Lars: 33 jaar oud en ook het Volvo virus

Lees meer
10-10-2010 16:14 #96782 door Lars Rengersen
Lars: 33 jaar oud en ook het Volvo virus is gemaakt door Lars Rengersen
Waarschijnlijk heb ik het virus al geroken toen ik net geboren was en in de wieg lag terwijl m'n vader aan z'n Amazon sleutelde. M'n ouders hebben lang (verschillende) Amazons gereden. Toen ik op de middelbare school zat werkte ik bij Nordicar op de demontage afdeling. Daar heb ik veel geleerd over hoe onder andere een Amazon in elkaar zit.

Non-volvo
Naast sleutelen aan oude Volvo's (waar ik een weblog van bijhoud, www.oudevolvo.nl ) doe ik ook nog het een en ander :) . Ik woon sinds eind 2009 op de Mommenhoeve , het oude huis van mijn opa en oma. Verder ben ik ondernemer en heb twee bedrijven. Binnen Monito innoveren we met webtechnologie op het gebied van ondersteuning online onderzoek, data visualisatie en maatwerk. Daarnaast hebben we onlangs SusaGroup opgestart, en hierin helpen we organisaties om betekenisvolle belevingen te creëren. Ervoor te zorgen dat een bedrijf fans heeft, geen klanten. We combineren wetenschappelijke kennis met inzichten uit de markt voor de ontwikkeling en toepassing van innovatieve, valide en relevante instrumenten en methodes voor het meten van emotie en beleving.

Volvo carrière
In 1996 kocht ik mijn eerste Volvo. Een studiegenoot woonde toen tijdelijk in Zweden en hield de lokale krantjes in de gaten. Toen hij eenmaal het een en ander gespot had ben ik met mijn vader met een trailer op pad gegaan.
Ze bleken niet erg mee te vallen qua staat. Uiteindelijk toch eentje gekocht, een van de laatst gebouwden uit 1970 met chassisnummer 359524 in originele staat met weinig kilometers.


Helaas was hij uiteindelijk te slecht om nog op te knappen, dus heb ik hem gesloopt.


Twee jaar later kocht ik de Amazon van m'n ouders waar wat werk aan zat te komen. Na er eerst een jaar in gereden te hebben, heb ik die helemaal gerestaureerd.

Het volledige verslag is de vinden op mijn weblog: Totaalrestauratie Volvo Amazon

Daarna is het in de loop der tijd aardig uit de hand gelopen. Van Amazon cabrio tot combi, 1800E en 1800ES en onlangs zelfs ingestapt in de 240-serie.
Zie mijn complete verzameling: www.oudevolvo.nl/volvo/huidige-v ... olvos.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.