Project combi met 4x4 aandrijving

Lees meer
18-04-2019 21:48 #182948 door Paul Franse
Project combi met 4x4 aandrijving is gemaakt door Paul Franse
Een kennis is bezig een Amazon combi te voorzien van een 4 x 4 aandrijving. Hij zoekt wat advies om deze auto bij de RDW te krijgen. Omgeving Zaanstad. Kan iemand hem helpen of kent iemand een RDW contactpersoon in die regio?

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter (V44 regio zuid-west)
  • Peter (V44 regio zuid-west)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
21-04-2019 13:57 - 21-04-2019 14:21 #182972 door Peter (V44 regio zuid-west)
Beantwoord door Peter (V44 regio zuid-west) in topic Project combi met 4x4 aandrijving
Paul,
de bouwer van het 4x4 systeem is zelf verantwoordelijk, voor de sterkte berekeningen/testen/ uitvoeren van constructieve veranderingen
De RDW neemt geen verantwoording bij zo’n constructieve verandering, en als
men zo de weg mee opgaat, en er vind een incident plaats, ik de bouwer altijd verantwoordelijk...
of je laat het uitvoeren door een officiële auto constructeur...
Groet Peter

Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2019 15:38 #182974 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Project combi met 4x4 aandrijving
Het betreft de beproefde aandrijving van een Subaru Impreza die ingebouwd is in de carrosserie van een Amazon combi. Deze combinatie is op zoek naar advies voor een type goedkeuring.

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2019 10:18 #182978 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Project combi met 4x4 aandrijving
Als je dit echt wilt dan is het mogelijk maar dat kost een hoop geld een nieuwe type goedkeuring is niet iets wat in NL makkelijk gaat.
Maar bel gewoon de RDW die vertellen je wat er gedaan moet worden om de auto gekeurd op de weg te krijgen.
Mogelijk is een aantekeningen op de auto papieren voldoende maar dit is meestal bij een andere motor inbouw.
volgens mij zijn er nog opties om de auto in Engeland in te voeren en dan weer te importeren in NL als aangepaste auto maar dat weet ik niet zeker meer hoe dat zat.

Kun je niet wat foto's van het project plaatsen het klinkt wel heel vet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2019 12:45 #182979 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Project combi met 4x4 aandrijving
Bij een dergelijke wijziging is het vermoedelijk geen kwestie van "even alleen naar de lokale RDW gaan".
De RDW heeft hiervoor ook prima informatie op haar website staan.

Ik zou aanraden voor aanvang (dan zit er nog geen belang op) de auto thuis laten schouwen door de RDW.
Dit heb ik ook laten doen, zie blogpost Identiteitsonderzoek RDW chassisnummer combi’s
Zie ook de RDW pagina Voorkom identificatieproblemen bij de restauratie van voertuigen
Dan heb je meteen de gelegenheid om het plan een beetje door te spreken.
Als er geen twijfels zijn over de identiteit krijg je een zogenaamd loodje.

Voor het project an sich is deze RDW pagina relevant Wijzigingen aan een auto
Alhier staat:

De wettelijke basis voor het beoordelen van een wijziging is te vinden in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. De RDW toetst de aspecten, die geraakt worden door de wijziging, aan de eisen zoals die golden ten tijde van de eerste toelating van uw voertuig.

Op die pagina staat ook precies wat je moet doen.
Ik gok gezien de ingrijpendheid van de wijziging dat er na de keuring waarvoor je wel gewoon een online keuringsafspraak kunt maken nog een aanvullende keuring nodig is bij het testcentrum in Lelystad.

De RDW vooraf even mailen werkt ook prima. Hiervoor heb ik een toelichting gekregen op de 1/3 regel in mijn situatie. Zie ook hoofdstuk kenteken bij mijn verkenning voor ombouw naar elektrisch .
Helaas is de RDW in mijn beleving niet to toegankelijk als het gaat om "even persoonlijk meedenken en sparren", maar ergens is dat niet zo gek. Dat zou je dan denk ik meer moeten hebben van informele contacten en kanalen. Maar ik denk dat de officiële route en de RDW website prima toereikend is.
Ook ik ben overigens wel benieuwd naar de ins en outs van het project. Is er ergens een ombouw blog?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2019 12:57 #182980 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Project combi met 4x4 aandrijving
Lars, ik heb hem geadviseerd even met jou contact te zoeken, jullie projecten zijn, vanuit de RDW gezien, allebei erg ingrijpend. Ik hoop dat je dat geen probleem vindt. Kun je gelijk zien wat zijn project inhoudt.

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2019 14:17 #182981 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Project combi met 4x4 aandrijving
Tuurlijk, geen probleem!
Ik had al eens contact met hem gehad over een ander onderwerp. Wist alleen niet dat hij ook met een 4x4 bezig was.
Ik heb inmiddels het nodige met hem uitgewisseld hierover.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.