210 Duett Diesel

Lees meer
29-08-2010 13:55 #48815 door Wietze Buma
210 Duett Diesel is gemaakt door Wietze Buma
<p>Geachte liefhebbers,</p><p>wie kan mij vertellen waar ik nog een duett met een diesel motor kan vinden hier in Nedereland.</p><p>ik heb een Duet van 1967 met een perkins diesel motor. Deze is in 1995 geimporteert uit Zweden naar hier en heeft het kenteken DL-79-03</p><p>Motor is gereviseerd, carosserie is geheel gestraalt en gespoten in een licht blauwe kleur. chassis is gestraalt en gecoat en moet verder weer opgebouwd worden.</p><p>ik wacht jullie reactie's af,</p><p> </p><p>Wietze Buma</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2010 12:18 #96385 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic 210 Duett Diesel
Interessant een Duett Diesel! Ik wist niet dat ze bestonden. Ik neem aan dat de diesel motor er niet af fabriek inzat? Hij lijkt mij dus redelijk uniek.groeten Leo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sven Hakbijl (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-08-2010 19:01 #96384 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic 210 Duett Diesel
Bij mijn weten zijn ze ook niet af fabriek geleverd. In Nederland zijn er een paar bedrijven geweest die vooral in Opels maar ook in andere merken dieselmotoren inbouwden. In de Opels werden ook de Perkins ingebouwd. Peugeot werd ook wel eens bij andere merken ingebouwd.
Ik weet bijv. dat Van der Kooij in Vlaardingen dieselmotoren in Opels inbouwde. Piet van der Kooij was dan ook Opeldealer.
Omdat een dieselmotor niet standaard was en niet door de fabriek "ondersteund" werd, werden deze ingrepen meestal alleen op speciale wens van de klant gedaan.
Het zal wel een gelukstreffer moeten zijn wil je er nog &eacute;&eacute;n vinden.
Zo'n Perkins is trouwens een wat rauw en luidruchtig motortje, vond ik altijd. Ging niet gauw kapot, maar je moest hem wel goed behandelen. Rustig warmrijden, niet te lang volgas rijden.
Veel succes met zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2010 19:37 #96383 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 210 Duett Diesel
Online is wel het een en ander te vinden zie bijv volvopvlv.egensajt.se/board/perkins-duett-t1080.html
Daar lees je onder andere:
Wat ik heb is dat ze werden omgebouwd door de firma "Malte M&aring;nsson" en niet origineel vanuit Volvo.

Of zie amazon.forum.bilia.se/phpbb3/viewtopic.php?f=1&t=4868

Mocht ook jouw Zweeds (net als dat van mij) niet geweldig zijn, is ordbok.lagom.nl/vertaal.html erg handig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2010 22:20 #96382 door Huke Basart
Beantwoord door Huke Basart in topic 210 Duett Diesel
<p>Ik heb een aantal foto's van een duett diesel,gemaakt op de Volvo beurs op het autotron ik denk 1995.De auto stond te koop en is gekocht door Jules Hamers en daarna een maand of 3 erna weer verkocht aan weet ik niet.Het was een witte.Verdere historie is bij mij niks van bekend alleen dat hij uit Zweden geimporteerd is en ook daar gebouwd Huke</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2010 10:03 #96381 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic 210 Duett Diesel
ik ben niet zeker dat de Zweedse persoon "gusten" een duett perkins diesel
bezit. Hij zegt alleen dat hij gehoord heeft ("jag har h&ouml;rt") dat de ombouw
gebeurd is door de firma "Malte M&aring;nsson". Verder lijkt het mij dat hij beweert
dat een duett diesel NIET origineel door Volvo gebouwd werd
(inte orginal fr&aring;n volvo) - "inte" betekent: "niet".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2010 12:10 #96380 door H.J. van Bussel
Beantwoord door H.J. van Bussel in topic 210 Duett Diesel
Wat ik begrijp is dat ze vooral omgebouwd werden naar diesel om in groeves te gebruiken en dat er een paar keer een aangeboden is, maar dat gebeurt niet vaak, dus je hebt een vrij zeldzame Duett!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2010 13:11 #96379 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 210 Duett Diesel
Sorry, inte is inderdaad niet. Iets teveel woorden geschrapt hij het vormen van een Nederlandse zin op basis van de automatische vertaling.
Het gaat zeker om een erg bijzondere Duett!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2010 17:35 #96378 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic 210 Duett Diesel
in ieder geval leuk voor het Concours d'Elegance?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2010 20:10 #96377 door Wietze Buma
Beantwoord door Wietze Buma in topic 210 Duett Diesel
<p>de ombouwing is begonnen in 1965 en heeft 7 tot 8 jaar geduurt bij de Firma Malte M&auml;nson AB te Link&ouml;ping. </p><p> Tel.013-102200. Telex. 64129</p><p>Ze hebben er 30 tot 40 van gemaakt.</p><p>Hoeveel hebben ze niet bij gehouden. ook zijn ze geplaatst in de Amazone. het model van de perkins 4.108.</p><p>ik heb deze gegevens van een duits blad dat heet Klassik Extra en is geplaatst op blad 58 van februari 1993</p><p>wie weet komt er nog meer reactie op de diessel duett</p><p>ik kan zelf geen woordt zweeds en engels.</p><p>als er belangstelling voor is om de duett naar Leyliestad te brengen hoor ik het wel. Hij rijdt nog niet.</p><p>dan moet er wat geregeld worden.</p><p>ik wacht af.</p><p>mvg.</p><p>Wietze Buma.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.