Volvo Amazon Favoriet

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23-10-2011 17:18 #107142 door Ronald Damme (GAST)
Volvo Amazon Favoriet is gemaakt door Ronald Damme (GAST)
Hallo beste medeforumers.

Ik bezit nu sinds een korte tijd een favoriet, het valt mij op dat er weinig informatie over de favoriet te vinden is. Verder ben ik uit nieuwsgierigheid bij evenementen altijd een klein beetje aan het peilen naar andere favorieten.

Helaas ben ik er nog geen tegengekomen. Dus nu mijn vraag: wie heeft er allemaal nog een favoriet in zijn bezit? Al dan niet omgebouwd naar een volledige amazon (Type: P13121)

Hierbij een plaatje van mijn exemplaar, de vorige eigenaar vond rood mooier, origineel was hij wit.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-10-2011 18:49 #107144 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Volvo Amazon Favoriet
Volgens mij was de favorit een tijdje het uitgeklede instapmodel? Eens uitzoeken van wanneer tot waneer hij geleverd is en voor welke markt?
Mooie amazon trouwens!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23-10-2011 20:24 #107146 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Volvo Amazon Favoriet
Hallo,

Ja het was een uitgekleed instapmodel, hij is gebouwd in de periode 65-66

Volgens mij is hij alleen geleverd in wit en zwart en standaard alleen met rode bekleding.
3 versnellingen, uitgekleed chroom(rond voorruit/ achterruit) , geen opengaande achterramen, geen logo's.

1966 - The Volvo Amazon Favorit is introduced on some markets this year as a more economic alternative to the standard edition and also to compensate for the discontinuation of the PV 544. A Volvo Amazon Favorit is priced at SEK 1,500 less than a Volvo Amazon. Until now, the Volvo 121 has been considered the standard edition - something which is now taken over by Volvo Amazon Favorit while Volvo 121 is considered to be the special edition. Volvo Amazon Favorit has no special badges on the body, on the contrary it ships with "121" badges on the front fenders just like special edition. The Volvo Amazon Favorit is sold on several markets (but not all) and is also assembled at VENV in Belgium.

Volvo Amazon Favorit: •Only with P 130 body
•Only with three gear manual transmission (M30)
•No cigarette lighter
•No passenger side sunvisor
•No front door pockets
•No chrome lists on windows
•No chrome on drip rails
•Only one horn
•Rear windows do not open
•Rear shelf in cardboard
•Limited color selection: black (19), pearl white (79) and dark blue (90)
•Only with red upholstery


Bron:http://www.volvoamazonpictures.se/modelyears/modelyears.php

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.