auto's werk.. daarna kwam ik toevallig bij iemand terecht die een amazon had staan. Deze was volledig gerestaureerd.Dusja wat wil je nogmeer. Dan heb ik mijn autotje gekocht. Maarja wat wil je, ik ben 18 jaar dus je wilt toch iets "anders" dan gewoon origineel..
iedereen is jong geweest he ;) dus daarom dat ik toch wat bredere velgen wou en ietsje lager wou zakken. Mijn volvotje is rondom 3 cm verlaagd(lesjöfors),wat in werkelijkheid waarschijnlijk 3,5-4 cm zal zijn, vanachter zijn de velgen 10j breed, vooraan 9.5J.
Ik vindt dat hij nog vrij soepel rijdt..Eerlijk gezegd had ik het harder verwacht,maar het veert even soepel als de vorige(origineel). Ik heb het al getest hoeveel gewicht er in mag.. Heb er eens 70 kilo gewichten in de koffer gelegd, vol getankt,want dat maakt ook wel wat uit, met dan nog 2 personen extra, en er was niets van problemen. Inderdaad, ik dacht die velgen zullen slepen tegen mijn wielkasten maar neen alles bleef intact. :) Er zit nog ongeveer 6-7 cm tussen dus dat is al een redelijke veerweg vindt ik..Ik ben zeer tevreden van mijn wagentje.

mvg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2012 07:21 #110552 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic amazon '67 verbreed staal
Ik zou persoonlijk voor max 7J gekozen hebben, en hem dan iets lager op zijn wielen plaatsen. Het lijkt nu net of er een achteras van een vrachtwagen onder zit met de uitstekende wielen.

Anywho; smaken verschillen, de eigenaar staat geheel vrij ermee te doen wat hij/zij wilt.

Heb je er heldere koplampen in gemaakt? Of foto-bedrog? Ziet er gaaf uit. Ooit eens geprobeerd met Golf 1 koplampen, zonder succes helaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.