- Berichten: 14
wie het weet mag het zeggen
- AB Velthuis (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Minder
Lees meer
17-04-2008 22:07 #50434
door AB Velthuis (GAST)
wie het weet mag het zeggen is gemaakt door AB Velthuis (GAST)
gisteren ging mijn ama b20 a plotseling op 3 cijlinders lopen.
de achterste is de boosdoener.( bougiekabel eraf , hij loopt net zo, andere bougie etc. geen resultaat.)
voorste 3 cijlinders wel normale compressie, laatste totaal geen compressie. ook veel olie derhalve in het luchtfilter.
kop eraf gehaald, alle kleppen in orde. probleem moet dus wel in het onderblok zitten.er zit een heel klein groefje in de 4de cijlinderwand, maar TOTAAL geen compressie is toch wel erg raar, of nietwie weet raad??????????
gr. bert.
de achterste is de boosdoener.( bougiekabel eraf , hij loopt net zo, andere bougie etc. geen resultaat.)
voorste 3 cijlinders wel normale compressie, laatste totaal geen compressie. ook veel olie derhalve in het luchtfilter.
kop eraf gehaald, alle kleppen in orde. probleem moet dus wel in het onderblok zitten.er zit een heel klein groefje in de 4de cijlinderwand, maar TOTAAL geen compressie is toch wel erg raar, of nietwie weet raad??????????
gr. bert.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
18-04-2008 11:30 #88897
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic wie het weet mag het zeggen
<p>Ik vrees (net als jij denk ik) dat er een zuigerveer gebroken is. De groef wijst daar toch op. </p><p>Helemaal geen compressie is misschien vreemd, maar olie in het luchtfilter wijst echt op blazen langs de cilinderwand.</p><p>Succes!</p>
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joan Tacx
- Offline
- Expert lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 137
18-04-2008 17:08 #88896
door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic wie het weet mag het zeggen
Het kan zijn dat de tweede zuigerveer en de olieschraapveer precies boven elkaar liggen.
De openingen wel te verstaan.
Als dan de bovenste zuigerveer breekt, dan is er geen compressie meer, of zo weinig dat je het bijna niet meet.
Ik heb dit wel eens meegemaakt met een andere auto.
De motor zelf reviseren is redelijk goed te doen, maar een ruilmotor is eenvoudiger.
Suc6 in ieder geval.
Joan
De openingen wel te verstaan.
Als dan de bovenste zuigerveer breekt, dan is er geen compressie meer, of zo weinig dat je het bijna niet meet.
Ik heb dit wel eens meegemaakt met een andere auto.
De motor zelf reviseren is redelijk goed te doen, maar een ruilmotor is eenvoudiger.
Suc6 in ieder geval.
Joan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.