- Berichten: 11
Mijn Volvo's en ik.
- Jan Snijder (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-01-2011 20:55 #99780
door Jan Snijder (GAST)
Life is too short for bad cigars
Mijn Volvo's en ik. is gemaakt door Jan Snijder (GAST)
Als nieuwbakken lid van deze vereniging zal ik mij netjes voorstellen aan jullie.
Ik ben Jan Snijder, 52 jaar jong, getrouwd en vader van 3 zonen. Als oud-schipper kom ik al jaren aan de kost als makelaar in Rijn- en Binnenvaartschepen en ben daarnaast nog actief als scheepsbevrachter.
Sinds 1978 rijd ik Volvo. Begonnen in een 343 en via een 240 estate naar mijn grote (volvo)liefde de 7 en 9 serie. Daar hebben een 850 en s80 tussendoor geen verandering in kunnen brengen. Ik heb sinds 2005 een s90 3.0 van de allerlaatste serie uit 1998 en in 2007 kwam daar een 760 GLE uit de allereerste serie uit 1983 bij. De eerste en de laatste 6 cilinder uit de 7 en 9 serie en zo was voor mij de cirkel rond. Voor het sportieve rijden heb ik nog een late 480 GT-Turbo uit 1995 waar ik ook heel veel plezier aan beleef.
In 2001 kwam ik via internet de V700vereniging op het spoor. Daar voelde ik mij erg thuis en werd daar in de loop van de tijd steeds actiever. Via het regio-coördinatorschap werd ik begin 2005 voorzitter van deze prachtvereniging. Begin 2010 vond ik dat het tijd werd voor een opvolger. Tenslotte moet je niet te lang op 1 plaats blijven zitten. Toch ben ik achter de schermen nog wel actief en dit jaar organiseer ik samen met een mede-lid ons 3e lustrumfeest. In het verleden heb ik steeds met deze vereniging goede contacten onderhouden en aangezien vorig jaar de VKV het mogelijk maakte dat iedere Volvo van 25 jaar en ouder tot de club werd toegelaten, vond ik het een goed moment om nu ook lid te worden van deze vereniging.
de 760 uit 1983.
de s90 uit 1998
de 480 uit 1995
Zo, jullie weten nu een beetje mijn Volvo geschiedenis en ik hoop snel op een evenement met jullie kennis te maken.
Groeten, Jan.
Ik ben Jan Snijder, 52 jaar jong, getrouwd en vader van 3 zonen. Als oud-schipper kom ik al jaren aan de kost als makelaar in Rijn- en Binnenvaartschepen en ben daarnaast nog actief als scheepsbevrachter.
Sinds 1978 rijd ik Volvo. Begonnen in een 343 en via een 240 estate naar mijn grote (volvo)liefde de 7 en 9 serie. Daar hebben een 850 en s80 tussendoor geen verandering in kunnen brengen. Ik heb sinds 2005 een s90 3.0 van de allerlaatste serie uit 1998 en in 2007 kwam daar een 760 GLE uit de allereerste serie uit 1983 bij. De eerste en de laatste 6 cilinder uit de 7 en 9 serie en zo was voor mij de cirkel rond. Voor het sportieve rijden heb ik nog een late 480 GT-Turbo uit 1995 waar ik ook heel veel plezier aan beleef.
In 2001 kwam ik via internet de V700vereniging op het spoor. Daar voelde ik mij erg thuis en werd daar in de loop van de tijd steeds actiever. Via het regio-coördinatorschap werd ik begin 2005 voorzitter van deze prachtvereniging. Begin 2010 vond ik dat het tijd werd voor een opvolger. Tenslotte moet je niet te lang op 1 plaats blijven zitten. Toch ben ik achter de schermen nog wel actief en dit jaar organiseer ik samen met een mede-lid ons 3e lustrumfeest. In het verleden heb ik steeds met deze vereniging goede contacten onderhouden en aangezien vorig jaar de VKV het mogelijk maakte dat iedere Volvo van 25 jaar en ouder tot de club werd toegelaten, vond ik het een goed moment om nu ook lid te worden van deze vereniging.
de 760 uit 1983.
de s90 uit 1998
de 480 uit 1995
Zo, jullie weten nu een beetje mijn Volvo geschiedenis en ik hoop snel op een evenement met jullie kennis te maken.
