Mag ik mij even voorstellen?

Lees meer
09-08-2011 13:04 #105250 door Roel Jansen (GAST)
Mag ik mij even voorstellen? is gemaakt door Roel Jansen (GAST)
Hallo Volvo liefhebbers,

Als nieuw lid van de Volvo Klassieker Vereniging wil ik mij graag even voorstellen.

Mijn naam is Roel Jansen, 42 jaar en ik woon in Groningen. Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Volvo Amazon type 122s. Na mijn hele leven in leaseauto's te hebben gereden is deze schoonheid mijn eerste eigen auto! En wat voor een…







Zoals jullie zien is ze hier en daar wat aangepast en niet helemaal origineel meer. En over het algemeen vind ik het bijzonder fraai. Behalve de motorkap. De VOLVO letters ontbreken en naar mijn mening is die bult daar zeker niet op zijn plaats. Ik heb inmiddels een andere motorkap gekocht en ga die (op de kleur na) weer in originele staat brengen als vervanging. Verder loopt ze als een zonnetje en ik heb nog nooit met zo veel plezier gereden als de afgelopen weken. De ultieme manier van onthaasten! De leaseauto gaat eind van de maand de deur uit en vanaf dan ga ik haar ook dagelijks gebruiken. Maar eigenlijk doe ik dat al sinds ik haar heb.

Ik heb veel affiniteit met techniek, maar nog weinig verstand van auto’s. Maar dat gaat vanaf nu veranderen. Met Haynes, Internet en hopelijk jullie hulp wil ik zo veel mogelijk zelf aan onderhoud te doen. Dit zal ook waarschjnlijk niet mijn laatste bericht zijn.

De hartelijke groeten van een nieuwe Volvo liefhebber!

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09-08-2011 15:54 #105253 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Mag ik mij even voorstellen?
Welkom bij de club,
Ziet er op de foto's erg strak uit, heeft toch wel wat dat geel...

Heb je nog meer foto's ter inspiratie :idea:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2011 16:06 #105254 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mag ik mij even voorstellen?
Welkom!
Is een kwestie van smaak, maar het is in elk geval mooi gedaan!
Kan me voorstellen dat je de motorkap inderdaad "too much" vindt.
Persoonlijk zou ik ook de sierstrips op de voor- en achterruit, voorschermen, deuren en achterscherm terugplaatsen.

Zie helemaal rode achterlichten vind ik echt supermooi!

Is hij onder de kap motorisch ook aangepast?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2011 16:10 #105255 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Mag ik mij even voorstellen?
Leuke Amazon zeg! Heb volgens mij dezelfde een tijd terug op marktplaats gezien, het dashboard is ook aangepast toch?

Veel rijplezier in ieder geval! Wat meer chroomwerk maakt hem alleen maar mooier denk ik!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2011 20:48 #105259 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mag ik mij even voorstellen?

"Boele Braaksma" schreef:
Leuke Amazon zeg! Heb volgens mij dezelfde een tijd terug op marktplaats gezien, het dashboard is ook aangepast toch?

Veel rijplezier in ieder geval! Wat meer chroomwerk maakt hem alleen maar mooier denk ik!


Die auto kwam mij inderdaad ook al bekend voor. Bij mij in de buurt rijd een iets donkerder gele met een zwarte race streep over het dak. Best een leuke auto maar blijf toch voorstander van het zo origineel mogelijk houden van een oldtimer. Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Je zult er vast veel bekijks mee gaan krijgen haha.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2011 21:13 #105263 door Roel Jansen (GAST)
Beantwoord door Roel Jansen (GAST) in topic Mag ik mij even voorstellen?
Bedankt voor het warme welkom en de complimenten! Al komen voor de staat van de auto geen 'credits' voor mijn rekening. Het enige dat ik er tot nu toe aan heb gedaan is voor en achter gordels plaatsen zodat mijn gezin en ik veiliger kunnen rijden. En natuurlijk de sigarettenaansteker niet te vergeten! :D Want na jaren navigatie kom ik echt nergens meer zonder zo'n ding. Een vriend van me zei dat er eigenlijk een Shell stratenboek op de hoedenplank hoort...

Yeah... Right!

Motorisch is ze volgens mij niet aangepast. Er zit een B20 (ik denk A) in met een 4 versnellingsbak. De motor loopt wel super en heeft voldoende pit om in het verkeer mee te komen. De vader van de vorige eigenaar is monteur bij de wegenwacht. En voor zover ik het kan beoordelen heeft die prima werk verricht. Er zit een Simons sportuitlaat onder waardoor ze wel wat stoerder klinkt dan ze eigenlijk is. Het dashboard is inderdaad aangepast en het interieur is volledig vernieuwd.

Ik ben het er helemaal mee eens dat meer chroom haar alleen maar mooier gaat maken. Alleen de sierstrips op de zijkanten laat ik denk ik weg. Want zo strak heeft toch ook wel wat… En bekijks heb ik inderdaad! Echt alleen maar leuke reacties. En op een of andere manier reageren mijn medeweggebruikers heel anders op deze auto. Invoegen is nooit meer een probleem. Drukken is er niet meer bij. Ieders humeur wordt spontaan een stuk beter als ze me zien rijden. Beter!

En voor de inspiratie van Arjan...







Groet,
Roel



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.