claxon volvo164 1970
- Jan Visser (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-05-2008 09:50 #50364
door Jan Visser (GAST)
claxon volvo164 1970 is gemaakt door Jan Visser (GAST)
<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik probeer de 2 nieuwe Hella toetertjes van mijn 164 aan de praat te krijgen.Lukt dus even niet. Ik hoor wel wat gereutel uit het relais maar toeteren hoe maar.Extra aarde draadje getrokken op het frame helpt ook niet. Ander relais hielp ook niet. Als ik een claxon vervang voor een lamp, dan gaat de lamp wel branden als je de claxon op het stuur indrukt. Dat is toch raar? of niet? ik weet het niet meer, wie helpt mij uit de toeterbrand??</p><p>Bedankt en groeten, Jan Visser</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-05-2008 14:51 #89187
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic claxon volvo164 1970
<p>Dag Visser,</p><p>Sluit de toeters eens rechtstreeks op een accu aan. Wanneer ze dan ook nog schor klinken, kan je met een stelschroefje op de toeter het trillen regelen.</p><p>Groet Ronald</p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-05-2008 13:10 #89186
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic claxon volvo164 1970
<p>Ik denk dat je het in de massaverbinding van je toeters zelf moet zoeken. Het relais wordt met massa verbonden door de claxonring op je stuur. Het relais komt wel in begrijp ik. Aan de 12V voorziening ligt het meestal niet, deze wordt via het relais doorgeschakeld naar de toeters. Die toeters trekken nogal wat stroom; bij een slechte massaverbinding betekent dit dat de spanning behoorlijk weg kan zakken waardoor de toeters het niet meer doen. Het gebruikte testlampje verbruikt veel minder stroom, waardoor er ook minder spanningsval over de slechte massaverbinding optreedt. Als je de spanning zou kunnen meten die werkelijk op de toeters terechtkomt als je nu op de claxonring drukt, weet je of bovenstaande redenatie klopt. Probeer anders eens of het probleem is opgelost als je met een losse draad vanaf de minpool op de accu een verbinding maakt naar de bevestigingsbouten van de claxon. Ben benieuwd! Succes, Hans.</p><p> </p><p> </p>
Groet, Hans
- Jan Visser (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-07-2008 07:22 #89185
door Jan Visser (GAST)
Beantwoord door Jan Visser (GAST) in topic claxon volvo164 1970
<p>Hoi,(door omstandigheden wat late reactie)</p><p>Bedankt zover heren,Ik heb het geprobeerd met een losse draad vanaf de minpool naar een bevestigingsbout vd claxon: helaas geen soelaas. Ik ga hetzelfde nogeens proberen met een veel dikkere draad.Zal vervolgens eens meten......Groeten, Jan</p><p> </p><p> </p>