Waar komt Amy vandaan?

  • Lotte Niemeijer (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
23-01-2014 20:44 #136629 door Lotte Niemeijer (GAST)
Waar komt Amy vandaan? is gemaakt door Lotte Niemeijer (GAST)
Hallo allemaal,

Sinds 4 maanden zijn wij de trotse eigenaar van onze eerste Volvo Amazon. Wauw wat een ervaring. Eigenlijk hebben we de auto in een soort 'opwelling' gekocht, maar het is een super keuze geweest :D .
Afgelopen zomer hebben we namelijk een Volvo v70 gekocht en in september zijn we naar de Volvo Klassieker Beurs geweest in Rosmalen. Erg leuk en heel veel gezien, waaronder ook diverse Amazons.
Oh jee en toen begon het te kriebelen. Dus tijdens onze vakantie op zoek naar een Volvo Amazon en we hebben haar gevonden. Een harde auto uit 1967 waar we nog wat zaken aan kunnen veranderen en verbeteren, maar in de basis een prima auto.

De historie van de auto is nog niet helemaal compleet en graag wil ik hier wel achterkomen. Wat we weten is dan degene waar we de auto van hebben gekocht, deze heeft 'geërfd' van een oudere heer. De auto is waarschijnlijk jaren geleden geïmporteerd naar Nederland en graag zou ik willen weten hoe ik erachter kom waar de auto vandaan komt.

Wie kan mij hierbij helpen, ik hoor het graag en alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-01-2014 21:38 #136631 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Waar komt Amy vandaan?
Welkom! Dan moet je wel wat meer vertellen. Waar gekocht? Import waarvandaan? Kenteken? Tweedeurs? Vierdeurs? Kan je ff een foto plaatsen?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Lotte Niemeijer (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-01-2014 10:05 #136641 door Lotte Niemeijer (GAST)
Beantwoord door Lotte Niemeijer (GAST) in topic Waar komt Amy vandaan?
Goedemorgen,

Wij hebben de auto gekocht in Barneveld en op 31-12-1998 is de eerste afgifte in Nederland geweest, maar de auto dateert van 1-1-1967. Uit welk land ze is geïmporteerd, weten we dus niet, vandaar mijn vraag.

Het kenteken is AE-27-97 en het betreft een groene tweedeurs Amazon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2014 10:14 #136642 door Guy Rutten
Beantwoord door Guy Rutten in topic Waar komt Amy vandaan?
Hallo Lotte,

Allereerst gefeliciteerd met de aanwinst! Om meer info over je auto te krijgen kun je een mailtje naar "Zweden" sturen. Als je een mailtje (in het engels) stuurt naar fredrik.ljungqvist@volvo.com met daarin je chassisnummer vermeld kan Volvo je meer informatie geven over de wagen. Hierin staat o.a. wanneer je auto de fabriek heeft verlaten, originele kleur en bekleding enz.
Succes!

Mvg Guy

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak+overdrive
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2014 11:13 #136645 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Waar komt Amy vandaan?
Ja, plus (vaak-) waarnaartoe hij geleverd is. Helaas heb ik al twee keer een mailtje naar Volvo gestuurd zonder antwoord.... :o

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Lotte Niemeijer (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-01-2014 12:01 #136646 door Lotte Niemeijer (GAST)
Beantwoord door Lotte Niemeijer (GAST) in topic Waar komt Amy vandaan?
Bedankt voor jullie reacties!

Dat ga ik eens proberen. Ik vind het leuk om de historie zoveel mogelijk compleet te krijgen.

Ben benieuwd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Willem Govers re Movers bv
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
26-03-2014 23:27 #139099 door Willem Govers re Movers bv
Beantwoord door Willem Govers re Movers bv in topic Waar komt Amy vandaan?
Heeft dit iets opgeleverd? Ben ook op zoek naar meer info over de geschiedenis van mijn Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2014 10:43 #139106 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Waar komt Amy vandaan?

"Lotte Niemeijer" schreef:
Wij hebben de auto gekocht in Barneveld en op 31-12-1998 is de eerste afgifte in Nederland geweest, maar de auto dateert van 1-1-1967. Uit welk land ze is geïmporteerd, weten we dus niet, vandaar mijn vraag.

De meeste particulier ingevoerde Amazons zijn afkomstig uit Zweden. De RDW heeft de gewoonte om als "datum eerste toelating" 1 januari van een bepaald jaar aan te houden als de feitelijke eerste datum van ingebruikname niet bekend is tijdens de kentekenkeuring. Vaak weet de particuliere importeur wel (ongeveer) het bouwjaar van de auto (of denkt die te weten) en als dat de RDW niet onlogisch lijkt, wordt dat jaartal overgenomen zonder verdere research te plegen.
Aan de hand van het chassisnummer kunnen wij evenwel het bouwjaar met vrij grote zekerheid vaststellen. In dit geval is het dus niet geheel zeker dat het 1967 is, maar kan het evenzo goed bv. 1966 of 1968 zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.