juiste stroomverdeler?
- Arthur Spaargaren (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2008 20:29 #50574
door Arthur Spaargaren (GAST)
juiste stroomverdeler? is gemaakt door Arthur Spaargaren (GAST)
<p>Hallo Allemaal,</p><p>In mijn PV544 uit 1962 ligt een B18D blok, er zit nu een Bosch JFUR 4 stroomverdeler op maar ik krijg het geheel niet (meer) afgesteld, pingelen bij optrekken en onregelmatig lopen bij constante snelheid, moet er eigenlijk geen Bosch VJU BL33 gemonteerd zijn vraag ik mij nu af, en wat is eigenlijk het verschil tussen die twee? </p><p> </p><p>Arthur </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-02-2008 14:20 #88323
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic juiste stroomverdeler?
<p>JFUR4 zegt nog niet alles, er staat een langer nummer op voor de precieze versie. Ik heb een 0 231 146 078 met vacuumverlating voor de B20B, en een 0 231 146 077 met vervroeging, voor B20A. Mechanische vervroeging is ook anders voor deze twee.</p><p>Al die verdelers moet je afstellen met de vacuumlijn afgedopt.</p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-02-2008 15:59 #88322
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic juiste stroomverdeler?
Met een goede jfur4 moet de motor (afgesteld op 20 graden voorontsteking en met losgenomen vac slang bij 1500 toeren )zonder pingelen kunnen lopen,nadat je er de weg mee op gaat..Zit de stroomverdeler wel helemaal goed naar beneden gedrukt.Zo ja dan moet je eens eens een andere stroomverdeler van een kennis proberen.Als je bij mij in de buurt woont (Oisterwijk bij Tilburg 06 24231515) kan ik er wel eens naar kijken.
niek de boer
niek de boer
- Arthur Spaargaren (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2008 22:30 #88321
door Arthur Spaargaren (GAST)
Beantwoord door Arthur Spaargaren (GAST) in topic juiste stroomverdeler?
<p>Dank voor reacties, inmiddels probleem getackeld, er zat/zit speling op de as van de verdeler, ik heb maar wat extra uitgegeven voor een 123 Ignition via Dries Bakkenes en tjee wat loopt dat blok nu mooi! Echt een aanrader, eenvoudig te installeren en af te stellen.</p>