Volvo Amazon P130(121S) of niet!

  • Dick . Peters (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
25-01-2015 12:14 #147741 door Dick . Peters (GAST)
Beantwoord door Dick . Peters (GAST) in topic Volvo Amazon P130(121S) of niet!
Sluitingen achterklapramen is bij 69er anders dan bij de vroegere modellen,Deze zullen niet zo snel verwisseld worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark de Weert (GAST)
  • Mark de Weert (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-01-2015 12:26 #147742 door Mark de Weert (GAST)
Beantwoord door Mark de Weert (GAST) in topic Volvo Amazon P130(121S) of niet!

"Ronald Damme" schreef:
Het ding is meer dan 40 jaar oud.

Lakkleur, kaartvakken in je deur, een sierstripje op je motorkap en emblemen zeggen dan helemaal niks meer.

De mijne is van 66 hoort wit, te zijn met een B18, maar is rood heeft GT velgen, b20 grille. De mijne krijgt ook een volvo embleem, puur omdat ik dat mooi vind, en voor die 10 euro. Tevens is het een favorit (3-bak) de meeste eigenaren hebben die bak allang verwisseld voor een 4-bak.

Ik ken zelfs mensen die bewust de oude kofferbakhandgrepen terug op de achterklep monteren.

Als ik jou was zou ik me richten op dingen die je minder snel ombouwt: type achteras, type stuur, stuurstang, motornummer, remsysteem.


Hoi Ronald,

Dank voor je bericht. Dat begrijp ik hoor...
Alleen omdat deze Amazon altijd familiebezit is geweest en het "paradepaardje" met veel origineel leek het me zo onwaarschijnlijk. Misschien dat er tijdens productie soms toch afwijkingen zijn of eea verschillend word toegepast. Vandaar :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark de Weert (GAST)
  • Mark de Weert (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2015 19:08 #147823 door Mark de Weert (GAST)
Beantwoord door Mark de Weert (GAST) in topic Volvo Amazon P130(121S) of niet!
Beste Allen,

Ik heb Niklas een mail verstuurd....en het begint best te duizelen :)

Even de correspondentie hieronder:
Mijn vraag aan Niklas:
Hello Niklas,
I've got your email adress from the Klassieker Volvo Vereniging from The Netherlands.
I'd like to have as much information you've got from my Volvo. Mayby you can help me!
Chassisnumer is: 131941S321792
Plate number: 19-73-HV
I think it is a P130 (121) from 1969. The color is 96.
Maybey you can tell me where it's produced and whcih year? 68 or 69?. I think Belgium.
All info you have should be fantastic?
If you need more, tell me ok!
Thanks a lot!

Reactie Niklas:
Hi Mark,
We have very little information on this car. It has been packed and shipped off to presumably Belgium for assembly. According to our records it’s a 1969. 2-door with colour code 97 and upholstery 430. Does not match your plate at all. Sorry but that’s all we have.
Best regards,
Niklas

Mijn reactie:
Hi Niklas,
Thanks for the info. To bad you have such less information. So be it. Great you sent it to me.
But are you sure its colour 97(yellow)! Because its colour 96 (dark blue) now! See my attachment, a picture from the chasissnumber etc...
And do you have more info about upholstery 430! So wat had to be standard in the car? Also because of the storage space for maps in the frontdoors. In my opinion they are left away in the productionyear '69.
Kind regards,
Mark

Reactie Niklas:
Hi Mark,
You are right 97 is light yellow and 430 should be beige. Seems like they have mixed up the plates.
Brgds,
Niklas

Mijn reactie:
Is there anyway to get more info....
Maybey where the car went after producution?
Which company sold the car in Holland for example?
Brgds,
Mark

reactie Niklas:
Hi Mark,
Sorry but this was all the information we had and I am afraid that it seems unreliable. Wish we could help more,
Brgds,
Niklas


Dus best bijzonder dat het lijkt dat de nummerplaten zijn verwisseld!

Misschien nog meer wegen naar Rome? :)

gr
Mark

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2015 22:30 #147846 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Amazon P130(121S) of niet!
Nummerplaten veranderen zal het wel niet zijn.
Destijds met de Bant naar Pekin rally, zag ik ineens mijn eerste kenteken rijden... 62-30-DL
Toen ik de wagen had was hij rood, met zwart interieur en B18D.

Op het beeld was het een grijze Amazon, ze hadden een site waar de restauratie en ombouw naar Rallywagen was gedocumenteerd en daar was hij groen !.
Waarschijnlijk is de wagen omgekat, dus het chassisnummer overgezet op een andere body...

Ik wil je niet laten schrikken, maar dit is mogelijk ook het geval met jouw Amazon.....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2015 19:15 #148890 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Volvo Amazon P130(121S) of niet!
Hey Mark,

Niet te veel over inzitten hoor. Als deze wagen altijd binnen de familie is geweest is het erg onwaarschijnlijk dat hij over gespoten is zonder dat iemand daar van wist. Wat betreft de opberg vakken in de deurbekleding, volgen de amazonpictures.se site zijn er nog 3 interieurs verkocht die wel vakken in de deuren hielden. 522, 523 en 524.

Zelf ben ik bezig een 61'iger op te knappen. De wagen is origineel Nederlands en ik heb de oude papieren. Maar toen ik Volvo om info vroeg kwam een heel andere kleur terug. Ook mijn wagen is in onderdelen verscheept en in Nederland in elkaar gezet. Als ik er niet vanuit moet gaan dat hij helemaal kaal gehaald is en overgespoten (en dan bedoel ik ook de assen er onderuit, de hemel er uit en zo) dan is de mijne nooit midnight blue geweest maar altijd gebroken wit zoals op mijn papieren staat.

Maar het is een publiek geheim dat de documentatie van Volvo op zijn best niet helemaal op orde was in die jaren, en ik geloof dat dat voor wagens die elders geassembleerd werden nog meer het geval is.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2015 16:59 #149005 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Amazon P130(121S) of niet!
Hoi Gerben,
Jouw Amazon is dus ook in NL in elkaar gezet, net als mijn oude HG-83-13.
Dat zijn wel hele goede wagens, veel beter dan hun Belgische broertjes en zusjes en waarschijnlijk doordat er zorgvuldiger werd gewerkt.
Volvo administreerde inderdaad niet zo best, maar je weet toch nooit ... er waren ook dealers die de kleur veranderde, begreep ik van een oude verkoper, als de wagen te lang bleef staan.
Sommige kleuren waren veel populairder dan andere.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2015 11:57 #149576 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Volvo Amazon P130(121S) of niet!
Ik heb een Amerikaanse 122S met automaat, maar de B18 is vervangen door een B20 met enkele carburateur en de automaat is vervangen door een 4-bak met overdrive. Die 122S klopt dus niet meer, maar ja....

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.