ter lering ende vermaak
- Ton van Schilt (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-03-2008 19:29 #50540
door Ton van Schilt (GAST)
ter lering ende vermaak is gemaakt door Ton van Schilt (GAST)
Gisteren wilden mijn lichten soms niet aan blijven met name de koplampen.
Ik had een vermoeden dat de schakelaar de boosdoener zou kunnen zijn want als ik wat friemelde onder het dashbord bij de schakelaar deden ze het ineens wel weer.
Dat geeft geen vertrouwen dus vanmorgen de schakelaar eens onder het dashbord weggeplukt.en wat bleek.
Heel veel corosie op zowel de stekkerverbindingen als op de pennen van de schakelaar en daardoor was een van de pennen iets loskomen zitten
die waar de gele draad op komt. Ik heb de schakelaar opengehad om te zien of ik iets solderen kon. helaas dat bleek niet het geval, toen heb ik het lijmpistool gepakt en het pennetje vastgelijmd in de posite dat deze contact blijft maken,
Nu kan ik weer naar believen mijn lichten aan en uit doen, ook heb ik alles ontdaan van corosie door veelvuldig WD 40 te gebruiken en droog te maken.De prijzen van deze schakeraar liegen er niet om zag ik om me heen kijkende op internet.
iemand anders dit ook als eens eerder meegemaakt ?
Misschien moet ik toch eens om me heen zien naar een andere 2de hands schakelaar..
Want de lijm kan door de warmte natuurlijk weer loslaten
Ik had een vermoeden dat de schakelaar de boosdoener zou kunnen zijn want als ik wat friemelde onder het dashbord bij de schakelaar deden ze het ineens wel weer.
Dat geeft geen vertrouwen dus vanmorgen de schakelaar eens onder het dashbord weggeplukt.en wat bleek.
Heel veel corosie op zowel de stekkerverbindingen als op de pennen van de schakelaar en daardoor was een van de pennen iets loskomen zitten
die waar de gele draad op komt. Ik heb de schakelaar opengehad om te zien of ik iets solderen kon. helaas dat bleek niet het geval, toen heb ik het lijmpistool gepakt en het pennetje vastgelijmd in de posite dat deze contact blijft maken,
Nu kan ik weer naar believen mijn lichten aan en uit doen, ook heb ik alles ontdaan van corosie door veelvuldig WD 40 te gebruiken en droog te maken.De prijzen van deze schakeraar liegen er niet om zag ik om me heen kijkende op internet.
iemand anders dit ook als eens eerder meegemaakt ?
Misschien moet ik toch eens om me heen zien naar een andere 2de hands schakelaar..
Want de lijm kan door de warmte natuurlijk weer loslaten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-03-2008 16:23 #88466
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic ter lering ende vermaak
Welk model auto?
succes, Rob.
succes, Rob.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Ton van Schilt (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-03-2008 19:26 #88465
Beantwoord door Ton van Schilt (GAST) in topic ter lering ende vermaak
Oja vergeten een amazon uit 1966 een combi
- Ton van Schilt (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-03-2008 19:27 #88464
Oja vergeten een amazon uit 1966 een combi
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-03-2008 20:24 #88463
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic ter lering ende vermaak
Dan stel ik toch de vraag hoe komt het dat ie verroest is, misschien verder zoeken ik vermoed een lekkend voorraam.
- Ton van Schilt (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-03-2008 13:07 #88462
Veroest, veroest dat is een groot woord Rene, het was lichtelijk bedekt met aanslag.
En tja hoe dat kan na bijna 42 jaar weet ik niet k weet wel dat ik ik jongere stekkerverbindingen heb gezien die er erger aan toe waren.
Toegeven die waren van een motorfiets die in weer en wind reed.
De schakelaar is vervangen voor 10 euroos was ik de man.
En tja hoe dat kan na bijna 42 jaar weet ik niet k weet wel dat ik ik jongere stekkerverbindingen heb gezien die er erger aan toe waren.
Toegeven die waren van een motorfiets die in weer en wind reed.
De schakelaar is vervangen voor 10 euroos was ik de man.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-03-2008 22:25 #88461
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic ter lering ende vermaak
Je had het over corrosie vandaar en omdat bij de amazone de raamrandjes wel is wegrotten en dus ook water onder het dashboard bekleding doorloopt en de schakelaars daar ook zitten, dacht ik daaraan.