Amazon P121 uit 1960

Lees meer
01-07-2011 12:07 #104334 door Gertjan Tillema
Amazon P121 uit 1960 is gemaakt door Gertjan Tillema
Na wat vragen gesteld te hebben hier op het forum, leek het me wel zo netjes om me even fatsoenlijk voor te stellen. :)
Sinds een half jaar ben ik in het bezit van onderstaande Amazon uit 1960. Het is mijn eerste Volvo, maar ik vrees dat er in de aankomende jaren nog wel een <53 PV444 bij zal komen.




Het beestje is nog netjes een B16 met M4, voor zover ik kan nagaan origineel. De auto is flink wat jaren geleden gerestaureerd, waarbij er het nodige laswerk is gedaan en de olijfgroene kleur (56) plaats heeft moeten maken voor deze two tone combinatie. Alhoewel het interieur erg mooi is en klopt met de leeftijd, is de kleur niet dezelfde als die er af fabriek in heeft gezeten. Ook zijn er (w.s. toen) wat originele dingen verdwenen. Zo is hij z'n mooie grill kwijt en missen de tochtraampjes achter. Ook missen de 'Volvo P121' badges. Dick Peters heeft me inmiddels aan o.a. de tochtraampjes geholpen (waarvoor dank!) en via de shop heb ik twee badges te pakken gekregen. Die gaan de aankomende maanden aan de auto geklust worden. Als ik ooit een nieuw (oud) front+chrome te pakken kan krijgen, dan gaat de auto weer naar z'n originele kleur.

En als toetje mijn Trabant P601 uit 1973, want op 1 been kun je niet lopen:

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
01-07-2011 15:36 #104336 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Amazon P121 uit 1960
Mooie Volvo! Ziet er leuk uit. Hoop dat je nog die gril kan vinden want die schijnt erg zeldzaam te zijn.

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.