Groeten, Jan.
Life is too short for bad cigars
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 890
21-01-2011 00:11 #99785
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Mijn Volvo's en ik.
Heja Jan,
welkom bij dit cluppie,
Siang
welkom bij dit cluppie,
Siang
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-01-2011 12:39 #99789
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Volvo's en ik.
Hoi Jan,
Zie overeenkomsten...zowel kwa leeftijd als Volvo's Toch leuk om te zien dat er meerdere mensen zijn met dezelfde interesse, of ziekte zoals mijn vrouw wel eens zegt.
Welkom, zoal je ziet zijnSiang en ik al wat langer bij dit kluppie, nog leuke verhalen over restauratie of aanschaf van je wagens, er is een leuk deel van dit forum aangewijd.
Mocht je iets willen weten of willen sleutelen, je roept maar.
Een advies, schaf de CD aan die in het Volvo Onderdelen Depot kan worden gekocht, hier staan alle werkboekenen onderdeelboeken op van de ouder types Volvo/.
Natuurlijk zijn we benieuwd hoe je da wagens onderhoud.
Groet
Zie overeenkomsten...zowel kwa leeftijd als Volvo's Toch leuk om te zien dat er meerdere mensen zijn met dezelfde interesse, of ziekte zoals mijn vrouw wel eens zegt.
Welkom, zoal je ziet zijnSiang en ik al wat langer bij dit kluppie, nog leuke verhalen over restauratie of aanschaf van je wagens, er is een leuk deel van dit forum aangewijd.
Mocht je iets willen weten of willen sleutelen, je roept maar.
Een advies, schaf de CD aan die in het Volvo Onderdelen Depot kan worden gekocht, hier staan alle werkboekenen onderdeelboeken op van de ouder types Volvo/.
Natuurlijk zijn we benieuwd hoe je da wagens onderhoud.
Groet
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-01-2011 13:43 #99790
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Mijn Volvo's en ik.
In de documentatie staan ook handboeken en folders over de 700 serie. Dat moet nog groeien, uiteraard.
Ligt het aan mij? Ik kan de foto's niet zien.
Welkom, met de 'nieuwe' modellen!
Ligt het aan mij? Ik kan de foto's niet zien.
Welkom, met de 'nieuwe' modellen!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 278
21-01-2011 20:23 #99795
door Remon Kosse
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Beantwoord door Remon Kosse in topic Mijn Volvo's en ik.
Mooie auto`s hoor. Stuk voor stuk bijzondere auto`s. De S90 is klassiek met moderne afrondingen. Zijn die V70`s ook van jou?
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-01-2011 20:37 #99796
door Martijn Koning (GAST)
Mijn Volvo projecten: www.volvo142-deluxe.blogspot.com
Beantwoord door Martijn Koning (GAST) in topic Mijn Volvo's en ik.
Ook welkom op het forum! Mooie auto's zo te zien.

Mijn Volvo projecten: www.volvo142-deluxe.blogspot.com
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 11
21-01-2011 22:04 #99798
door Jan Snijder (GAST)
Life is too short for bad cigars
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Mijn Volvo's en ik.
Dank voor jullie hartelijke welkom.
Of het een afwijking is? Ach, in mijn idee is het een onschuldige aandoening. Hoewel het ongeneeslijk is, deze Volvo-ritus. In tegenstelling tot een normaal ziektebeeld voelt de patiënt zich bij dit virus juist extra plezierig, zo is mijn ervaring.
De V70's zijn niet van mij. Die foto van mijn 760 is genomen tijdens de opening van Hans Blokzijl's Volvo-museum in Baarn.
