- Berichten: 362
Project combi met 4x4 aandrijving
- Paul Franse
- Offline
- Platinum-lid
Life is what you make it!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter (V44 regio zuid-west)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 168
de bouwer van het 4x4 systeem is zelf verantwoordelijk, voor de sterkte berekeningen/testen/ uitvoeren van constructieve veranderingen
De RDW neemt geen verantwoording bij zo’n constructieve verandering, en als
men zo de weg mee opgaat, en er vind een incident plaats, ik de bouwer altijd verantwoordelijk...
of je laat het uitvoeren door een officiële auto constructeur...
Groet Peter
Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Franse
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 362
Life is what you make it!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 130
Maar bel gewoon de RDW die vertellen je wat er gedaan moet worden om de auto gekeurd op de weg te krijgen.
Mogelijk is een aantekeningen op de auto papieren voldoende maar dit is meestal bij een andere motor inbouw.
volgens mij zijn er nog opties om de auto in Engeland in te voeren en dan weer te importeren in NL als aangepaste auto maar dat weet ik niet zeker meer hoe dat zat.
Kun je niet wat foto's van het project plaatsen het klinkt wel heel vet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
De RDW heeft hiervoor ook prima informatie op haar website staan.
Ik zou aanraden voor aanvang (dan zit er nog geen belang op) de auto thuis laten schouwen door de RDW.
Dit heb ik ook laten doen, zie blogpost Identiteitsonderzoek RDW chassisnummer combi’s
Zie ook de RDW pagina Voorkom identificatieproblemen bij de restauratie van voertuigen
Dan heb je meteen de gelegenheid om het plan een beetje door te spreken.
Als er geen twijfels zijn over de identiteit krijg je een zogenaamd loodje.
Voor het project an sich is deze RDW pagina relevant Wijzigingen aan een auto
Alhier staat:
Op die pagina staat ook precies wat je moet doen.De wettelijke basis voor het beoordelen van een wijziging is te vinden in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. De RDW toetst de aspecten, die geraakt worden door de wijziging, aan de eisen zoals die golden ten tijde van de eerste toelating van uw voertuig.
Ik gok gezien de ingrijpendheid van de wijziging dat er na de keuring waarvoor je wel gewoon een online keuringsafspraak kunt maken nog een aanvullende keuring nodig is bij het testcentrum in Lelystad.
De RDW vooraf even mailen werkt ook prima. Hiervoor heb ik een toelichting gekregen op de 1/3 regel in mijn situatie. Zie ook hoofdstuk kenteken bij mijn verkenning voor ombouw naar elektrisch .
Helaas is de RDW in mijn beleving niet to toegankelijk als het gaat om "even persoonlijk meedenken en sparren", maar ergens is dat niet zo gek. Dat zou je dan denk ik meer moeten hebben van informele contacten en kanalen. Maar ik denk dat de officiële route en de RDW website prima toereikend is.
Ook ik ben overigens wel benieuwd naar de ins en outs van het project. Is er ergens een ombouw blog?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Franse
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 362
Life is what you make it!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Ik had al eens contact met hem gehad over een ander onderwerp. Wist alleen niet dat hij ook met een 4x4 bezig was.
Ik heb inmiddels het nodige met hem uitgewisseld hierover.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.