amp-lampje

• ton hartwig (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2007 12:54 #50779 door ton hartwig (GAST)
amp-lampje is gemaakt door ton hartwig (GAST)
Het volgende doet zich voor aan mijn volvo katterug. als ik mijn raamventilator aanzet dan gaat het amp-lampje branden, ook de ruitenwissers lopen dan niet meer zo soepel. daarbij treedt e,e.a ook op bij het voeren van mijn verlichting. dan lijkt de stroomverziening ineen te klappen? iemand enig idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 08541-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-11-2007 13:20 #87350 door 08541-dummy
Beantwoord door 08541-dummy in topic amp-lampje
Als het electra van een Katterug net zo goed is als van een Amazon, zou ik het in de connecties in het zekeringkastje zoeken: connectoren even loshalen, schoonmaken en met een beetje contactspray erop weer monteren. Vergeet ook de zekering zelf niet. In de Amazon zit bovenin een korte dikke zekering, waar bijna alles door gevoed wordt, en die is meestal de boosdoener.
Dan nog is het bij veel ingeschakelde stroomverbruikers (licht, ruitewissers, ventilator op vol etc) niet abnormaal om tegen zo'n rood gloeiend lampje aan te kijken. Zo lang het niet vol brandt kan dat niet veel kwaad, geloof ik.

Richard

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-11-2007 13:36 #87349 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic amp-lampje
<p>Verder zou je nog kunnen kijken of het systeem uberhaupt voldoende stroom kan leveren. Is het bijvoorbeeld een 6V installatie? En zit er een gelijkstroomdynamo in?</p><p>In dat geval kon er ook bij goede contacten wel eens te weinig stroom zijn als je veel gebruikers aanzet. Maar eerst inderdaad zorgen dat alle contacten goed zijn. Dat voorkomt al veel problemen.</p><p>Een licht gloeiend lampje maakt inderdaad nog niet heel veel uit. Zeker niet omdat je waarschijnlijk toch niet de hele tijd met alle verbruikers aan rijdt.</p><p>Succes!</p><p>Groeten Lars</p>

• Bas Kooijman (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-11-2007 11:39 #87348 door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic amp-lampje
Verschilspanning.
Dat lampje gaat toch aan als er verschilspanning staat op de ene kant van de lampdraad en de spanningsregelaar op de dynamo?

In dat geval zou ik eerst voor de gein eens kijken of de snaar nog wel op spanning staat.
Bij mijn 164 zat er een snaar op van 11x900, terwijl ie 11x866 moest zijn, dat scheelt nogal, plus, je k&uacute;nt hem niet eens op spanning krijgen.
Ik heb de snaar vervangen, probleem opgelost.

• Jörg Wiegers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2007 16:08 #87347 door Jörg Wiegers
Beantwoord door Jörg Wiegers in topic amp-lampje
Er zit een verzamelpunt van bedrading achterop de tellerunit. Weerstand hier wordt hoger door oxidatie van de kabelschoenen (oogjes). Reinig ook de andere kant van het verzamelpunt.

Goetjes,
Jorg

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD