Voorstellen Combi 1966

Lees meer
14-08-2011 22:21 #105381 door Mischa Bart (GAST)
Voorstellen Combi 1966 is gemaakt door Mischa Bart (GAST)
Als nieuweling op dit forum zal ik mij even voorstellen.

Ik ben Mischa Bart en heb sinds een tijdje een Amazon uit mijn geboortejaar, een lichtgroene Combi uit juni 1966. Het precieze type is me niet helemaal duidelijk. Op het kentekenbewijs staat type P22234, maar onder de motorkap lijkt het mij een B18A. Hoort dat wel bij elkaar?

Hier een aantal foto’s:



Het plaatwerk is een aantal jaren geleden gespoten en de auto ziet er dan ook mooi uit. Technisch is er wel het nodige te verbeteren. Ik ben bezig met een hele grote onderhoudsbeurt en probeer de diverse bijgeluiden en andere euvels te verhelpen. Gezien mijn nog vrij beperkte sleutelervaring gaat dit langzaam, maar dat is niet erg want de Amazon is voorlopig gekocht als extra auto voor beperkt gebruik. Ik kijk de laatste tijd regelmatig rond in de technische onderwerpen op dit






Amazon Combi 1966 B18A: <!-- l --><a class="postlink-local" href="www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=18215">viewtopic.php?f=38&t=18215
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2011 22:30 #105383 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Voorstellen Combi 1966
Mooi ding! Die kleur + groen interieur zie je volgens mij niet heel vaak. Leuk dat het een origineel Nederlandse auto is.
En dat schuifdak heeft ook echt wel wat.
Welkom hier!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2011 22:57 #105384 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Voorstellen Combi 1966
Mooie auto hoor wees er zuinig op, ik heb exact dezelfde kleur gehad met dito interieur en ook een 1966er maar bij mij lag er een B18D met dubb SU's in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-08-2011 23:01 #105385 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic Voorstellen Combi 1966
Super mooie combi en dat ie uit Nederland komt schijnt een meerwaarde te hebben ( snap die fetisj niet echt) maargoed welcome to the club en als je ergens niet uit komt voorral er een forum onderwerp van maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2011 22:08 #105407 door Mischa Bart (GAST)
Beantwoord door Mischa Bart (GAST) in topic Voorstellen Combi 1966
Bedankt voor de leuke reakties. De auto is inderdaad origineel Nederlands. Ik wil nog proberen wat meer te weten te komen over de historie. In het instructieboekje staan de gegevens van een vroege (eerste?) eigenaar uit Uithuizermeeden, maar dat is wel heel lang geleden.

Ik ga binnenkort zeker gebruik maken van het forum. Ik heb zelf al de nodige vragen en waar mogelijk zal ik proberen adviezen te geven.

Amazon Combi 1966 B18A: <!-- l --><a class="postlink-local" href="www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=18215">viewtopic.php?f=38&t=18215

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.