Nieuw register?

Lees meer
19-11-2011 10:40 #108012 door Vilmar Dijkstra
Nieuw register? is gemaakt door Vilmar Dijkstra
Beste vroege Amazon-bezitters/-liefhebbers,

Met het samenstellen van een lijst van 4-deurs Amazons tot chassisnummer 84300 (6 volt), borrelt bij mij al enige tijd het idee om daarvoor een officieel register op te richten. Voordeel is, naast het overzicht, de bundeling van kennis van deze wagens. Daarnaast zijn er goede contacten met Zweden waardoor er een goede mogelijkheid bestaat om vanuit Zweden de moeilijk te verkrijgen onderdelen aan te schaffen voor prijzen die lager liggen dan die in Nederland (als ze hier al te krijgen zijn).

Graag een bericht als mensen deel willen nemen in dat register. Bij voldoende animo wordt er waarschijnlijk dit voorjaar een samenkomst georganiseerd.

Groet, Vilmar

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2011 11:37 #108016 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Nieuw register?
Vilmar,

Mocht het register opgericht worden dan wil ik er natuurlijk deel van uitmaken. Echter, ik zie niet echt de toegevoegde waarde van die splitsing. De kennis over de vroege Amazon's ligt niet alleen bij huidige bezitters van B16 Amazon's maar ook bij mensen die er ooit eentje hebben gehad of mensen die het gewoon leuk vinden om feitjes uit te zoeken en hun kennis te verbreden en te verdiepen. Het bundelen van krachten om onderdelen uit Zweden te halen of te laten komen kan naar mijn idee ook in de huidige vorm. Met andere woorden, persoonlijk ben ik niet zo voor zo'n afsplitsing, maar ik doe mee als hij opgericht wordt.

Groeten,
Gerben.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2011 20:00 #108026 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Nieuw register?
Deze club heeft ook regio's en registers binnen de organistatie, dus afsplitsen is helemaal niet aan de orde? Echter, er is wel een P1800 en een 140/164 register, maar geen amazon register. Als je iets wilt doen, zou je een register kunnen starten voor alle amazon-types?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2011 09:35 #108031 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Nieuw register?
Er is naast het P1800 Register ook het 1800ES Register Holland, apart van de VolvoKV.
Een relatief klein clubje met gelijkgestemden, voor wat het autotype bettreft.
Ik pleit niet voor een aparte club, maar voor een onderafdeling van, laten we het dan ruim nemen, de Amazon met B16 motor.

Onze hal kan als clubhuis dienen en heeft bescheiden ruimte, dus (what's in a name) Amazon B16 Register ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
20-11-2011 12:41 #108035 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Nieuw register?
Jongens niet teveel registers gaan bedenken... dit kost mij veel teveel tijd :ugeek:

Straks wil iemand een 142-B20-dubbele-carb-en-ronde-koplampen-register :mrgreen:

Persoonlijk vind ik al die registers/afsplitsingen een beetje nutteloos.
We zijn een landelijke club, en hebben allemaal hetzelfde belang, of er nu een B16 of B204GT in ligt maakt mij niet uit, we moeten er met z'n allen voor zorgen dat we onze auto's op de weg houden.

Dus wat mij betreft, hou het lekker laagdrempelig, plaats een oproep op het forum of in het blad als je iets wilt organiseren voor een specifiek model/type, dan bereik je denk ik hetzelfde.
En misschien komt er wel iemand met een 360 die de gouden tip heeft voor je B16 ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2011 18:29 #108047 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic Nieuw register?
ik merk dat ik vaak met specifieke B16 vragen zit en vanuit dat oogpunt is een eigen register wel logisch. Maar tegelijk weet ik op het forum de mensen met B16 kennis wel zo'n beetje te vinden en is een eigen register misschien wel een reden om minder te doen/te lezen over alles wat niet B16 is. En dat is weer jammer. Dus wellicht dat gewoon een B16 afsteldag i.c.m. wat B16 topics hier al wel genoeg.

Het probleem is dat je altijd wel een onderverdeling kunt maken, want waarom geen PV544-B16 leden op een B16 afsteldag? Of moeten die naar de PV544-B16 dag? Tenslotte hebben die geen ventilatieraampjes achter...

Mijn B16 haalt Arnhem wel, maar wellicht dat die van jullie ook naar Enschede kunnen komen. Ik zou dan met Tom (van Tom's Classics) misschien iets op een zaterdag kunnen regelen.

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2011 22:35 #108053 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Nieuw register?
Ik zie het anders, wat de vroege Amazons bindt is de B16 en de 6 voltinstallatie, deze onderdelen worden schaars en er is nauwelijks een prikkel vanuit de VKO om hier speciaal aandacht aan te geven.
De kennis van deze wagens ebt in hoog tempo weg, dat moet je actief zien te behouden en met elkaar delen.
We hebben ook een zijklep register, om die reden.

Overigens is iedereen welkom op elkaars evenementen onder de Volvokv vlag georganiseerd, in de statuten vastgelegd.
Vilmar en ik starten gewoon een groep van P1200, B16 en 6 volt om kennis te bundelen en om er eens 10 bij alkaar te zien.
Is helemaal geen splijtzwam maar een groep mensen & wagens met dezelfde kenmerken

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-11-2011 21:26 #108324 door 12712-dummy
Beantwoord door 12712-dummy in topic Nieuw register?
Ik begrijp de behoefte om de krachten te bundelen voor het verkrijgen van de wat zeldzamere onderdelen voor de eerste bouwjaren. Een club binnen een club ben ik niet zo'n voorstander van, maar een registratie voor het bepalen van de doelgroep en de vraag (en een meeting) is natuurlijk prima!

Het benutten van informele kanalen en deze met elkaar delen is natuurlijk een perfect idee!

Dus, goed initiatief!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.