Restauratieverslag van MIJN Amazon (met mooie plaatjes)

Lees meer
17-09-2011 08:26 #106094 door Arno Borgonjen
Na lang in de week te hebben gelegen heeft ze akkoord gegeven, ik heb er een tweede hobbyproject bij mogen kopen, zolang er maar geen 3 auto’s voor de deur staan, een Amazon uit 66. Ik heb hem voor betrekkelijk weinig kunnen kopen, de APK was verlopen en op een paar motorische problemen afgekeurd (ernstige olielekkage, bleek oliedrukschakelaar i.p.v. achterkering, en een lek uitlaatspruitstuk) dat krijg ik wel weer op de rails. De wagen had rondom best veel (las)werk, maar dat moest kunnen, dacht ik.









Bij nader inzien was er toch meer aan de hand en een echte lasser ben ik niet, maarja wie “A” zegt…...duuuuus
Tijdens mij zoektocht naar onderdelen stuitte ik op een complete “spuitklare” carrosserie. De beste man had het ding ooit gekocht om samen met zijn zoon weer op te bouwen, ook met een verrotte Amazon. Met zo’n mooie brede vleugel met logo erin op de kofferbak waaraan al het laswerk al gedaan was, vervolgens was het ding in de industriële primer gezet en op bokwielen geplaatst. DIE MOEST IK HEBBEN, dat scheelt heel veel werk.

De man wilde er €1000 voor hebben wat op zich niet duur is maar dat kon vast voor minder. Ik heb hem toen 14 dagen gestalked door hem om de dag te bellen dat ik die auto wilde kopen maar geen 1000 euro had, naar twee weken was hij er klaar mee en mocht ik hem voor 600 ophalen 8-) 8-) 8-) . Toen kon de demontage beginnen. Ondertussen had ik ook een kantelbrug op de kop getikt welke straks weer de Marktplaats op gaat, handig ding trouwens.
















Alle onderdelen zijn in kratten opgeborgen, die kunnen t.z.t. gereinigd en hersteld worden, nu eerst de assen omzetten onder de “nieuw” carrosserie, dan kan die naar de spuiter. We hebben een ander huis gekocht dus voorlopig geen tijd voor de Amazon.


















De spuiter kwam hem halen met een oude BEDFORD? Met een 3 ltr. Senator blok erin, ook leuk. Hieronder een paar kiekjes bij de spuiter:












Dakje is al in de kleur.



Ik heb er inmiddels een mooie rode gangstercap bij gevonden, dat maakt hem af, denk ik?
Het torretje met de bak staat bij een collega, die gaat hem waar nodig opnieuw verpakken en weer mooi rood spuiten. Ik zou het zelf wel willen doen maar de tijd schiet met tekort. Ik heb ondertussen ook een ander huis gekocht waar ik het een en ander verbouwd heb. Ik ben onlangs in mijn nieuwe schuur begonnen met het reinigen en hestellen van diverse delen















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2011 19:20 #106104 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Restauratieverslag van MIJN Amazon (met mooie plaatjes)
je kunt leuk schrijven :) :)
leuke foto"s ook .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-09-2011 01:10 #106116 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Restauratieverslag van MIJN Amazon (met mooie plaatjes)
Mooi project, succes met het opbouwen ;)

We zullen hem binnenkort wel op een meeting zien...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2011 22:56 #106139 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Restauratieverslag van MIJN Amazon (met mooie plaatjes)
Je bent goed bezig maar waarom gebruik je hardboard ipv watervast verlijmd multiplex. Ik heb die toen een paar keer in de lak gezet en toen in de folie. is veel beter voor je paneeltjes. Verder ziet het er goed uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2011 23:26 #106141 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Restauratieverslag van MIJN Amazon (met mooie plaatjes)

"R Minnebo" schreef:
Je bent goed bezig maar waarom gebruik je hardboard ipv watervast verlijmd multiplex. Ik heb die toen een paar keer in de lak gezet en toen in de folie. is veel beter voor je paneeltjes. Verder ziet het er goed uit.


Bedoel je trespa? Heb je daar toevallig foto's van? Wil dat in onze combi zo maken... (pb is misschien wel zo fijn om dit topic niet te vervuilen.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.