Mijn amazon
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Maar of het nu handig is?
Het is een soort anti-intercooler.
Volgens mij is een kouder mengsel namelijk beter.
Het kan zijn dat hij met warme lucht mooier loopt?
Wat zou het idee van Volvo hierachter geweest zijn?
Oh, by the way, mooie wagen inderdaad, ook onder de kleppen!!
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
- Berichten: 536
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- oDYLANo De Krijger
- Junior lid
-
- Berichten: 31

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Davy Rutten
-
- Senior lid
-
- Berichten: 50
hierdoor vernevelt de benzine beter in de cilinders en krijgt men een betere verbranding, en kan men de choke vlugger afzetten.
Een bijkomend voordeel is dat de motor sneller op bedrijfstemperatuur is (-> minder slijtage)
Als de motor op bedrijfstemperatuur is, wordt de klep omgeschakelt en is koude lucht inderdaad beter...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 12952-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 45
wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 12952-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 45
Bijlage foto.jpg niet gevonden
Bijlage foto.jpg niet gevonden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 12952-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 45
Deze zomer een supertropic radiateur met Kenlow thermostatisch gestuurde elektrische fan in gebouwd. Gebruik niet de meegeleverde Tyraps wat die slopen je radiateur. Maak zelf degelijke beugels.
ook na lekker doorsnorren op een snikhete dag en daarna in de file komen levert geen problemen meer op.
Bijlage foto.jpg niet gevonden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 12952-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 45
gemaakt door Nancy Ort
www.schoonjuweel.nl
Bijlage speld.jpg niet gevonden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers (GAST)
- Senior lid
-
- Berichten: 78
"Lars Rengersen" schreef:
Volgens mij is een kouder mengsel namelijk beter.
Het kan zijn dat hij met warme lucht mooier loopt?
Een kouder mengsel is idd beter, er zit meer zuurstof in en dat is nodig voor een optimale verbranding!
Mooie auto trouwens, echt netjes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 12952-dummy
- Senior lid
-
- Berichten: 45
Het is indderdaad zo dat het kastje middels een Bimetaal schakelt tussen warme en koude lucht bij koude start zuigt de motor lucht aan via het uitlaat spruitstuk, na enkele minuten warmt het bimetaal zover op dat de klep automatisch overschakelt naar koude lucht wat aan gezogen wordt aan de voorzijde van de auto.
Het meeste vermogen zit in koude iets vochtige lucht; veel zuurstof en een beedtje waterstof het ideale mengsel
de klep is één van de eerste milieu maatregelen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.