lichtschakelaar

Lees meer
23-01-2008 20:32 #50621 door 07736-dummy
lichtschakelaar is gemaakt door 07736-dummy
<p>Hallo, </p><p>Ik heb een probleem met dimlicht (wat het niet meer doet). Vreselijke rook en verbrandingslucht onder het dashboard. Waarschijnlijk de lichtschakelaar, dacht ik. Bij VOD een nieuwe (je krijgt een gebruikte) bestelt nr. 663748. Vandaag geplaatst en opnieuw even dimlichten aan, die het ook even een paar tellen deden, en daarna een rooksliertje met bijbehorende stank en einde oefening. Het grootlicht en de stadslichten doen het perfect. Ruik ook geen brandlucht onder de motorkap bij de bedrading van de koplampen en alle zekeringen zijn in orde.</p><p>Wie heeft een idee en goed advies?</p><p>Alvast bedankt! groet van freek. amazon 1966</p>

freek pul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-01-2008 20:45 #88096 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic lichtschakelaar
Kijk de bedrading tussen lichtschakelaar en voetschakelaar na. Gele draad dacht ik , zorg er ook voor dat de draden die van de voetschakelaar komen en naar de koplampen gaan nergens bloot liggen en kortsluiting veroorzaken, waarschijnlijk zit daar het probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2008 12:33 #88095 door 07736-dummy
Beantwoord door 07736-dummy in topic lichtschakelaar
<p>Eugen bedankt,</p><p>Ik heb de gele draad gevolgd en die komt inderdaad bij de voetschakelaar uit. Nadat ik de voetschakelaar had gedemohteerd, rook ik het al. Hele schakelaar doorgebrand en onderkant verschrompeld. Ik kan alleen niet meer terug halen hoe de bedrading is aangesloten. De gele is nog wel te zien, maar twee rode draden liggen eruit. Ik dacht zelf dat de zwarte draad meegeschroefd wordt met een bevestigingsboutje op de vloerbodem. Ik heb vandaag telefonisch een nieuwe voetschakelaar besteld in de hoop dat ik morgen weer kan monteren.</p><p>Groet, freek</p>

freek pul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2008 12:52 #88094 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic lichtschakelaar
Freek,

De twee rode zijn van groot licht (gaat naar relais op li binnenscherm) en waarschuwingslampje en moeten bij elkaar
De gele is de voeding vanaf de schakelaar op dash en moet in het midden
De zwart/grijze is van de dimlichten.

Er wordt dus geen massa gemaakt bij de schakelaar Kijk ook nog even de draden goed na dat er geen slijtplekken op zitten en zorg dat de voetschakelaar droog blijft.....lek voorruit??
succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2008 14:55 #88093 door 07736-dummy
Beantwoord door 07736-dummy in topic lichtschakelaar
<p>Eugen, het is gelukt. vrijdag voetschakelaar bestelt en zaterdag in huis (tnt is toch soms sneller dan je denkt). Met jouw aansluitingstips (en ook in oudere reacties van jou gekeken en daar een schema gevonden). Het kon niet meer misgaan. Nieuwe voetschakelaar heeft lipjes voor kabelschoenstekertjes uitwendig zitten. (bij de verbrande schakelaar zaten deze 'inwendig' ). Het inbouwen een snelle klus en zie daar: "Er zij weer dimlichten!"</p><p>Bedankt voor je hulp, groet van freek.</p><p>p.s. ik heb geen lekkende voorruit...de bodem is ook niet vreselijk nat, eerder iets vochtig. Ik denk dat het wel eens zou kunnen komen als ik de auto was en afspuit dat hier en daar, waar dan ook, water naar binnen sijpelt.</p>

freek pul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.