rem=overdrive verklikkerlampje en niet remlichten

• Jeroen Kraan (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2007 17:36 #50695 door Jeroen Kraan (GAST)
rem=overdrive verklikkerlampje en niet remlichten is gemaakt door Jeroen Kraan (GAST)
<p>Sinds vandaag een klein electrisch probleem met mijn Amazon. Als ik de rem intrap gaan niet de remlichten branden, maar wel het verklikkerlampje van de overdrive. Als ik de overdrive in wil schakelen gaat wel dat verklikkerlampje branden, maar de overdrive schakeld niet in. </p><p>Ik vrees een uitgebreide zoektocht, maar aangezien het nogal frisjes is om op straat te sleutelen eerst eens vragen of jullie tips hebben voor me.</p><p>Alvast bedankt.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-12-2007 18:48 #87722 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic rem=overdrive verklikkerlampje en niet remlichten
Kijk eerst eens in de zekeringenkast. Maakt alles wel geheel contact? Hebben de remlichten - of andere - teveel water gekregen?

wel boeiend. Schakelt de overdrive ook in? ;-)

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Jeroen Kraan (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2007 18:58 #87721 door Jeroen Kraan (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kraan (GAST) in topic rem=overdrive verklikkerlampje en niet remlichten
<p>Nee de overdrive schakelde niet in. Heb ook geprobeerd met remlicht en dan overdrive, je weet tenslotte nooit. Maar je had t goed, t was een zekering. Hij ziet er niet heel doorgefikt uit, maar eerder versleten (kan dat, of moet er altijd een oorzaak zijn waarom een zekering er mee ophoudt?)</p><p>Water niet nee, t heeft ook niet geregend de laatste dagen. Geen idee waarom ie er mee ophield. Nu doet ie t weer gelukkig :) Hopen dat dat morgen ook nog zo is :)</p><p>Toch zit t raar aangesloten dat wanneer een zekering doorbrandt en je de rem intrapt het lampje van de overdrive gaat branden.</p>

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-12-2007 19:34 #87720 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic rem=overdrive verklikkerlampje en niet remlichten
Dat is toch mooi? Dat als een zekering half stuk is dat de auto een heel eigen, nieuw en avontuurlijk leven gaat leiden? Fascinerend!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Ton van Schilt (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2007 10:23 #87719 door Ton van Schilt (GAST)
Beantwoord door Ton van Schilt (GAST) in topic rem=overdrive verklikkerlampje en niet remlichten
Blijkbaar kan de stroom een andere weg gaan en werken de circuits niet helemaal los van elkaar.
Dat is misschien ook wel de reden dat de zekering Niet helemaal is doorgebrand.
Omdat de stroom er een by pass heeft zeg maar.

• Jeroen Kraan (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2007 11:00 #87718 door Jeroen Kraan (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kraan (GAST) in topic rem=overdrive verklikkerlampje en niet remlichten
<p>Rob,</p><p>da's wel wat een oldtimer leuk maakt, dat ben ik met je eens :)</p><p>Ton,</p><p>Als t weer beter weer is zal ik eens kijken of hier een oplossing voor is. ook mijn amp-lampje brandt doorlopend een beetje (af en toe een beetje meer). Wie weet wat ik tegen ga komen.</p>

• Victor Broos
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2008 20:39 #87717 door Victor Broos
Beantwoord door Victor Broos in topic rem=overdrive verklikkerlampje en niet remlichten
Dat je amp lampje brandt - en af en toe een beetje meer - is een typisch geval van stroomverbruik tegen oplaad-capaciteit dynamo. En dus tevens een versachijnsel dat bij bijna al onze Volvo's plaatvindt. Geen probleem zolang je af en toe maar eens met weinig stroomverbruikers rijdt en de dynamo verder in OK conditie is. Lekker laten zoals het is. Mooi die kerstsfeer op het dash.......

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD