Mijn Volvo 144 blog

Lees meer
25-11-2010 22:24 - 27-01-2011 20:43 #98305 door Robert Landsman
Mijn Volvo 144 blog is gemaakt door Robert Landsman
In juni van dit jaar ben ik gestart met mijn blog over mijn 144. Ik ben steeds enthousiaster geworden over het fenomeen bloggen. Ben oude foto's gaan scannen en maak daarmee een sentimental journey. Het rijden in oude Volvo's is eigenlijk de rode draad in mijn leven. Ik heb zelfs mijn vrouw leren kennen toen ik haar een lift gaf met mijn eerste Amazone in 1982. Daarna zijn er nog meerdere Volvo klassiekers geweest, meest Amazone's. Deze zomer ben ik echter weer terug gegaan naar mijn allereerste Volvo. In 1979, direct nadat ik mijn rijbewijs had gehaald, ging ik voor het eerst zelfstandig de weg op met een groene 144 uit 1968. Toen was mijn grootste wens een Amazone te gaan rijden. Nu ruim 30 jaar later, staat er weer een groene 144 voor de deur. In verschillende stukjes op mijn blog heb ik mijn Volvo verhaal geschreven, in het begin met een grote regelmaat, vooral omdat ik zoveel 'historisch materiaal' had. Nu iets minder frequent, maar ik blijf het zeker volhouden. Neem gerust een kijkje op mijn blog: 1972volvo144.blogspot.com

Klassieke Volvo's ... de rode draad in mijn leven... www.1972Volvo144.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2010 10:53 #98365 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Mijn Volvo 144 blog
Hé Robert, onze verhalen lopen enigszins synchroon: ik heb mijn eerste 142 uit 1972 (rood) gekocht in 1979 om er elke dag mee van Den Haag naar Amsterdam v.v. te rijden! Op LPG dus.
Ivm de geboorte van de kinderen ben ik dichterbij Amsterdam gaan wonen (Almere) en heb toen de LPG 144 verkocht omdat ik met bus en later de trein naar Amsterdam kon. Ik heb toen mijn favoriete Volvo gekocht: een ijsblauwe Amazon Combi 1966. Om deze op te knappen nog een jaar een 144 (rood!) erbij gereden. Na járen de Amazon Combi privé gereden te hebben naast de diverse 245's voor mijn bedrijfje, woon ik nu in Goor, en heb een 1972 144 terug, op LPG! Weliswaar een groene, maar goed!. De oude trouwe Amazon Combi was na een scheiding etc te erg verwaarloosd, maar ik heb er nu een andere mooie Amazon Combi 1967 bij.

Mind you, de Volvo's zijn niet het belangrijkste in mijn leven, maar je zou het wél een mooie rode draad kunnen noemen en zónder zou wel kaal zijn! Mijn twee oudste zoons rijden een 140: de één een 1972 142 (het type waar hij zijn luiers in kreeg, want geboren in 1979!) en de ander een 144S uit 1967. Volvo-virusje??

Een blog is niets voor mij, maar jouw blog bekijk ik af en toe!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2010 11:42 #98369 door Robert Landsman
Beantwoord door Robert Landsman in topic Mijn Volvo 144 blog
Hey Tom, leuk, inderdaad een vegelijkbaar verhaal. Ik ben met het bloggen begonnen om een goede vriendin van ons te kunnen helpen bij het publiceren van haar verhaal rond haar ziekte. Zij is ernstig ziek, door haar verhaal op een blog te plaatsen hoeft zij nu niet meer iedereen apart te informeren, die natuurlijk willen weten hoe het met haar gaat. Ik las overigens gisteren nog in de krant dat bloggen helemaal uit is, twitteren is de trend. Daar zie ik mijzelf nog niet aan beginnen! Leuk dat het virus overgeslagen is naar je kinderen. Dat moet er uit zien als een mini clubdag als iedereen bij jou thuis is! Wij hebben twee dochters, de oudste wordt binnenkort 16 en ziet zichzelf later absoluut in een oude Volvo rondrijden. De jongste heeft er echter niet zo veel mee op. Als ze mag kiezen gaat ze liever met onze leaseFord dan met de 144...

Klassieke Volvo's ... de rode draad in mijn leven... www.1972Volvo144.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2010 12:07 #98371 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Mijn Volvo 144 blog
Met de lease-Ford..........waar de kinderen sommige dingen van geërfd hebben blijft een raadsel hè? :lol:

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-11-2010 22:14 #98388 door Robert Landsman
Beantwoord door Robert Landsman in topic Mijn Volvo 144 blog
:D ... got your point!

Klassieke Volvo's ... de rode draad in mijn leven... www.1972Volvo144.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Koning (GAST)
  • Martijn Koning (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
07-01-2011 22:51 #99401 door Martijn Koning (GAST)
Beantwoord door Martijn Koning (GAST) in topic Mijn Volvo 144 blog
Leuk blog en ook een leuk verhaal in de VKM. Zeker volhouden dat bloggen (en posten op dit forum)!

Mijn Volvo projecten: www.volvo142-deluxe.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2011 22:56 #99402 door Robert Landsman
Beantwoord door Robert Landsman in topic Mijn Volvo 144 blog
@Martijn. Ik ben zeker ook weer geïnspireerd door jouw blog. Ik zal binnenkort weer even voor gaan zitten. Kwam weer wat oud fotomateriaal tegen, mijn oude Amazone met een prachtige 164 ernaast! Dus even foto scannen. Zal jou ook zeker aanspreken.

Klassieke Volvo's ... de rode draad in mijn leven... www.1972Volvo144.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2011 21:35 #99725 door Robert Landsman
Beantwoord door Robert Landsman in topic Mijn Volvo 144 blog
Ik heb het adres van mijn blog gewijzigd in www.1972volvo144.blogspot.com . Van verschillende kanten is mij geadviseerd terughoudend te zijn met exposure op het internet. Ik wil me niet verstoppen, maar het gaat in deze blog echt om mijn Volvo en het plezier wat wij daar met elkaar aan beleven. Voor degenen die het adres in de favorietenlijst hebben staan dus even zaak om het nieuwe adres toe te voegen en het oude te verwijderen.
Robert

Klassieke Volvo's ... de rode draad in mijn leven... www.1972Volvo144.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Koning (GAST)
  • Martijn Koning (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
18-01-2011 22:07 #99728 door Martijn Koning (GAST)
Beantwoord door Martijn Koning (GAST) in topic Mijn Volvo 144 blog

"R. Landsman" schreef:
Ik heb het adres van mijn blog gewijzigd in www.1972volvo144.blogspot.com . Van verschillende kanten is mij geadviseerd terughoudend te zijn met exposure op het internet. Ik wil me niet verstoppen, maar het gaat in deze blog echt om mijn Volvo en het plezier wat wij daar met elkaar aan beleven. Voor degenen die het adres in de favorietenlijst hebben staan dus even zaak om het nieuwe adres toe te voegen en het oude te verwijderen.
Robert



En wat was de reden van dat advies?
Vind je blog namelijk erg onderhoudend!

Mijn Volvo projecten: www.volvo142-deluxe.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2011 22:14 #99729 door Robert Landsman
Beantwoord door Robert Landsman in topic Mijn Volvo 144 blog
Ik stond nu wel erg met naam en toenaam te koop, even googlen en je hele doopceel wordt gelicht. Vrouw en kinderen op de foto, voor je het weet beland je in de schimmige krochten van het internet. Ben nu natuurlijk ook niet anoniem maar de blog gaat nu meer over mijn auto en onze belevenissen dan over mijzelf.

Klassieke Volvo's ... de rode draad in mijn leven... www.1972Volvo144.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.