Mijn combi en 'mijn' trams

Lees meer
25-01-2011 17:07 #99891 door 08541-dummy
Mijn combi en 'mijn' trams is gemaakt door 08541-dummy
Na zo veel mooie foto's van ieders bezit kan ik ook niet achterblijven. Afgelopen zondag hebben we de trams waarmee ik zo nu en dan door Amsterdam rijd een onderhoudsbeurt gegeven, en dus had ik de kans om mijn Volvo er even naast te zetten. Meestal ga ik op de fiets naar de remise, maar nu had ik een auto vol gereedschap en andere spullen bij me. Wat is zo'n combi toch handig!




Helemaal links zie je nog net een stukje van een wagen uit 1903, teruggevonden als schuurtje op een boerenerf en weer helemaal opgebouwd (ongeveer driekwart is nieuw gebouwd), de andere twee zijn uit 1910 en 1912. Dus de leeftijd van die Volvo (1967) valt nog best mee...

Richard

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2011 21:47 #99897 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn combi en 'mijn' trams
Beste Richard,
Wat leuk, ik doe welliswaar niks met trams maar de grootvader van mijn echtgenote was conducteur op deze trams in Amsterdam, hieraan hebben we een prachtig duo model van de lijn 9 overgehouden.
Dit was de lijn die hij regelmatig 'reed' in de 40 en 50er jaren

Bijlage tramo1.jpeg niet gevonden


Bijlage tram02.jpeg niet gevonden




Geloof dat we toch een genetisch bepaalde hobby hebben....zelfs de partnerkeuze heeft er mee te maken
Ben overigens al 27 jaar met Yvonne en dat is 5 jaar langer dan met mijn P1800

Bijlage tramo1.jpeg niet gevonden



Bijlage tram02.jpeg niet gevonden


Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2011 23:39 #99907 door 08541-dummy
Beantwoord door 08541-dummy in topic Mijn combi en 'mijn' trams
Ed,

Wagen nummer 74 (jouw model) is er niet meer, de 72 hebben we eind jaren '80 teruggevonden als schuurtje (ooit noodwoning) op een boerenerf in Vijfhuizen. Inmiddels rijdt hij weer rond, nu in de originele uitvoering zonder deuren op de balkons of zelfs maar glas voor de bestuurder. De eerste 10 jaar reden de bestuurders in weer en wind en ik heb respect voor die mensen gekregen die het dag in dag uit deden. De allereerste proefrit was in een enorme hoosbui en ik was tot mijn onderbroek nat. Ook een hagelbui heb ik al eens meegemaakt. Alleen sneeuw moet ik nog eens meemaken...
Zo'n open aanhangwagen is lang geleden al als huisje op een camping gevonden en verworven, maar die wacht nog op restauratie. Wel is er ooit een replica nieuw gebouwd van een dergelijke wagen. Ook met dit tramstel heb ik door Amsterdam gereden:



(op deze foto sta ik als bestuurder op de wagen)

Rijden doen we in Amsterdam, restaureren op dit moment in Den Haag en daar speelt de Combi voor mij een belangrijke rol in: hij brengt mij eens per week daarheen, meestal vol met gereedschappen, onderdelen etc.

Mooie modellen inderdaad, alleen moet je de beugel van de motorwagen even keren: die moet slepen in plaats van steken...


Groet,

Richard

(was die DVD nog goed aangekomen, overigens?)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2011 23:53 #100033 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn combi en 'mijn' trams
Hoi Richard,
Goed dat we dit item bespreken, zal de beugel de andere kant op doen kan inderdaad draaien.
Nog bedankt voor de DVD, ik wist niet meer van wie ik hem had gekregen.

De grootvader van Yvonne (mijn vrouw) van der Poel had wel wat met oud-hollandse zaken als zoon van een molenaar in Middelburg....naar de grote stad om je nat te laten regenen op de bok van de tram.
Ook nog onderduikers verborgen zonder gepakt te worden in WOII
Waar vind je tegenwoordig nog zo'n (vak)man !

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.