Bosch intervalschakelaar

• Paul Franse
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-03-2008 21:18 #50510 door Paul Franse
Bosch intervalschakelaar is gemaakt door Paul Franse
<p>Ik heb twee Bosch intervalschakelaars kunnen bemachtigen, type 0 336 920 004. Het zijn schakelaars met een draaiknop met 6 standen, afkomstig uit een Volkswagen. Deze zouden gemonteerd moeten worden in een amazone '67 en een 145 '73. Er zijn 5 aansluitingen, te weten 85, 87, 87a, 88 en 88a. Ik meen op een Duits forum ontcijferd te hebben dat 85 aan massa ligt en 88 en 88a tussen gezekerde plus en ruitenwisserschakelaar. Kan iemand mij vertellen of ik op de goede weg zit en hoe ik verder moet? En is er verschil voor de beide typen Volvo's? Bij voorbaat dank voor de reacties..</p><p>Paul Franse</p><p> </p>

Life is what you make it!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-03-2008 22:04 #88627 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Bosch intervalschakelaar
<p>Ik heb iets soortgelijks gedaan met een 945 achterruitewisser interval in een 144. Staat onder Exterieur/body.</p><p>Op de werkbank uitgezocht hoe het relais aangesloten moet worden om een puls geven, en daarna tussen de originele dashboardschakelaar en de motor gezet. Ik had wel de massa van het relais geschakeld, met de plus geschakeld vlogen de zekeringen om mijn oren als ik de gewone ruitewisser aanzette.</p>

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-03-2008 20:06 #88626 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Bosch intervalschakelaar
<p>Paul,</p><p>Bij deze een lijst met de officiele Bosch nummers van diverse aansluitingen. Hoop dat je er iets aan hebt.</p><p> home.jps.net/~snowbum/wires&codes.htm </p><p> </p>

• Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-03-2008 20:48 #88625 door Marc van der Marek (GAST)
<p>Hier nog een: www.members.shaw.ca/bilbo/bosch.html , wat vollediger. Maar, wat ik meteen al dacht, is dat je een gewoon schakelrelais hebt, en aan de hand van dit schema begint dat vermoeden steeds vastere vormen aan te nemen.</p><p>De nummering van de pinnen is nl. als voor een gewoon relais. Voor een ruitewisserrelais zou je pinnen als 53, 53a en 53b verwachten.</p><p>Voor VW/Audi staat er 19 of 99 (variabel interval) op. Op de deutsche ebay staan er een paar, wisch wasch intervall.</p>

• Paul Franse
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-03-2008 21:39 #88624 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Bosch intervalschakelaar
<p>Hallo Marc en Han,</p><p>bedankt voor jullie reacties. Ik heb ze gekocht als zijnde intervalschakelaars voor de ruitenwissers van oudere types Volkswagen. Op beide staat ook de kreet "impulsgeber" vermeld. Ik zal een en ander ter zijner tijd in een testopstelling uitproberen.</p>

• Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-03-2008 22:27 #88623 door Marc van der Marek (GAST)
<p>Deze gaat over oude Kevers: www.motor-talk.de/forum/bosch-impulsgebe...oetigt-t1714455.html , maar zonder enige Kever ervaring snap ik er weinig van.</p><p> </p><p>Voor de 144 (1970) ruitewissermotor was het voldoende een korte stroompuls te geven om de motor te starten, net als je in 'modernere' auto's de handel tegen het klikpunt aandrukt zodat de wissers een keer heen en weer gaan. De motor zorgt ervoor dat de wissers weer netjes onderaan geparkeerd worden. Als je relais dat kan, ben je klaar.</p>

• Paul Franse
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-03-2008 19:17 #88622 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Bosch intervalschakelaar
<p>Hallo Marc,</p><p>op dit forum heb ik ook de informatie gevonden die ik tot nu toe had. Ik ga het binnenkort even uitproberen.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD