Richtingaanwijzer beïnvloedt laadstroom- en oliedruklampje

• R. Weidema & a. Neeft (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2008 13:49 #50555 door R. Weidema & a. Neeft (GAST)
Richtingaanwijzer beïnvloedt laadstroom- en oliedruklampje is gemaakt door R. Weidema & a. Neeft (GAST)
Hallo collega's

Sinds enige tijd heb ik het volgende probleem:
Alle verlichting werkt prima maar zoniet de richtingaanwijzer. Contact aan, richtingaanwijzer naar een kant bewegen en de lampjes voor oliedruk en laadstroom gaan uit.
Als ik daarna de richtingaanwijzer weer in de neutraal stand (uit) zet gaan de oliedruk/laadstroomlampjes niet onmiddellijk branden maar als ik de motor heb laten aanslaan branden ze wel, tótdat ik de richtingaanwijzer weer gebruik.

Wie heeft er een oplossing?

PS
de gehele zekeringskast is doorgesoldeerd, aardingen lijken allemaal in orde.
Zelf dacht ik aan de knipperautomaat maar dit is speculatie aangezien ik niet precies weet hoe dit apparaat werkt. Of is het de (wisselstroom 12v) dynamo en dan meer specifiek de spanningsregelaar?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-02-2008 15:48 #88409 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Richtingaanwijzer beïnvloedt laadstroom- en oliedruklampje
Als je auto een amazon is,denk ik toch dat het een massaprobleem is.Maakt de schakelaar goed massa?Het kan ook zijn dat de schakelaar kortsluiting maakt,maar de dikke kleine zekering toch heel blijft.Maakt die zekering goed contact in de zekeringkast.Als de ruitenwissers het ook niet meer doen bij gebruik raw ,lijkt het me toch aan die zekering te liggen. succes

niek de boer

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-02-2008 16:52 #88408 door Eugen Wulff
Het lijkt mij dat de beide lampjes UIT moeten gaan bij draaiende motor..... Bij mijn Amazon is het zo dat als de kleine, dikke witte zekering geen goed kontact maakt en ik zet de richtingaanwijzer aan dat de betreffende lampjes gaan branden en de knipperlichten niet knipperen.
Zoals Niek al zegt de zekering en contacten goed schoonmaken en eventueel een nieuwe zekering. Mocht dat ook niet helpen de bedrading en kabelschoentjes nog eens goed nalopen.

• R. Weidema & a. Neeft (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2008 17:39 #88407 door R. Weidema & a. Neeft (GAST)
Beantwoord door R. Weidema & a. Neeft (GAST) in topic Richtingaanwijzer beïnvloedt laadstroom- en oliedruklampje
Ongelooflijk!
Op zo'n simpele oplossing had ik niet durven hopen.
Een nieuwe dikke zekering erin en het was verholpen.

Zo zie je maar. De oplossing ligt wel vaker daar waar je het laatst zoekt, namelijk voor de hand.

Thanks

Rik Weidema

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-02-2008 16:42 #88406 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Richtingaanwijzer beïnvloedt laadstroom- en oliedruklampje
<p>Dan maar een sterk verhaal.....jaren geleden reed ik met een '67 Amazon door Zwitserland, midden in de nacht en na een koffiestop deed-ie helemaal niks meer.</p><p>Was nog onervaren met deze wagens en kon weinig vinden, boos klapte ik de motorkap dicht en...alles deed het weer.</p><p>Bleek de grote hoofdzekering geoxideerd en doorde klap weer contact te maken.</p><p>Terug in NL zag ik een Amazon langs de A2 voor A'dam met motorkap open, zelfde verhaal, Wegenwacht erbij en ik stop en vraag of ik kan helpen.</p><p>De WWachter reageerde geirriteerd dat hij een electrisch probleem vermoedde, maar had de oorzaak niet kunnen vinden, dus ik draai de zekeringkast open en frummel aan de hoofdzekering en alles weer aan !!!</p><p>Moraal; houdt de zekeringen schoon en zegt het voort</p><p> </p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Robbie van Duuren (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2008 20:40 #88405 door Robbie van Duuren (GAST)
Beantwoord door Robbie van Duuren (GAST) in topic Richtingaanwijzer beïnvloedt laadstroom- en oliedruklampje
<p>Hallo, Ik heb ehet zelfde gehad. Ook de zekering. de zekering \kast schoon gekrapt en een beetje kopervet aan de zekering gedaan. Tot nu toe geen last meer van gehad.</p><p>Kopervet op elektische verbindingen doen wonderen</p><p> </p><p>Zegt het voort .................Groeten Robbie</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD