ik heb weer apk op mijn witte 245 B21 injectie op gas

Lees meer
25-01-2011 23:56 #99908 door René Minnebo
Er is flink met geld gesmeten maar mijn 245 heeft weer apk.

Voor de APK heb ik de achterste motorkeerring, en ingaande as en uitgaande as keerring van de 4 traps laten vervangen. Zo ook cardanas rubber en lager, bakfilter en carter pakking van de automaat. Deze klus is eigenlijk ontstaan omdat mijn startmotor het grote tandwiel (je spreekt bij een auto met automaat niet over vliegwiel) dermate beschadigt had dat de 245 niet goed startte maar wel een gierend geluid maakte (niet altijd). Niet goed voor je startmotor en tandwiel.

Dus diverse bedrijven gevraagd wat het ging kosten en bij de estate service was ik het goedkoopste uit.

Toen de 245 klaar was heb ik ook gelijk maar een blowermotor en regelweerstand, bougies en kabels gehaald. rotor en kap waren net nieuw alleen hebben ze nieuwe puntjes erin gezet.

Van de bak lekkage zijn we af hoop ik want daar had ook behoorlijk last van.

Twee weken later een afspraak met van West in Uitgeest voor de APK. Ik wist dat ie afgekeurd zou worden op de linker en de rechter stuurkogel maar hij werd ook afgekeurd op een slepende voorrem klauw. Ik heb geljk alles laten maken. Stuurkogels zijn dus vervangen voor nieuwe en de klauwen waren zo vies dat enkel na het verwijderen van alle troep en remstof alles weer gangbaar was.
verder was alles in orde, ik dacht eerst dat ie op de stadslichten zou worden afgekeurd want dit zijn witte kapjes ook de knippers maar in de stadslicht gedeelte zitten oranje bolletjes. Maar omdat mijne een originele amerikaan is heeft men dit zo geaccepteerd denk ik.

Verder loopt de motor als ie goed warm is niet mooi rond en hikt af en toe. Alles is al nagelopen ontsteking staat goed, contactpunten vervangen, rotor en verdelerkap nieuw. Enekel nog even de bougies kabels vervangen ik heb originele volvo en de originele volvo bougies dus als dit geen verbetering geeft dan gaat de injectie eraf en wordt alles nagekeken op vacuume lekkage. Oja kleppen zijn gesteld en compressie is ook goed. Hij heeft het dus op gas en benzine. Ik gok op een vacuum probleem maar ik ga eerst maar het makkelijste doen.

Maar eerst de 145 van mijn schoonpa afmonteren en dan een dag sleutelen aan de fiat 850 van mijn vader en dan is mijn werkplaats weer mijn domein en gaat de injectie eraan geloven.

Spannend want dit wordt mijn eerste keer dat ik sleutel aan een injectie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Koning (GAST)
  • Martijn Koning (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
20-02-2011 12:12 #100694 door Martijn Koning (GAST)
Beantwoord door Martijn Koning (GAST) in topic ik heb weer apk op mijn witte 245 B21 injectie op gas
Mod edit: verplaatst naar " Ik en mijn Volvo"

Mijn Volvo projecten: www.volvo142-deluxe.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2011 19:52 #100718 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic ik heb weer apk op mijn witte 245 B21 injectie op gas

Mod edit: verplaatst naar " Ik en mijn Volvo"


Ha ik dacht een bericht op mijn topic na een maand ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Koning (GAST)
  • Martijn Koning (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
20-02-2011 19:58 #100719 door Martijn Koning (GAST)
Beantwoord door Martijn Koning (GAST) in topic ik heb weer apk op mijn witte 245 B21 injectie op gas
hmmm das dan een tegenvaller ;)
Maar heb je wat mooie foto's van je auto?

Mijn Volvo projecten: www.volvo142-deluxe.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2011 08:30 #100754 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic ik heb weer apk op mijn witte 245 B21 injectie op gas

hmmm das dan een tegenvaller
Maar heb je wat mooie foto's van je auto?


Ik zal ze is op het forum zetten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.