Chassis/kenteken overzetten op ander chassis

Lees meer
12-06-2020 21:16 #188852 door Kevin de Graan
Chassis/kenteken overzetten op ander chassis is gemaakt door Kevin de Graan
Ik heb een vraag. Mijn amazon is nogal wat werk en het gaat me niet hard genoeg. Nu staat er op marktplaats een Chassis van ook een 4drs amazon. Daar is geen Chassisnummer terug te vinden en die is roestvrij. Is het mogelijk het Chassisnummer/kenteken over te zetten op dat andere Chassis. Nu weet ik dat je niet zomaar nummers kan gaan lopen inslaan, maar ik was toch benieuwd naar jullie mening voordat ik een Chassis koop waar ik dus niet veel mee kan. Op mijn Huidige Chassis zit het naast het Kachelhuis en ziet er eigenlijk ook uit als een lullig plaatje wat men er zo uit zou kunnen halen met een propgaten boor. Dus hoe betrouwbaar is zo een nummer dan eigenlijk?

Ik hoor graag jullie mening en ervaringen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-06-2020 21:27 #188853 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Chassis/kenteken overzetten op ander chassis
Technisch is het mogelijk, juridisch is het strafbaar een ook wel bekend als omkatten.
Je enige route/redding kan zijn om met de auto zonder vindbaar chassis nummer en de daarbij behorende papieren naar de RDW te gaan voor een onderzoek. Als dat positief uitpakt slaan zij het chassisnummer wat bij die auto hoort opnieuw in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2020 00:08 #188856 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Chassis/kenteken overzetten op ander chassis
Bij de Amazon staat het chassisnummer boven de kachel ingeslagen, het typeplaatje is wat anders en dat zit geschroefd.
Toch merkwaardig dat mensen denken dat een wagen omkatten echt een optie is, helaas is het gebeurd met mijn allereerste Amazon 62-30-DL.
Was een rode '67 122-S, bij een van de grote rallies - al zeker 10 jaar geleden - zag ik op TV dit kenteken rijden gemonteerd op een grijze Amazon, naar de website gegaan waar de 'restauratie' was gedocumenteerd bleek het om een oorspronkelijk groene Amazon te gaan.
Wellicht dat de RDW hierom zo pietluttig is met - in mijn ogen - details, ze weten dat ze af en toe verneukt worden.
Blijft verwerpelijk om te doen, terecht dat we dit op het forum afkeuren

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2020 10:33 - 15-06-2020 08:01 #188864 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Chassis/kenteken overzetten op ander chassis
NIET DOEN ! Degene, die dit doet maakt zich schuldig aan het plegen van een MISDRIJF !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2020 12:50 #188865 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Chassis/kenteken overzetten op ander chassis
Ik zou het ook NOOIT doen.
Ik ken wel een aantal mensen die er totaal geen problemen mee hebben, en het zal bijna altijd goed gaan, maar het is het niet waard.
Je wilt toch lekker relaxed in je oldtimer rijden met het gevoel dat alles(techniek, identiteit, etcetera) klopt? Wanneer ik weet dat een van mijn volvo's omgekat is, dan is de lol er gelijk af voor mij.

Mocht je trouwens een goed 4 deurs chassis met nl kenteken zoeken, stuur me een PB. Ik heb te veel projecten en de 4 deurs staat achter in de rij voor restauratie, dus grote kans dat ik heb niet aanpak. Vandaar dat ie weg mag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2020 21:24 #188873 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Chassis/kenteken overzetten op ander chassis
Bij de latere Amazons staat het chassisnummer inderdaad boven de kachel en dus onder de paravan ingeslagen. Bij de wat oudere Amazons is het nummer moeikijker te vinden: op het schutboard, aan de bijrijderskant, lager in de motorruimte. Zoekt en gij zult vinden. Omkatten? Niet doen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2020 12:22 #188926 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic Chassis/kenteken overzetten op ander chassis
Bedankt allemaal voor de reactie. Ik had al zo een vermoeden, maar voor het zelfde geld was er wel een goede ervaring dat de RDW hulpbehoevend is om een chassisnummer over te zetten. Ik was niet van plan dit zelf te doen en daarom heb ik ook het chassis niet aangeschaft. Het verklaard wel waarom dus dat ander chassis al zo lang te koop staat. Bedankt voor het aanbod van een ander chassis, maar dan ga ik toch mijn huidige chassis verder opknappen. Ik wil namelijk mijn oude kenteken behouden. Het gaat me alleen niet snel genoeg meer.
Dan moet ik maar langzaam verder met het opknappen van mijn huidige auto. Gelukkig heeft hij nog tot maart APK erop zitten. Ik hoop hem toch echt dan weer compleet te hebben. Gisteren weer een eind gekomen met deel van de vloer vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2020 14:58 - 17-06-2020 09:11 #188927 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Chassis/kenteken overzetten op ander chassis
Dag Kevin, je schrijft Op mijn Huidige Chassis zit het naast het Kachelhuis en ziet er eigenlijk ook uit als een lullig plaatje wat men er zo uit zou kunnen halen met een propgaten boor. Dus hoe betrouwbaar is zo een nummer dan eigenlijk? Ik vind dit ook vreemd omdat het chassisnummer niet in een plaatje, wat los te boren is staat, maar gewoon in het plaatdeel naast de kachel aan de bijrijders kant, is ingeslagen.
En denk niet dat het RDW niets doet achter de schermen. Hier het volgende verhaal.
Een vriend van mij kocht enkele jaren geleden een MG B, prachtige gerestaureerd zag er uit als nieuw, hij was er zeer blij mee.
Nog geen jaar later na aankoop kreeg hij een brief van het RDW of hij met de auto naar Lelystad wilde komen voor een schouw. Op de bewuste dag toog hij naar Lelystad en daar stond ook een MG B zelfde bouwjaar maar met het zelfde chassisnummer , wil de echte MG B opstaan. Hoe het verhaal verder gaat is niet zo belangrijk, ik wil er mee zeggen dat het RDW wel degelijk de de bestanden controleert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.