smith toerenteller transistor

Lees meer
06-06-2008 18:58 #50333 door Ronald Menges
smith toerenteller transistor is gemaakt door Ronald Menges
<p>In mijn toerenteller van het merk Smith zit een zgn germanium transistor. (mt 59A) Die worden niet meer gemaakt. Wie weet een vervanger? Andere oplossing? Euvel: Bij warm weer zwaait de naald alle kanten op.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-06-2008 15:46 #89309 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic smith toerenteller transistor
<p>Ronald,</p><p>Ik heb nog wat "antiek" spul op liggen; kan best zijn dat ik een vervangend type voor je heb liggen. Heb jij meer gegevens van deze transistor?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-06-2008 20:34 #89308 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic smith toerenteller transistor
<p>Hallo Ronald, </p><p>Een goede electronica-winkel kan waarschijnlijk zo een vervangend type opzoeken en leveren. </p><p>Probeer het eens bij Stuut & Bruin op de Herengracht in Den Haag.</p><p>Succes, Hans.</p>

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2008 07:05 #89307 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic smith toerenteller transistor
<p>Beste Han en Hans,</p><p>Wat betreft de transistor: MT staat voor Mullard Transistor (bestaat niet meer) Ze hebben een speciale karakteristiek en zijn veel gebruikt in toerentellers. In een boekje uit 1982 komt ie al niet meer voor. Willy De Baere is ook voor me aan het zoeken. Ik kan inderdaad een poging wagen bij Stuut. Via staflid1@v44.nl kun je mij "rechtstreeks" bereiken. Bovenstaande wijsheden zijn niet van mij, maar van Joan Tacx, die mij helpt om de toerenteller weer goed te krijgen. groet, Ronald</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-06-2008 09:26 #89306 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic smith toerenteller transistor
<p>Misschien kan CASU je eraan helpen, zij restaureren dashboardmeters.</p><p> www.casuutrecht.nl/ </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-06-2008 08:19 #89305 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic smith toerenteller transistor
<p>Beste Allemaal,</p><p>Bij Casu kon ik zonder problemen deze transistor ophalen. (2 euro) Nog een andere variabele weerstand erin, waarmee je hem op het juiste toerental kan afzetten en hij doet het weer als van ouds. Hartelijk dank allemaal, groet, Ronald</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.