33 jaar met het Volvovirus

Lees meer
09-10-2010 10:08 #96744 door Ed van der Zee
33 jaar met het Volvovirus is gemaakt door Ed van der Zee
Op de 40e verjaardag van de V44/VKV (moet nog even wennen) is een terugblik op zijn plaats.
In 1975 ging ik studeren in A'dam en was het tijd voor mijn 1e wagen, het werd een kersenrode Amazon 122-S uit '67, gekocht bij Garage Roos in Zeist, toen nog op de 1e Hogeweg.
Vergeet nooit dat ik de wagen startte en niks hoorde en opnieuw de sleutel omdraaide....zo rustig liep de B18D, ook het prettige gebrom voorin bij het optrekken was een genot.
De V44 vereniging was snel gevonden, toen nog met het clubblad in Gele outfit, een geniette versie in zwart wit.
Het lidmaatschap leverde ook een aantrekkelijke verzekering op en korting bij de plaatselijke Volvo dealer, toen waren ook alle 'kleine'garages waar je DAF kon kopen, 'B'dealer.
Een vakantie naar Zwitserland leverde een onverwachte aankoop van een blauwe(kleur 99) Amazon 121, met de B20 A motor en de rode Amazon werd eigendom van mijn zus.
Studie voltooid, inmiddels gehuwd met Yvonne, verhuisd naar Vreeland, Amazon werd toch wat slechter, restaureren.
Dit werd een uitgebreide klus die in 1990 werd afgerond, de smaak te pakken hebbende kocht ik een P1800E '71, sinds mijn jeugd al een gekoesterde wens.
Deze is in de loop van 3 jaar, volledig gerestaureerd en tot op heden in mijn bezit. Ziet er nog fantastisch uit.
Na de komst van onze dochter was de 2-duers Amazon niet geschikt en werd bij Garage Buitenweg ingeruild voor een 740 station op LPG, geweldige wagen die uiteindelijk via Flok Boer nog menig keer Zweden heeft bezocht. Ik heb begrepen dat Flok de wagen na ruim 5 ton moest wegdoen omdat de bak te veel naar oude olie stonk, door alle achterassen die waren vervoerd. Enfin inmiddels waren we verhuisd naar Schaarsbergen. Het bleef kriebelen dus toen ik de kans kreeg kocht ik van Hugo vd Berg zijn '61 Amazon 122-S met open dak. Inmiddels zijn meerdere moderne Volvo's gepasseerd en is een grijze
144-S het laatste project. Gisteren opgehaald bij Rob Kool die het interieur heeft gemonteerd en vandaag naar Lelystad, in colonne met de Regio OOst

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.