Wat mijn auto's betreft: de 760 is echt een uniek exemplaar in nieuwstaat. Van de eerste Duitse eigenaar via Carlo Schmidt bij mij terecht gekomen. Alle historie erbij inclusief de bestelbon en de aankoopnota. Deze Duitse Rentner ruilde er een 164 uit 1971 op in met een km.stand van 60000. De 760 had bij aankoop een km.stand van 46000 km. Inmiddels staan er net 50000 km op de teller. Ik gebruik de auto slechts in de zomer als pure hobby-auto. Maximaal 2500 km per jaar. Blijft de techniek goed en de km.stand laag. De s90 is wel een echte gebruiksauto. Vooral in de winter en voor de lange (zakelijke) ritten naar Duitsland en Zwitserland die ik met regelmaat maak. Ik houd de auto heel goed bij en de ruim 215000 km die de auto nu inmiddels heeft gereden, zijn hem absoluut niet aan te zien. Wel zijn er ieder jaar zaken die ik eraan vernieuw of verbeter zodat hij er inmiddels een stuk beter bij staat dan vijf en half jaar geleden, toen ik hem heb gekocht. Ook technisch veel aan vernieuwd zoals nieuwe nivomats achter, schokdempers voor, de rubber bussen van het onderstel vervangen, complete remrevisie incl. handremkabels, dynamo vernieuwd en nog een heleboel andere zaken.( volgens mijn vrouw ben ik op dit gebied een "maniak") :lol: . Tevens heb ik er bij aankoop een dampgas-installatie ( G-3) van OMVL in laten zetten, waar de auto prima mee rijdt. Optisch heb ik vier jaar geleden alle vier de deurpanelen vervangen door nieuwe. Typisch kwaaltje van dit type is het verkreukelen aan de bovenkant van de panelen door hitte en zonlicht. Sleutelen doe ik maar beperkt zelf. De grote klussen worden steeds bij mijn vaste Volvo-dealer gedaan waar ik al meer dan 19 jaar klant ben. Via hen ben ik ook aan mijn 480 gekomen. Werd ingeruild en ondanks dat er eigenlijk al een serieuze gegadigde was, werd de auto mij als vaste klant gegund. Een van de allerlaatste 480's, er zijn er na de mijne nog exact 333 van de band gerold. Mooie GT-Turbo met historie en 140000 km op de klok. Wordt ook niet in de winter gebruikt en is puur voor de hobby.
Wel ben ik een fanatiek poetser en volgens vakmensen beheers ik dat kunstje als amateurtje bovengemiddeld. Mijn auto's worden eenmaal per jaar dan ook met klei, polish en op het eind met een mooie carnauba-wax behandeld. Velgen met een speciale wax, die de velgen optimaal tegen het nare remstof beschermen. Rubbers en kunststofdelen weer met andere producten. Favoriete producten zijn Auto-glym en Smart wax. Twee dagen werk per jaar per auto zorgen ervoor dat de auto's me het hele jaar door "toelachen" en schoonmaken is een werkje van niks, het vuil glijdt er zomaar af.
De 7/9 serie en de 480 zijn voor deze vereniging de benjamins van de toegelaten club-auto's. Er zal dus best het een en ander aan documentatie en technische wetenswaardigheden in een clubarchief moeten worden opgebouwd. wellicht kan ik daar te gelegenertijd nog weleens een positieve bijdrage aan leveren, zeker voor de 7/9 serie.
Groeten, Jan.
Of het een afwijking is? Ach, in mijn idee is het een onschuldige aandoening. Hoewel het ongeneeslijk is, deze Volvo-ritus. In tegenstelling tot een normaal ziektebeeld voelt de patiënt zich bij dit virus juist extra plezierig, zo is mijn ervaring.

De V70's zijn niet van mij. Die foto van mijn 760 is genomen tijdens de opening van Hans Blokzijl's Volvo-museum in Baarn.
