Volvo C306 6x6 laplander B30A

Lees meer
03-02-2012 18:00 #110376 door Ronald van Prooijen
Volvo C306 6x6 laplander B30A is gemaakt door Ronald van Prooijen
Hallo allemaal,

Ik ben een nieuw lid omdat ik sinds kort in het bezit ben van een Volvo C306 6x6 Laplander trooper transporter 1980,
uit het Zweedse leger.
Aangezien hierin een B30A motor zit, welke volgens mij ook in een Volvo 164 zit, is het handig om gebruik te kunnen maken van de expertise van de klassieker Verr. omdat ik niet veel afweet van de mogelijkheden van deze motor.
Ik wil dit voertuig voorzien van alle atributen om met 10 man 2 maanden Self Supporting er op uit te gaan op survival dus.

Het zal een hele uitdaging gaan worden dit project, en ik ben nog op zoek naar van alles, en heb nog vele vragen over de mogelijkheden van mijn B30A, kan ik meer pk krijgen met een andere kop, etc.

Wie is er binnen de club een expert op het gebied van deze motoren ?

Daarom zal ik nog wel verschillende oproepen doen op het forum, of bij de andere mogelijkheden.

Ik ben blij als nieuw lid bij de Vereniging.

Ronald van Prooijen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2012 08:03 #110393 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Volvo C306 6x6 laplander B30A
Hallo Ronald!
Wat een bijzonder ding zeg! En met de 6-cilinder! Het zal niet hard gaan, heb je al met hem gereden?
Ik denk dat je gewoon je vragen moet stellen, er zijn verschillende 164 bezitters in de club. Ook kun je contact opnemen met het 164 register, te vinden op de homepage. Je kent Ben Flierman van Tinustuning al? (Tinustuning.nl) Die heeft veel kennis en verkoopt veel speciale spullen om redblocks te tunen. De 6 cilinder is in principe gewoon een 4 cilinder met twee extra cilinders....

ps ik vond deze filmpjes op youtube: wat kan dat ding door terrein zeg!!
en
... re=related

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2012 00:41 #110466 door Ronald van Prooijen
Beantwoord door Ronald van Prooijen in topic Volvo C306 6x6 laplander B30A
Bedankt voor de tip Tom.

Ik ga zeker contact opnemen met hem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2012 10:09 #110484 door Luuk Misdom
Beantwoord door Luuk Misdom in topic Volvo C306 6x6 laplander B30A
Beste Ronald,

Leuk om te lezen dat iemand een TGB20 heeft gekocht, en meer om te horen wat je er mee gaat doen.
Zelf ben ik in het bezit van een TGB11.
Waarschijnlijk dat je de site al kent, maar op www.c303.de is veel informatie te vinden. Zowel vanuit het forum als diverse documenten (werkplaatshandboek, etc) welke online staan. Daarnaast is er nog een yahoo group waar de nodige informatie voorbij komt, alsmede wat zweedse sites.
Het motorblok is voor zover ik weet voorzien van een dikkere koppakking ten opzichte van standaard, dus daar valt nog wel het nodige te winnen. Wel betwijfel ik of meer vermogen noodzakelijk is aangezien de assen welke onder een TGB20 liggen de langzaamste zijn welke gemaakt zijn, dus topsnelheid zul je niet zo snel winnen. En voor terreinrijden zijn ze dus uitermate geschikt. Wel weet ik dat deze mensen ( www.havast.eu/?paginaid=30 ) een turbo op de B30 hebben gemonteerd en geloof ik voorbij de 160 pk uitkwamen.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Luuk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2012 17:16 #110498 door Ronald van Prooijen
Beantwoord door Ronald van Prooijen in topic Volvo C306 6x6 laplander B30A
Hoi Luuk,

Berdankt voor je reactie, jij bent in het bezit van een TGB 11, dat is een perfect ding om de blubber in te gaan, ik heb verschillende stunts van deze auto gezien, en ik moet zeggen ik ben onder de indruk.
Bedankt voor je links ik was al op de hoogte van het bestaan ondertussen, en ik heb al de nodige E mail contact gehad.

Wat betreft de turbo, ik ga mij daar eens over verdiepen, dunnere pakking, en eventueel kop afvlakken levert ook meer pks.
Ja van de snelheid moet ik het niet hebben, 80 is de max, en misschien laat ik de motor wel standaard, en doe ik alleen LPG
dat scheeld veel Eurootjes ha ha.

Leuk dat ik weer iemand heb ontmoet met een TGB.
Misschien leuk om dit jaar eens met allemaal de blubber in te gaan, maar ik denk dat ik beter kan wachten tot ik een goede bumperlier heb, want als ik vast kom te zitten zijn er weinig die mij er uit kunnen trekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.