- Berichten: 135
starten met velleman onstekingkit
- Ton van Schilt (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Dat was voorheen wel zo.
De velleman heb ik via de startmotor van voeding voorzien en is nog voorzien van oud type bobine met pantserkabel.
Wie weet waar ik een mogelijke oorzaak moet zoeken.
De auto:
een amazon combi van 1966 met gas
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1139
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton van Schilt (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 135
Idd nieuwe contactpunten geplaatst en twee diodes gezet.
Als hij een keer loopt dan loopt ie als vanouds en de condensator zit er nog op kan ik zo weer aansluiten.
Het soldeer werk heeft een kennis voor mij gedaan die heel bedreven daarin is en het juiste materiaal er voor heeft.
Ik ga er vanuit dat dit goed gedaan is, ik zat meer te denken dat de bobine misschien te weinig start spanning levert omdat het een oudje is van 41 jaar oud.
zou dat kunnen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1139
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1139
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton van Schilt (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 135
Zou kunnen, heb de verlichtingschakelaar, ruitenwisser schakelaar onlangs al vervangen omdat die ook aan het einde van hun latijn waren.
Welke pinnen moet ik meten?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton van Schilt (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 135
Ik heb de mogelijke oorzaak gevonden.
Bij controle van de acu bleek een cel te weinig vloeistof te bevatten.
Toen ik bij ging vullen liep het er uit door een klein gaatje veroorzaakt door een uitstekende schroef, die vanuit het dashbord richting accu priemde.
Die schroef heb ik weggedremeld en het gaatje met smeltlijm dichtgemaakt. Er loop nu geen vloeistof meer uit (na bij vullen)
De vloeistof stond nog 2,5 cm in de accu en bij meten van de accu gaf die gewoon 12 volt aan,dat ie minder power levert zal zeker het gevolg zijn (geweest). Ff in de gaten houden of ik een nieuwe accu moet halen...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton van Schilt (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 135
dank voor je reaktie of de accu het uit houdt zie ik wel. Voorlopig is tie dicht en zuurgraad is ook bij te vullen .
Ik heb de plaats maar ff met de staalborstel bewerkt om de reactie van het zuur teniet te doen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.