Wat mijn auto's betreft: de 760 is echt een uniek exemplaar in nieuwstaat. Van de eerste Duitse eigenaar via Carlo Schmidt bij mij terecht gekomen. Alle historie erbij inclusief de bestelbon en de aankoopnota. Deze Duitse Rentner ruilde er een 164 uit 1971 op in met een km.stand van 60000. De 760 had bij aankoop een km.stand van 46000 km. Inmiddels staan er net 50000 km op de teller. Ik gebruik de auto slechts in de zomer als pure hobby-auto. Maximaal 2500 km per jaar. Blijft de techniek goed en de km.stand laag. De s90 is wel een echte gebruiksauto. Vooral in de winter en voor de lange (zakelijke) ritten naar Duitsland en Zwitserland die ik met regelmaat maak. Ik houd de auto heel goed bij en de ruim 215000 km die de auto nu inmiddels heeft gereden, zijn hem absoluut niet aan te zien. Wel zijn er ieder jaar zaken die ik eraan vernieuw of verbeter zodat hij er inmiddels een stuk beter bij staat dan vijf en half jaar geleden, toen ik hem heb gekocht. Ook technisch veel aan vernieuwd zoals nieuwe nivomats achter, schokdempers voor, de rubber bussen van het onderstel vervangen, complete remrevisie incl. handremkabels, dynamo vernieuwd en nog een heleboel andere zaken.( volgens mijn vrouw ben ik op dit gebied een "maniak") :lol: . Tevens heb ik er bij aankoop een dampgas-installatie ( G-3) van OMVL in laten zetten, waar de auto prima mee rijdt. Optisch heb ik vier jaar geleden alle vier de deurpanelen vervangen door nieuwe. Typisch kwaaltje van dit type is het verkreukelen aan de bovenkant van de panelen door hitte en zonlicht. Sleutelen doe ik maar beperkt zelf. De grote klussen worden steeds bij mijn vaste Volvo-dealer gedaan waar ik al meer dan 19 jaar klant ben. Via hen ben ik ook aan mijn 480 gekomen. Werd ingeruild en ondanks dat er eigenlijk al een serieuze gegadigde was, werd de auto mij als vaste klant gegund. Een van de allerlaatste 480's, er zijn er na de mijne nog exact 333 van de band gerold. Mooie GT-Turbo met historie en 140000 km op de klok. Wordt ook niet in de winter gebruikt en is puur voor de hobby.
Wel ben ik een fanatiek poetser en volgens vakmensen beheers ik dat kunstje als amateurtje bovengemiddeld. Mijn auto's worden eenmaal per jaar dan ook met klei, polish en op het eind met een mooie carnauba-wax behandeld. Velgen met een speciale wax, die de velgen optimaal tegen het nare remstof beschermen. Rubbers en kunststofdelen weer met andere producten. Favoriete producten zijn Auto-glym en Smart wax. Twee dagen werk per jaar per auto zorgen ervoor dat de auto's me het hele jaar door "toelachen" en schoonmaken is een werkje van niks, het vuil glijdt er zomaar af.
De 7/9 serie en de 480 zijn voor deze vereniging de benjamins van de toegelaten club-auto's. Er zal dus best het een en ander aan documentatie en technische wetenswaardigheden in een clubarchief moeten worden opgebouwd. wellicht kan ik daar te gelegenertijd nog weleens een positieve bijdrage aan leveren, zeker voor de 7/9 serie.
Groeten, Jan.
Life is too short for bad cigars
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14702-dummy
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 6
08-01-2016 18:37 #157156
door 14702-dummy
Met vriendelijke groet,
Maarten de Rijke
Beantwoord door 14702-dummy in topic Mijn Volvo's en ik.
Hoi Jan,
Leuk jou hier ook tegen te komen.
Ben al een poosje lid maar nu pas de tijd genomen om me voor het forum te registreren.
We gaan elkaar vast en zeker nog tegen komen.
Groetjes,
Maarten
Leuk jou hier ook tegen te komen.
Ben al een poosje lid maar nu pas de tijd genomen om me voor het forum te registreren.
We gaan elkaar vast en zeker nog tegen komen.
Groetjes,
Maarten
Met vriendelijke groet,
Maarten de Rijke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2280
08-01-2016 21:38 #157158
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Mijn Volvo's en ik.
Jan is in 2013 voor het laatst op dit forum actief geweest, of je hem gaat tegen komen op dit forum weet ik niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
08-01-2016 21:50 #157161
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Mijn Volvo's en ik.
Hallo Maarten,
leuk je hier ook te zien.
. We spreken elkaar binnenkort.
@René, ben inderdaad even weg geweest maar sinds vorig jaar weer terug bij de VKV.
De Volvo's heb ik nog steeds. Er is zelfs ééntje bijgekomen, nl. een 945 limited edition uit 1998. De S90 heeft inmiddels bijna 3 ton op de teller en still going strong. Onverwoestbaar, die bakstenen. :mrgreen:
Groeten, Jan.
leuk je hier ook te zien.

@René, ben inderdaad even weg geweest maar sinds vorig jaar weer terug bij de VKV.
De Volvo's heb ik nog steeds. Er is zelfs ééntje bijgekomen, nl. een 945 limited edition uit 1998. De S90 heeft inmiddels bijna 3 ton op de teller en still going strong. Onverwoestbaar, die bakstenen. :mrgreen:
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.