Alternatieve cilinders voor contactslot Amazon (in dashbord)

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2007 18:03 #50684 door Lars Rengersen
<p>Bij mijn Amazon is het contactslot (gemonteerd in dashbord) aardig uitgelubberd. Gevolg: de sleutel begint te buigen. Gelukkig op tijd ontdekt en met de reservesleutel de cilinder kunnen verwijderen. Nu overweeg ik om er een gaatje in te boren en er een klein pinnetje in te zetten waar de sleutel dan tegenaan kan steunen.</p><p> </p><p>Of als alternatief een vervangende cilinder kopen. Als ik me niet vergis, zijn die nieuw origineel Volvo echter niet meer te krijgen (staan in elk geval niet in de lijst van het VOD). Tweedehands zullen ze denk ik ook niet allemaal meer al te best zijn.</p><p> </p><p>Nu heb ik ook wel eens een Amazon gezien met een heel ander soort contactslot. Bijvoorbeeld waar je de sleutel moet indrukken voor je door kunt starten, of zonder de brede chromen ring. Wel in combinatie met de originele bobine met pantserkabel.</p><p>Weet iemand misschien waar dit soort alternatieven te vinden en te koop zijn?</p><p>Alvast bedankt,</p><p>Groeten Lars</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Oudijk
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-12-2007 18:12 #87769 door Jan Oudijk
Mijn sloten waren versleten en de sloten waren niet gelijk(andere deuren) De firma Ootjers op de Stadionkade in Amsterdam heeft alles keurig voor me opgelost.Eigenaar is zelf ook oldtimer liefhebber.Groetjes Jan.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2007 20:54 #87768 door Han Misdom
<p>Lars,</p><p>Het alternatief door het starten middels het indrukken van de sleutel ken ik niet; ben benieuwd of iemand dit systeem kent.</p><p>Zelf rijdt ik al jaren rond met een gemodificeerde cylinder waar het beroemde pinnetje in is geplaatst, werkt perfect. Daarnaast heb ik een startknop geplaatst omdat mijn contactslot zelf gaar was. Ik heb geen startproblemen en mijn sleutel blijft heel.</p><p> </p><p>Een modificatie die je vaak ziet is een los contactslot dat uit de Fiat 600 komt; pantserkabel wordt dan doorgeknipt en de draad van de bobine wordt dan op dit contactslot gemonteerd. Zo'n slot van een Fiat 600 kost ongeveer 40 Euro dus is een aardig alternatief. Een klein nadeel is dat dit contactslot is uitgerust met AMP lippen. Dit betekent dus dat je alle kabels van AMP schuifstekkers moet voorzien. De zwarte kabels zijn nogal zwaar en door mechanische belasting kunnen deze schuifstekkers dan ook afbreken. (Volvo gebruikte af fabriek kabeloogjes, die zijn veel steviger) Onlangs is dit nog bij een Oostenrijkse ralleyrijder gebeurd die op weg was naar Schotland om een wedstrijdje te rijden. Ik heb die auto met kunst en vliegwerk weer aan de gang gekregen en hij heeft de veerboot nog net op tijd gehaald.</p><p>Moraal van het verhaal; als je besluit een alternatief te monteren zorg dan wel dat het goed gebeurt zodat je niet midden in de nacht met een afgebroken kabel stilvalt.</p>

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-12-2007 15:15 #87767 door Eugen Wulff
Een nieuwe cylinder is gewoon te koop bij o.a. nordicar

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD